וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיל ששוגר לערבה העמיד את מערכת "חץ 2" באתגר עצום. כך היא התגברה עליו

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 11:19

בחיל האוויר היה מרוצים מאוד מיירוט הטיל הבליסטי קצר הטווח ששוגר מעזה לאזור הערבה, למרות מסגרת הזמנים הלוחצת והעובדה שהמערכת הזו לא נועדה להתמודד עם טילים מסוג זה. "זה תרחיש מאוד מאתגר למערכת, ובכל זאת היא עבדה מעולה"

בווידאו: תיעוד יירוט רקטה, פארק דרום ת"א, 26 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר בפיקודו של תא"ל גלעד בירן שיבחו אתמול (שבת) את מפקדי סוללת מערכת "חץ 2", שהנחו בהצלחה את יירוט הטיל הבליסטי קצר הטווח ששוגר מעזה לעבר ישראל. גורמי צבא הסבירו כי המערכת עמדה במשימה, אף שכלל לא נועדה ליירט טילים קצרי-טווח כאלה.

היום ה-30 למלחמה - כל העדכונים

"מדובר בזמן קצר מאוד מהגילוי ועד היירוט, ובכל זאת המערכת עבדה מעולה", אמרו הגורמים הצבאיים. "המערכת גילתה את המטרה בזמן. הכוח ראה את הנתונים מולו, הבין שיש לו סיכוי גדול ליירט, נתן אישור, והיירוט היה מוצלח. מדובר בתרחיש מאוד מאתגר למערכת, בדגש על הזמן".

"הרב שכבתיות של מערך ההגנה האווירית עובדת בצורה טובה מאוד", אמרו עוד גורמי הצבא. "הקונספציה של חיל האוויר שנבנתה לאורך שנים בצה"ל בשילוב הטכנולוגיות של התעשיות הביטחוניות בישראל הוכחה כמוצלחת", הוסיפו.

מערכת חץ 2, בסיס חצור. פברואר 2016. שי מכלוף
מערכת "חץ 2", 2016/שי מכלוף

הגורמים סיפרו כי כלל המערכות והסנסורים של המערכות פעלו מתחילת המלחמה, כולל טכנולוגיות שהועברו על ידי מפא"ת במשרד הביטחון אל השטח, תוך כדי תהליכי פיתוח. "זה בא לידי ביטוי בכל השכבות (כיפת ברזל, קלע דוד, פטריוט, חץ 2, חץ 3). לא רק הסוללות בעצמן, אלא מערכת השליטה והבקרה, שיטות ותורת לחימה".

עוד בוואלה!

מפת האיומים: כל הטילים והמל"טים שמסכנים את ישראל, ואיך נתמודד

לכתבה המלאה

הגורם אמר כי יש בזה "מסר ברור" לכל אויבי ישראל במזרח התיכון על מידת המקצועיות של מערך ההגנה האווירית והיכולות הטכנולוגיות של מדינת ישראל. "מערך ההגנה האווירית מאפשר למטכ"ל ולדרג המדיני לקבל החלטות מושכלות ולהתקדם בלחימה כשמערכות הגנ"א מתפקדות ברמה גבוהה. יש כאן גם ממד הרתעה", אמר גורם בכיר בתעשיות הביטחוניות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully