וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן המריא לישראל: "צריך להתמקד גם ביום שאחרי המלחמה"

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 20:53

שר החוץ האמריקני ייפגש מחר עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא הרצוג. הוא ציין כי ידון בישראל על הצעדים בהם יש לנקוט כדי להגן על אזרחים פלסטינים בעזה, על הגדלת נפח הסיוע ההומניטארי לרצועה, ועל נושא החטופים

בווידאו: בנימין נתניהו ןואנתוני בלינקן בתום פגישתם בקריה בתל אביב./וידאו: עומר מירון / לע״מ

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר הערב (חמישי) לפני המראתו לישראל כי הוא עתיד להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג. בלינקן מסר כי ידון איתם על היום שאחרי המלחמה בעזה, ולדון כיצד ניתן ליצור תנאים לשלום בין ישראל לפלסטינים.

"אנחנו צריכים להתמקד לא רק על כאן ועכשיו אלא גם על היום שאחרי ואיך ניתן במשך הזמן להגיע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים", אמר בלינקן. עוד הוסיף שר החוף האמריקני ואמר כי הדרך שבה ישראל מבצעת את הפעולה הקרקעית בעזה חשובה, וכי הוא מתכוון לדון בשיחתו בישראל על הצעדים בהם יש לנקוט כדי להגן על אזרחים פלסטינים בעזה.

כמו כן, על פי דבריו עתיד שר החוץ לדון גם על הגדלת נפח הסיוע ההומניטארי שנכנס לרצועה ועל המשך הוצאת אזרחים זרים מעזה. בלינקן הדגיש כי נושא החטופים יעמוד גם כן במוקד שיחותיו.

אנתוני בלינקן,  מזכיר המדינה של ארצות הברית נואם בישראל בעקבות מבצע חרבות ברזל. 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
"צריכים להתמקד לא רק בכאן ועכשיו אלא גם על היום שאחרי", בלינקן/ראובן קסטרו

כבר בביקורו האחרון בישראל, עשרה ימים לאחר פרוץ המלחמה, הפציר בלינקן בנתניהו לאפשר לאפשר הכנסת סיוע הומניטארי לעזה, כדי לשמר את התמיכה והליגטימציה הבינלאומית לפעולה ישראלית לפירוק חמאס.

מאז ביקורו האחרון, נפגש בלינקן עם קבוצה של מנהיגים יהודים-אמריקניים. במהלך אותה פגישה, אמר להם בלינקן כי עשרה ימים קודם לכן, נפגש עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-ת'אני, וביקש ממנו למתן את שידורי רשת אל-ג'זירה בכל הנוגע למלחמה בעזה.

לפי שני גורמים שהשתתפו בפגישה, בלינקן ביקש מהקטארים "להוריד את הווליום" בשידורי אל-ג'זירה כיוון שאלה מלאים בהסתה אנטי-ישראלית, ואמר להם כי "לא ניתן להמשיך עסקים כרגיל עם חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully