וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרו לי תמלא מהאינדונזי": כך חמאס גונב סולר מבתי החולים בעזה

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 20:01

צה"ל חשף שיחה שיורטה בין תושב עזה, מפקד בחמאס ומנהל בית החולים האינדונזי ברצועה: "בחייך, תמלא לו עכשיו. האנשים לוחצים עלינו, עוד קצת והם יתחילו לירות בנו מרוב שהם לוחצים עלינו". דובר צה"ל: "זו הוכחה נוספת לשימוש הציני של חמאס במשאבים ההומניטריים"

בווידאו: כך לוקח ארגון הטרור חמאס דלק מבתי החולים ברצועה/צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל שיתף הערב (רביעי) שיחת טלפון שיורטה בין סגן מפקד גדוד מערב ג'בליה בחמאס לבין תושב עזה ומנהל בית החולים האינדונזי בעיר, שממנה עולה כי חמאס לוקח לצרכיו דלק מבתי החולים ברצועת עזה.

היום ה-26 למלחמה - כל העדכונים

"השיחה מהווה הוכחה נוספת לשימוש הציני של חמאס במשאבים ההומניטריים ברצועה", נמסר מדובר צה"ל. "בנוסף, השיחה מאשרת כי ארגון הטרור חמאס שולט במשאבי האנרגיה הקיימים ברצועה ובוחר לנתבם לצרכיו המבצעיים על חשבון צרכי האוכלוסיה האזרחית".

"כפי שחשף צה"ל לפני מספר ימים, ארגון הטרור חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו תוך ניצול המשאבים ההומניטריים באופן ציני ועל חשבון תושבי רצועת עזה", נכתב בהודעה.

צה״ל חשף בתקשורת הבינלאומית - כך לוקח ארגון הטרור חמאס דלק מבתי החולים ברצועה, על חשבון הצרכים ההומניטריים של תושבי עזה .1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
בית החולים האינדונזי ברצועת עזה/דובר צה"ל

בשיחה אומר אותו מפקד בחמאס: "הלכנו למלא סולר, את האלף [ליטר] שדיברתם עליו. הוא אמר לי: אבו חסן, אין סולר. עומדים להביא לכם אלף ליטרים חדשים". בן שיחו העזתי שואל אותו אם זה בבית החולים האינדונזי, וזה משיב: "אני כאן [בבית החולים] האינדונזי, הדוקטור עאטף איתי כאן. הוא שומע - אנחנו על רמקול". כשהעזתי שואל אם הדוקטור אמר לו שאין סולר, המחבל מפנה אותו לדבר ישירות עם מפקד בית החולים.

"טוב... אמרו לי למלא מ[בית החולים] האינדונזי", אומר העזתי. "אתמול אבו-אחמד אלזריע דיבר איתי, והוא אמר לי למלא מהאינדונזי". כשנשאל מיהו האיש שנקב בשמו, הוא טען כי מדובר בסוכן של משרד הכלכלה.

"אתמול בלילה הוא [פעיל חמאס] בא למלא", השיב מנהל בית החולים. "סוכן של משרד הכלכלה אמר לי אתמול בלילה שאני אמלא לו [לפעיל חמאס], אם הוא רוצה לזוז כבר בלילה. אבל במהלך היום יגיעו אלף ליטרים בשבילם [לחמאס]... בלילה הוא אמר לי למלא 1,000 ליטר. אני אמרתי לו שיש להם [לבית החולים] 600 ליטר. אז הוא אמר לי למלא להם 600 ליטר".

אולם, התושב העזתי ממשיך ללחוץ עליו. "בחייך, תמלא לו עכשיו", הוא אומר לקראת סוף השיחה. "האנשים לוחצים עלינו, עוד קצת והם יתחילו לירות בנו מרוב שהם לוחצים עלינו".

עוד בוואלה!

צה"ל חושף לעולם: עיר הטרור שנמצאת מתחת לבית החולים בעזה

לכתבה המלאה

בעוד הפלסטינים מדווחים כי הדלק ברצועת עזה עומד להיגמר בצל המלחמה, ישראל הביעה התנגדות להכנסת דלק לרצועה כחלק מהסיוע ההומניטרי, בטענה כי חמאס גוזל את הדלק לצרכיו. דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי, העלה לפני כשבוע לחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו תמונה של מכליות סולר בעזה, סמוך למעבר רפיח. "כך נראים מעל חצי מיליון ליטר סולר שנמצאים ברשות חמאס. הארגון ממשיך לטעון שאין לו יכולת לספק דלק לבתי החולים ולאזרחים", כתב בציוצו, "חמאס-דאעש גונבים את הסולר מהאזרחים ומעבירים אותו למנהרות, למשגרים ולבכירים. כך נראה סדר העדיפויות של חמאס.

דובר צה"ל דניאל הגרי אף הוא אמר בהצהרה לתקשורת כי צה"ל יעמוד על כך שאספקת דלק לא תיכנס לרצועת עזה: "חמאס צריך אותו לתשתיות המבצעיות שלו. יש לו דלק הוא יכול לספק לבתי החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully