וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן לנתניהו: הכניסו סיוע הומניטארי לעזה כדי לשמור על תמיכה בינלאומית

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 0:13

ברקע ההכנות לכניסה קרקעית לרצועה, שר החוץ האמריקני הפציר ברה"מ לנקוט במהלך, כדי לשמר את התמיכה הבינלאומית בפעולות צה"ל. "האמריקנים מדגישים שכדי להשיג את מיטוט חמאס ומספיק זמן לפעולה צבאית - צריך שלא יהיה משבר בעזה"

בווידאו: בנימין נתניהו ןואנתוני בלינקן בתום פגישתם בקריה בתל אביב./וידאו: עומר מירון / לע״מ

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הפציר בראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם היום (שני) לאפשר הכנסת סיוע הומניטארי לעזה, כדי לשמר את התמיכה והליגטימציה הבינלאומית לפעולה ישראלית לפירוק חמאס, כך אמרו שני בכירים ישראלים שמעורים בנושא.

לכל העדכונים על המלחמה

מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן וראש הממשלה בנימין נתניהו.  16 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת ראש הממשלה עם בלינקן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

למה זה חשוב

  • ישראל נערכת לפעולה קרקעית נרחבת ברצועת עזה. במקביל גובר הלחץ הבינלאומי על ישראל לתת מענה למשבר ההומניטארי שמתפתח בדרום רצועת עזה לשם ברחו מאות אלפי פלסטינים.
sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אמבולנסים ממתינים בצד המצרי של מעבר רפיח, 16 באוקטובר 2023. רויטרס
אמבולנסים ממתינים בצד המצרי של מעבר רפיח, 16 באוקטובר 2023/רויטרס

במוקד החדשות

  • בלינקן חזר לישראל ביום שני אחרי שביקר במספר מדינות באזור בניסיון למנוע התרחבות של המשבר ברצועת עזה והפיכתו למלחמה אזורית.
  • בלינקן נפגש עם נתניהו, עם שר הביטחון גלנט ואז נועד עם חברי קבינט המלחמה במשך שעות ארוכות בקריה בתל אביב כדי לעבור על תכניות המלחמה.
  • במהלך הדיונים עם קבינט המלחמה החלו להישמע אזעקות ושר החוץ האמריקני והשרים הישראלים נאלצו לתפוס מחסה במרחב מוגן במשך כמה דקות.

מאחורי הקלעים

  • שני בכירים ישראלים אמרו כי בלינקן הדגיש בשיחותיו עם נתניהו, גלנט וחברי קבינט המלחמה כי כדי שישראל תשמר את הלגיטימציה והתמיכה הבינלאומית שיש לה כרגע לפעולה קרקעית בעזה היא צריכה להבטיח שלא יהיה משבר הומניטארי ברצועה.
  • "האמריקנים מבינים את הצורך למוטט את חמאס, אבל מדגישים שכדי להשיג את זה וכדי שיהיה יותר זמן לפעולה צבאית, ישראל צריכה לוודא שלא יהיה משבר הומניטארי בעזה", אמר בכיר ישראלי.
  • דובר משרד החוץ האמריקני מת'יו מילר סירב להגיב לדברים.
בית פלסטיני שנהרס בתקיפות ישראליות במרכז רצועת עזה. 16 באוקטובר 2023.. רויטרס
"ישראל צריכה לוודא שלא יהיה משבר הומניטרי בעזה". הריסות בית/רויטרס

בין השורות

  • אחת הסיבות שממשלת ישראל סירבה עד כה להכניס סיוע הומניטארי לעזה הוא רצון לנסות ולהפעיל לחץ על חמאס לשחרר חלק מבני הערובה שבידיו - במיוחד נשים וילדים.
  • אבל סיבה נוספת קשורה לפוליטיקה הפנימית בישראל - נתניהו חושש כי כמה משותפיו לקואליציה יתנגדו להכנסת סיוע הומניטארי לעזה וכן חושש מתגובה שלילית ביותר דעת הקהל הישראלית.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה״ב אנתוני בלינקן בתום פגישתם בקריה בתל אביב. 16 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בלינקן ונתניהו בתום פגישתם בקריה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

התמונה הגדולה

  • הנשיא ביידן שוחח בטלפון עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, שעומד לפני נסיעה לישראל ולמצרים, ודן עמו במלחמה בעזה. כמו כן, ביידן שוחח בטלפון עם עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.
  • מלשכת א-סיסי נמסר כי בשיחה שנערכה בין השניים, ביידן הסכים שהמצב הנוכחי מסוכן ביותר ויש לצאת ממנו כדי למנוע את החרבת העימות לשאר המזרח התיכון. שני המנהיגים הסכימו כי יש לתת עדיפות להגנה על אזרחים ולהכנסת סיוע הומניטארי לעזה.

מה הלאה

  • הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס הלילה בקריה ודן בין השאר באישור הכנסת סיוע הומניטארי לעזה.
  • כמו מקרים דומים בעבר נתניהו עשוי להשתמש בלחץ האמריקני ובמסרים ששמע מבלינקן כדי לשכנע את חברי הקבינט המדיני להצביע בעד המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully