וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הציגה לארה"ב תכנית מגירה להכנסת דלק לדרום הרצועה

עודכן לאחרונה: 4.11.2023 / 21:46

בישראל נערכים לתרחיש שבו מאגרי הדלק של אונר"א בדרום רצועת עזה יאזלו. במידה והדרג המדיני יאשר הכנסת דלק, יוכנסו מכליות ממצרים לפי כמות מדוייקת שתספיק להפעלת מתקנים חיוניים למשך פרק זמן קצוב ומצומצם

בווידאו: ההקלטה שחושפת: חמאס מחזיק במצבורי דלק בבית החולים שיפאא׳ לצרכי טרור/קרדיט: דו"צ

ישראל הציגה לארצות הברית תכנית מגירה להכנסת דלק לדרום רצועת עזה תחת פיקוח במידה ומאגרי הדלק של האו"ם שעדיין קיימים ברצועה יאזלו, כך אמר בכיר ישראלי.

לכל העדכונים מהיום ה-29 למלחמה

מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר ישראל עצרה את הכנסת הדלק לעזה. ראש הממשלה נתניהו אמר ביום שישי לאחר פגישתו עם שר החוץ האמריקני בלינקן כי ישראל לא תאפשר הכנסת דלק לרצועה.

בכירים ישראלים מדגישים כי בכל מקרה בשלב זה אין מחסור של דלק ברצועת עזה. בתי חולים בצפון הרצועה מקבלים דלק מחמאס ובתי חולים בדרום הרצועה מקבלים דלק ממאגרי אונר"א.

משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משאיות דלק ברצועת עזה (ארכיון)/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עם זאת, בישראל נערכים לתרחיש שבו מאגרי הדלק של אונר"א בדרום רצועת עזה יאזלו. במסגרת ההיערכות לתרחיש הזה, חישבו בישראל יחד עם ארגוני הסיוע הבינלאומיים כמה דלק יידרש להפעלת בתי החולים ומתקנים קריטיים אחרים בדרום הרצועה למשך פרק זמן קצוב ומצומצם.

לפי התכנית שהוצגה לארה"ב, במידה והדרג המדיני יאשר הכנסת דלק לעזה, יוכנסו מכליות דלק ממצרים לפי כמות מדוייקת שתגדיר ישראל ושתספיק להפעלת מתקנים חיוניים למשך פרק זמן קצוב ומצומצם ותלווה על ידי צוותי או"ם תחת מנגנון בקרה ופיקוח.

התהליך יחזור על עצמו במידת הצורך, לאחר סיום פרק הזמן הקצוב שנקבע ע"י ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully