וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד המשפטים שוקלים הקמת בית דין מיוחד למחבלי חמאס

עודכן לאחרונה: 3.11.2023 / 14:02

הרעיון עלה בישיבות משותפות למשרד, שיזם את הרעיון, ולהנהלת בתי המשפט, וכדי לקדם אותו הממשלה תצטרך לחוקק חוק מיוחד שיסדיר את הקמת בית הדין. השאיפה: לערוך משפט היסטורי למחבלים מאחורי מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר - ותנועת חמאס כולה

בווידאו: חקירת מחבל חמאס מכוח הנוח׳בה/צילום: דוברות השב"כ

משרד המשפטים שוקל לקדם חקיקה שתסדיר את הקמתו של בית דין מיוחד שידון במחבלי חמאס, כך פורסם הבוקר (שישי) בתאגיד השידור הישראלי.

היום ה-28 למלחמה - כל העדכונים

לפי בדיקת וואלה!, בישיבות משותפות להנהלת בתי המשפט ומשרד המשפטים שנערכו בימים האחרונים עלתה השאלה באיזה הליך משפטי צריך לדון במחבלי חמאס. אחד הרעיונות שעלו היה לפעול לפי החוק ללוחמים בלתי חוקיים, המיועד לתושבי חוץ מעורבים בפעולות איבה, או לנהל נגד מחבלי חמאס משפט פלילי רגיל. ואולם, הרעיונות הללו נדחו מפני שהם עלולים לגרום לעומס רב, בעיקר על בית המשפט המחוזי בבאר-שבע. רעיון נוסף שעלה הוא לנהל את כל ההליכים בבית דין צבאי.

רעיון שזכה לתמיכה רבה יותר הוא הקמת בית דין ייחודי לעיסוק בנושא, מתוך שאיפה לעריכת משפט היסטורי למחבלי חמאס, כפי שנעשה לפושעים הנאצים אדולף אייכמן ואיוון דמיאניוק - ולעריכת משפט היסטורי לתנועת חמאס כולה.

משרד המשפטים. ראובן קסטרו
משרד המשפטים/ראובן קסטרו

הקמת בית משפט ייחודי מצריכה חקיקה מיוחדת. על מנת להתמודד עם קושי משפטי שעלול להיגרם עקב הקמת בין דין ייחודי שיידון בעבירות שבוצעו לפני הקמת בית הדין, במשרד המשפטים מתכוונים להבטיח שיהיה מדובר רק בהקמת בערכאה מיוחדת ואילו הדין המהותי - הצורה והאופן שבהם דנים במחבלים יישארו כפי שהיה צפוי להיות אילו היו נידונים בפני בית משפט רגיל.

ממשרד המשפטים נמסר: "מסיבות מובנות לא ניתן להתייחס כעת לפרסומים ביחס לפעילות החקירתית והמשפטית המתבצעת בימים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully