וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש לתומכת הליכוד שאיימה על בנט: שנה וחצי מאסר

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 7:48

בית משפט השלום בכפר סבא גזר את דינה של אילנה ספורטה חניה, ששלחה למשפחתו של רה"מ שלעבר מעטפות עם קליעים ואיימה לפגוע בו ובמשפחתו אם לא יתפטר. היא חויבה לשלם למשפחה פיצויים בסך 10,000 שקלים. עורכי דינה: "ביהמ"ש לא התחשב בשיקולים לטובתה"

אילנה ספורטה הואשמה שסחטה באיומים את בנט/צילום: יותם רונן

בית משפט השלום בכפר סבא גזר היום (רביעי) שנה וחצי מאסר על אילנה ספורטה חניה, שהורשעה בסחיטה באיומים של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. על ספורטה, ששלחה למשפחת בנט מעטפות ובתוכן קליעים, נגזרו גם מאסר על תנאי ותשלום פיצויים לבנט ולמשפחתו בסך 10,000 שקלים.

ספורטה בת ה-65 נעצרה במאי אשתקד, בחשד ששלחה למשפחתו של בנט שני מכתבי איום שהכילו קליעים. באחד המכתבים איימה ספורטה על רעייתו של בנט, גילת, כינתה אותו "נוכל" ודרשה שיתפטר מתפקידו. באותה התקופה נהגה להתבטא רבות ברשתות החברתיות נגד בנט, ובין השאר כתבה על תמונתו של ראש הממשלה לשעבר "רוצח לדין, העם לא יוותר לך" ו"בנט, רק דום ליבך יביא לישועה".

הגשת הצהרת תובע נגד אילנה ספורטה החשודה באיומים כלפי רה"מ ומשפחתו, בימ"ש השלום ראשל"צ, 18 במאי 2022. קרין שגיא
הביעה צער וחרטה. ספורטה בביהמ"ש, מאי 2022/קרין שגיא

בינואר השנה הורשעה ספורטה באיומים על בנט ומשפחתו. היא הורשעה, במסגרת הסדר טיעון, באיומים בלבד ולא בעבירות של החזקת ונשיאת תחמושת שהופיעו בכתב האישום המקורי. ההסדר נחתם על דעתה של משפחת בנט, וספורטה הודתה בפני בית המשפט במיוחס לה בכתב האישום המתוקן.

"מעולם לא התכוונתי לפגוע בשערה משיערת ראשם של משפחת בנט", אמרה, "צר לי שהכחשתי בחקירה, אבל הרבה גורמים השפיעו עליי לא להודות - כולל עורך הדין שלחץ אותי לפינה. אני מביעה צער וחרטה".

פרקליטיה של ספורטה, עורכי הדין ירון פורר ושי רודה, מסרו בתגובה כי לטעמם בית המשפט "לא התחשב מספיק בשיקולים לטובת הנאשמת כשגזר את דינה של מרשתנו. נלמד את גזר הדין ונשקול את המשך דרכנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully