וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: בן הציע למאיה להתחתן אחרי חודש וחצי. כשסירבה - דקר אותה למוות

3.11.2023 / 12:00

מאיה בת ה-38, סטודנטית לרפואה וסטארטאפיסטית, הצטיינה בכל מה שעשתה. בית המשפט התיר לפרסם את זהותו של בן זוגה, בן קסטרו מרחובות, החשוד כי רצח אותה כשלא הסכימה להתחתן איתו ודרשה שיעבור טיפול. "גם במציאות הרצחנית כרגע, האלימות בבית זו חזית שאסור לשכוח"

חשד לרצח: אישה נורתה למוות ליד אולם אירועים בצפון/מד"א

מאיה גלוגובסקי, בת 38, נרצחה על פי החשד בידי בן זוגה בן קסטרו - כך התיר בית המשפט לפרסום. לפי החשד, קסטרו הציע לה להתחתן עמו ולהביא עמו ילד לאחר חודש וחצי של זוגיות, וכשסירבה - דקר אותה ברכבו. בדיון שהתקיים שלשום בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו ב-15 יום.

מהחקירה הראשונית עולה כי השניים נסעו יחד ברחובות ברכבו של קסטרו, בן 29. במהלך השיחה ביקש ממנה להתקדם בזוגיות, והיא דרשה שיעבור טיפול. לפי החשד, בהמשך השיחה דקר אותה בצווארה, וכשהבין שהיא ללא רוח חיים התקשר לחברו ולאביו, שהזעיקו את המשטרה.

מאיה הייתה סטודנטית בשנה ג' לרפואה באוניברסיטת תל אביב, סטארטאפיסטית ופעילה חברתית בתחום הקנאביס. "מאיה נולדה ב-12 בינואר 1985. ילדה יפה, עם סקרנות גדולה. תמיד הייתה בתנועה", אמרה אמה. "היא אהבה חיות ומוזיקה, למדה בבית ספר לאומנות תלמה ילין בגבעתיים במגמת מוזיקה קלאסית. היה לה גם כישרון לשפות - בגיל מוקדם דיברה באנגלית כשפת אם".

מאיה גלוגובסקי, סטודנטית לרפואה שנרצחה על פי החשד בידי בן זוגה ברחובות. באדיבות המשפחה
מאיה גלוגובסקי/באדיבות המשפחה

לאחר סיום לימודיה מאיה טיילה באירופה, ובהמשך ניגשה לבחינת הפסיכומטרי במטרה ללמוד רפואה. "קיבלה ציון 769", מתגאה האם. מאיה רצתה ללמוד רפואה בזמן שהייתה בווינה, "אבל לימודי רפואה בגרמנית היו די מסובכים באותה עת, למרות שהיא התקבלה לאוניברסיטה באינסברוק". למרות קשיי השפה היא סיימה בהצטיינות תואר שני בבית ספר גבוה למינהל ושיווק בינלאומי.

ב-2019 מאיה חזרה לישראל. "היא הספיקה לעבוד בהייטק אבל כל הזמן הרגישה שהייעוד שלה זה רפואה", סיפרה אמה. "היא התעניינה ברפואת קנאביס והשתתפה בכנס Kassi-lab ואז היא החליטה להתחיל ללמוד רפואה, ועשתה את זה על צד הטוב ביותר. היא רכשה המון ידידים וחברים בזכות האישיות שלה".

עוד בוואלה!

אלימות נגד נשים: צעיר חשוד שדקר את בת זוגו בדירתה בירושלים

לכתבה המלאה
חשד לרצח אישה, רחובות, 31 באוקטובר 2023. איחוד הצלה
זירת הרצח ברחובות, השבוע/איחוד הצלה

לילי בן עמי, מייסדת ומנכ"לית פורום מיכל סלה, אמרה כי "אתמול זמן קצר לפני ההלוויה של הנרצחת מאיה גלוגובסקי אחותה התקשרה אליי. הן היו רק שתי אחיות וכעת נותרו במשפחה רק היא ואמה. מאיה הייתה אישה יוצאת דופן, חכמה, מוכשרת ואהובה. כאחות שכולה לאחות שכולה שוחחנו וקיוויתי לנחם מעט, אבל אני יודעת שרצח אכזרי של אדם אהוב וקרוב זה רעידת אדמה במשפחה. החיים לעולם לא ישובו למה שהיו. כמה עגום שבמציאות הכול-כך קשה ורצחנית שאנחנו נמצאים בה היום, יש חזית נוספת שאסור לשכוח - המלחמה באלימות הגואה בתוך בתים אלימים. בשתי החזיתות זו מלחמה על ביטחון בתוך הבית. מלחמה כנגד זאב אכזר ועלוב שטורף קורבנות חסרי הגנה. ברצח אחותי המוני אנשים טובי לב התגייסו לתת לנו תמיכה והיום אנו בתוכה של מלחמה רצחנית ויש כל כך הרבה משפחות שנפגעו עד שהכאב ותשומת הלב שחובה עלינו להפנות היא בלתי ניתנת להכלה".

אלון קריטי ולירון שרקוביק. באדיבות המצולמים
אלון קריטי ולירון שרקוביק/באדיבות המצולמים

עורכי הדין אלון קריטי ולירון שרקוביק מסרו כי "ראשית ההגנה משתפת בצער משפחת הקורבן. בהתייחס לחשד הריי שאין מחלוקת כי מדובר בחשד חמור. יחד עם זאת כבר בשלב זה העלתה ההכנה תהייה ועלתה השאלה האם מדובר בעבירת הרצח החמורה ביותר בספר החוקים או שמא מדובר בעבירה אחרת חמורה פחות בפן המשפטי והעונשי. רק לשם בחינת הטיעון הזה בפן העובדתי/ראייתי הסכימה ההגנה להמשך מעצר החשוד לימים המבוקשים. ההגנה מנועה מלמסור פרטים הידועים לה וזאת לאור המצאות התיק בחקירה ומשכך עולה פליאה מהיכן הודלפו פרטי הקשר שבין הצדדים ו "גרסת החשוד לכאורה". כאמור ההגנה מנועה מלהתייחס לפרטי החקירה ואו לאמור בכתבה. כולנו תקווה שהיחידה החוקרת עד סיום ימי המעצר יגבשו החלטה לאחריה החשוד ינהל הגנתו בין כותלי בית המשפט ולא בתקשורת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully