וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות שקלים לילד: המדינה תשלם למעונות היום במקום ההורים

עודכן לאחרונה: 4.11.2023 / 18:54

הממשלה אישרה מתווה סיוע למעונות והמשפחתונים, כך שיוכלו לא לגבות מההורים על הפעילות שלא התקיימה בשל המלחמה. המעונות יקבלו 889 שקלים לכל ילד דרך משרד העבודה

בנימין נתניהו בישיבת הקבינט החברתי כלכלי, 31.10.2023/רועי אברהם, לע"מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ, שר העבודה יואב בן צור ושר החינוך יואב קיש סיכמו היום (שבת) על מתווה סיוע למעונות והמשפחתונים המסובסדים שהיו סגורים באופן מלא וחלקי בחודש אוקטובר בשל הלחימה. זאת, במטרה שהתשלומים לא יושתו על ההורים בגין חוסר הפעילות.

לפי המתווה, יתקבל תשלום מענק לארגונים המפעילים שיועבר על ידי משרד העבודה לפי מספר הילדים הרשומים במערכותיו. זאת, נכון ליום 31/12/23 או עד הילד ה-105,000, הנמוך מביניהם.

בגין כל ילד, יתקבל פיצוי בסך של עד 889 שקלים עבור חודש אוקטובר, ובתנאי שהארגונים לא גבו מההורים תשלום עבור ימים בהם לא התקיימה פעילות או שבוצעה פעילות בהיקף חלקי בלבד. עבור חודש נובמבר, קובע המתווה מקדמה נוספת לארגונים ששיעור ההכנסות מדינה שלהם נמוך מ-30%, וזאת בנוסף למקדמות ששולמו לארגונים שביקשו זאת.

פעוטון טון. פאולה אשכנזי, צילום מסך
עד 889 לילד. מתווה הפיצוי לפעוטונים בשל הלחימה/צילום מסך, פאולה אשכנזי
ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בישיבת הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ, 31 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"עומדים לצד ההורים כדי לוודא שהנטל לא יפול על כתפם". סמוטריץ' ונתניהו בישיבת הקבינט החברתי-כלכלי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"מתחילת הלחימה נדרשנו לנושא, כדי לוודא שהתשלומים לא יושתו על ההורים בטח בתקופה כזאת, וכדי לשמור על יציבות המסגרות", אמר שר העבודה יואב בן צור. "אני מברך על הפתרון שהשגנו ומתחייב כי נעשה הכל כדי לתת מענים מהירים במינימום בירוקרטיה, לטובת ההורים והאזרחים בישראל."

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס למתווה, ואמר: "ממשיכים לבצר את חומת המגן האזרחית של אזרחי ישראל במטרה לחזק את העורף ולנצח את המערכה. אנחנו עומדים לצד ההורים כדי לוודא שהנטל לא יפול על כתפם. חיזוק העורף זו משימה לאומית, יחד ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully