וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התמיכה בישראל, ביידן עלול לאבד את הבוחרים המוסלמים: "אל תסמוך על קולנו"

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 18:53

64% מהמצביעים המוסלמים בחרו בביידן בבחירות ב-2020, אך הם מאיימים להעניש אותו על סירובו לקדם הפסקת אש: "מנציח את האלימות". אף שמספרם אינם גדול, הקולות שלהם יכולים להכריע את המרוץ במדינות מפתח כמו מישיגן, פנסילבניה ואוהיו

בווידאו: קבלת הפנים של רה"מ נתניהו ונשיא המדינה הרצוג לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן והצהרות במהלך הפגישה 18.10.23/לע"מ, יותם רונן

התמיכה הבלתי-מתפשרת של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל מאז מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס עלולה לעלות לו בקולות חשובים בבחירות לנשיאות בשנה הבאה. כמה ארגונים מוסלמיים וערביים אמריקניים איימו לעצור את התרומות לקמפיין שלו ולהימנע מבחירה בו אם הוא לא ינקוט צעדים מידיים לטובת הפסקת אש ברצועת עזה.

המועצה הלאומית המוסלמית הדמוקרטית, הכוללת בכירים במפלגה דמוקרטית ממדינות מפתח היכולות להכריע את הבחירות, כמו מישיגן, אוהיו ופנסילבניה, קראה לביידן להשתמש בהשפעתו על ישראל כדי לתווך להפסקת אש עד אתמול בחצות.

במכתב פתוח שכותרתו "אולטימטום להפסקת האש לשנת 2023", התחייבו מנהיגים מוסלמים לגייס "מצביעים מוסלמים, ערבים ובעלי ברית" כדי "למנוע תמיכה או הצבעה לכל מועמד שיתמוך במתקפה הישראלית נגד העם הפלסטיני".

"התמיכה הבלתי מסויגת של הממשל שלך, הכוללת מימון וחימוש, מילאה תפקיד משמעותי בהנצחת האלימות שגורמת לפגיעה באזרחים ושחקה את אמון הבוחרים שנתנו בך אמון בעבר", כתבה המועצה.
לפי ההערכות, כ-1.1 מיליון מוסלמים הצביעו בבחירות הקודמות לנשיאות ב-2020, ולפי סקרים של סוכנות הידיעות אי-פי, 64% מהם הצביעו עבור ביידן, לעומת 35% בלבד עבור יריבו דונלד טראמפ הרפובליקני.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. רויטרס
החיבוק לישראל עשוי לפגוע בו בבחירות. ביידן במהלך ביקורו בארץ, בחודש שעבר/רויטרס

המכון הערבי-אמריקני מעריך כי 3.7 מיליון אמריקנים הם ממוצא ערבי, והוא פרסם אתמול סקר שהראה כי התמיכה בביידן ובדמוקרטים ירדה משמעותית בקרבם. הבית הלבן מנסה להפיג את החששות שהועלו על ידי חברי הקהילה המוסלמית וגורמים בתוך הממשל, וגורם בבית הלבן אמר כי ביידן נפגש ביום חמישי האחרון עם כמה מנהיגים מוסלמים.

דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, סירבה להגיב על הסקר, אך אמרה לכתבים כי ביידן מודע לכך שמוסלמים בארצות הברית "סובלים ממספר לא פרופורציונלי של התקפות המונעות משנאה" וכי הוא מכבד את נקודת מבטם. לדבריה, ממשל ביידן ניהל מגעים עם חברי הקהילה הערבית והמוסלמית, לצד מנהיגים יהודים, כמו גם עם מינויים פוליטיים בתוך הממשל לגבי חששותיהם השונים, וימשיך במאמצים אלה.

ביידן התבטא נגד האנטישמיות והאיסלאמופוביה הגואה באמריקה, אך מנהיגים מוסלמים אומרים שהמלחמה חייבת להסתיים. ג'יילאני חוסיין, מנכ"ל המועצה ליחסים אמריקניים-איסלאמיים (CAIR) במינסוטה, אמר כי אין לו ברירה אלא שלא להצביע לביידן אלא אם יפעל לסיום הלחימה. הוא אמר שהוא מדבר כאדם פרטי, לא בשם CAIR, שמנועה מלנהל קמפיין פוליטי.

במקביל, קבוצות פרו-פלסטיניות מקומיות מתכננות להפגין היום במיניאפוליס במהלך ביקורו של ביידן במדינה, שבו הוא אמור להציג את ההשקעות של ממשלו באזורים הכפריים של אמריקה לקראת הבחירות בשנה הבאה.

עוד בוואלה!

כמו חור שחור, המזרח התיכון שואב כל נשיא אמריקני המנסה לברוח ממנו

לכתבה המלאה
הפגנה פרו-פלסטינית מחוץ לבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב, 14 באוקטובר 2023. רויטרס
בממשל אומרים כי חמאס היחיד שירוויח מהפסקת אש כעת. הפגנה פרו-פלסטינית מחוץ לבית הלבן/רויטרס

קהילות ערביות ומוסלמיות בארצות מצפות מביידן לגנות את המתקפה על עזה, שבה פתחה ישראל בעקבות הטבח של חמאס שבו נרצחו כ-1,400 איש ונחטפו כ-240 בני ערובה. הנשיא, שהגיע לביקור הזדהות בישראל ימים אחרי המתקפה ומנהל קשר רציף עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מדגיש כי לישראל יש זכות להגן על אזרחיה, אך במקביל עליה להימנע מפגיעה באזרחים פלסטינים.

רשויות הבריאות בעזה אמרו כי 8,525 בני אדם, בהם 3,542 ילדים, נהרגו בתקיפות ישראליות מאז ה-7 באוקטובר. גורמים רשמיים באו"ם אומרים כי יותר מ-1.4 מיליון מקרב האוכלוסייה האזרחית בעזה, המונה כ-2.3 מיליון איש, נותרו ללא קורת גג.

למרות זאת, ישראל מבהירה כי היא למוכנה להפסקת אש עד למיטוט חמאס, וושינגטון תומכת בעמדה זו, לפחות כרגע. דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון קירבי, אמר אתמול כי "חמאס הוא היחיד שירוויח מכך כרגע".

חברת בית הנבחרים רשידה טליב, מחוקקת ממישיגן ממוצא פלסטיני בעלת עמדות אנטי-ישראליות מובהקות, שלחה מסר לביידן. ביום שני היא פרסמה סרטון ברשת החברית X, שבו היא גינתה את תמיכתו של הנשיא ב"קמפיין רצח העם של ישראל בפלסטין", והוסיפה: "אל תסמכו על הקול שלנו ב-2024".

ביידן זכה ב-16 האלקטורים החשובים של מישיגן בהפרש של %2.8 בלבד ב-2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully