וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן הביע דאגה מהחלטת הקבינט לקזז כספים מהרשות הפלסטינית

עודכן לאחרונה: 4.11.2023 / 16:00

שר החוץ של ארה"ב הביע בביקורו בתל אביב אמש דאגה מההחלטה לקזז קרוב למחצית מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית. זאת, במקביל להתנגדות שנרשמה בממשל ביידן, במסגרתה בכיר בבית הלבן קרא לישראל לשחרר את הכספים. "הרשות הפלסטינית היא אויבת של חמאס"

אנתוני בלינקן, 3 בנובמבר 2023. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
הביע דאגה מההחלטה. בלינקן/צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר החוץ של ארצות הברית טוני בלינקן הביע דאגה במהלך שיחותיו בתל אביב אתמול מהחלטת הקבינט לקזז חלק מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית, כך אמרו בכירים אמריקנים. זאת, במקביל להתנגדות שנרשמה מממשל ביידן להחלטה זו.

בכיר בבית הלבן אמר בתדרוך לכתבים כי "זה לא הזמן למנוע כספים מהרשות הפלסטינית - צריך לעשות את ההיפך". הבכיר בבית הלבן ציין כי יש לנקוט בצעדים שיגבירו את היציבות בגדה המערבית. "חמאס הוא האויב של הרשות הפלסטינית - זו דעתנו", אמר הבכיר בבית הלבן.

ביום חמישי שיגר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לו כי הנחה לעצור החודש את העברת כספי המסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית.שר האוצר טען כי הרשות הפלסטינית לא גינתה את מתקפת הטרור של חמאס "והוכיחה כי היא ארגון תומך טרור". לכן, טען סמוטריץ', כספי המיסים שישראל מעבירה לרשות משמשים לפעילות נגד מדינת ישראל.

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 2 בנובמבר 2023. הדס פרוש, הארץ
שר האוצר סמוטריץ'/הארץ, הדס פרוש
פגישת רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן 3.11.2023. עמוס בן גרשום /לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ האמריקני בלינקן/אתר רשמי, עמוס בן גרשום /לע"מ

ארה"ב מודאגת מכך שהשהיית העברת כספי המיסים תערער עוד יותר את הרשות הפלסטינית ואת מנגנוני הביטחון שלה ותוביל להסלמה נוספת בגדה המערבית, בעיצומו של המשבר בעזה. שר החוץ האמריקני אמר בשימוע בוועדת ההקצבות של הסנאט האמריקני היום כי הממשל האמריקני ביקש מממשלת ישראל לתת לרשות הפלסטינית את המשאבים שהיא זקוקה להם ושישראל מונעת מהם - כמו כספי המיסים. "הרשות הפלסטינית עושה כל מה שהיא יכולה כדי לשמור על הביטחון והיציבות בגדה המערבית, אבל היא סובלת ממשבר כלכלי וזו חלק מהבעיה".

במהלך פגישתו של עם קבינט המלחמה אתמול, פנה שר הביטחון גלנט לבלינקן ואמר כי ישראל לא תסכים להפוגה בלחימה בעזה ללא החזרה של חטופים, כך לפי שני מקורות ישראלים שמעורים בתכני הפגישה. המקורות ציינו כי גלנט אמר לבלינקן כי הגדלה של סיוע הומניטרי לעזה היא דבר אחד וישראל מוכנה לעשות זאת ורואה עין בעין בנושא עם ארה"ב, אבל הפוגה בלחימה היא דבר אחר לגמרי.

גם רה"מ נתניהו הגיב לנאומו של בלינקן, שהתרכז בסיוע ההומניטרי הניתן לעזה ובפעולות הנעשות בכדי לשפר את הנושא, והבהיר: "אנחנו ממשיכים בכל הכוח, ישראל מסרבת להפסקת אש זמנית שלא כוללת שחרור חטופים". כמו כן, מסר כי ישראל לא תאפשר הכנסת דלק לעזה ומתנגדת להעברת כספים לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully