וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתיאום עם ישראל: מאות אזרחים זרים ופצועים יצאו מרצועת עזה

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 8:53

אחרי יותר משלושה שבועות שבהם היה סגור, מעבר רפיח נפתח עבור כמה מאות אנשים בעלי דרכונים זרים ופצועים קשה במסגרת הבנות שהושגו בתיווך קטאר. שוב שיבושים באינטרנט ובתקשורת בעזה: "ישראל לא רוצה שהעולם יראה את פשעיה". איראן: "השלכות חמורות אם המלחמה לא תיפסק"

בווידאו: לראשונה מאז המלחמה מעבר רפיח נפתח לאזרחים זרים ופצועים/צילום: רויטרס

מאות אזרחים זרים ופצועים קשה יצאו מרצועת עזה היום (רביעי) דרך הגבול עם מצרים לראשונה מאז פרוץ המלחמה, כחלק הסכם בתיווך קטאר - כך אמרו שלושה מקורות מצריים וגורם פלסטיני. על פי ההסכם שהושג בין מצרים, ישראל וחמאס, אזרחים זרים ופצועים קשה יורשו לעזוב את הרצועה, הנכתשת על ידי כוחות צה"ל מאז מתקפת הפתע הרצחנית של 7 באוקטובר. במקביל, קווי התקשורת והאינטרנט בעזה הושבתו היום פעם נוספת.

ישראל הבטיחה לחסל את חמאס, שרצח כ-1,400 ישראלים, אך מניין האזרחים ההרוגים בעזה והתנאים ההומניטריים הקשים מעוררים דאגה רבה ברחבי העולם. הפלסטינים טוענים כי המזון, הדלק, מי השתייה והתרופות אוזלים, ובתי החולים מתקשים לטפל בנפגעים. בישראל מאשימים את חמאס במצב ההומניטרי וטוענים שאין מחסור בדלק.

מקור ביטחוני מצרי אמר מוקדם יותר כי עד 500 בעלי דרכונים זרים יעברו היום דרך מעבר רפיח. לדברי המקור, כ-200 בני אדם המתינו בצד הפלסטיני של הגבול בשעות הבוקר. מקור נוסף אמר כי לא כולם צפויים לצאת למצרים היום. המקורות הוסיפו כי לא נקבע לוח זמנים לפעילות המעבר, שנסגר עם תחילת המלחמה.

גורם מערבי אמר כי רשימת בעלי הדרכונים הזרים שיכולים לצאת מעזה סוכמה בין ישראל למצרים וכי השגרירויות הרלוונטיות עודכנו. גורם ישראלי רשמי, שביקש להישאר בעילום שם, אישר כי ישראל מתאמת את היציאות עם מצרים.

מקורות רפואיים אמרו כי מצרים הקימה בית חולים שדה בשייח זוויד שבחצי האי סיני, ובמעבר רפיח המתינו אמבולנסים לפינוי פצועים. עם זאת, אחד הגורמים אמר כי העסקה הזו אינה קשורה לנושאים אחרים, כמו שחרור כ-240 החטופים המוחזקים בידי חמאס או "הפוגה הומניטרית" בלחימה שמדינות רבות. ישראל, בתמיכת ארצות הברית, מסרבת לכל הפסקת אש.

פלסטינים עם אזרחות זרה ממתינים לצאת מרצועת עזה אל מצרים דרך מעבר רפיח, 1 בנובמבר 2023. רויטרס
פלסטינים בעלי דרכונים זרים ממתינים לצאת דרך מעבר רפיח, היום/רויטרס

לטענת משרד הבריאות בעזה, לפחות 8,525 פלסטינים, בהם 3,542 ילדים, נהרגו בתקיפות של צה"ל ברצועת עזה במהלך המלחמה. אחת מהן חיסלה אתמול את איברהים ביארי, מפקד בחמאס שלפי צה"ל היה ממתכנני הטבח של 7 באוקטובר, ומחבלים רבים נוספים. גורמי רפואה פלסטיניים אמרו כי לפחות 50 איש נהרגו ו-150 נוספים נפצעו, בעוד שחמאס טען ל-400 הרוגים ופצועים. לא ניתן היה לאמת את טענותיהם של הפלסטינים.

"הם לא רוצים שהעולם יראה את הפשעים שלהם נגד אזרחים", אמר אחמד מוהי, תושב עזה, על ניתוק רשת האינטרנט והתקשורת ברצועה. במקביל, עשרות פלסטינים התאספו מחוץ לחדר המתים של בית החולים נאסר והמתינו לקבורת גופות קרוביהם.

גורמי רפואה אמרו כי הם קיבלו 15 גופות של פלסטינים שנהרגו בתקיפות של צה"ל במהלך הלילה בחאן יונס, בהם ארבעה ילדים.

"כל יום יש מתים ובכל יום יש ביניהם ילדים או נשים או גם וגם", אמר אחד הרופאים. שניים מבתי החולים המרכזיים בעזה - בית החולים שיפא ובית החולים האינדונזי - אמרו כי הם חוו הפסקות חשמל משום שהדלק בגנרטורים שלהם אוזל במהירות.

עוד בוואלה!

איום חדש מדרום: מי הם המורדים החות'ים מתימן?

לכתבה המלאה
הריסות בעיר ג'בליה אחרי תקיפות של צה"ל ברצועת עזה, 1 בנובמבר 2023. רויטרס
הריסות בג'בליה אחרי תקיפות של חיל האוויר/רויטרס

ביממה האחרונה נהרגו גם 13 חיילי צה"ל, וראש הממשלה בנימין נתניהו ספד להם היום. "אנחנו במלחמה קשה. זאת תהיה מלחמה ארוכה. יש לנו בה הישגים חשובים, אבל גם אבדות כואבות. חיילינו נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה, המלחמה על הבית. אני מבטיח לכם אזרחי ישראל: נשלים את המלאכה - נמשיך עד לניצחון".

לאחר הפוגה של כמה שעות בירי הרקטות מעזה, נשמעו הבוקר אזעקות באשקלון ובאשדוד, כשבמהלך הלילה יורט טיל במרחב הים האדום. אתמול נפרסו ספינות קרב של חיל הים בים האדום בעקבות ההתקפות של המורדים החות'ים בתימן, בעלי בריתם של איראן וחמאס.

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן, שיבקר בישראל ביום שישי, אמר כי ארצות הברית ומדינות אחרות בוחנות "מגוון תמורות אפשריות" לעתידה של עזה אם חמאס יודח מהשלטון. מיטוט ארגון הטרור יגזול מטהראן מאחז חשוב באזור, והיא המשיכה להזהיר גם היום מפני התרחבות של הסכסוך אם המלחמה בעזה לא תיעצר.

"ללא הפסקת אש מידית ברצועת עזה, ואם ההתקפות המהירות של ארצות הברית והמשטר הציוני יימשכו, ההשלכות יהיו קשות", אמר באנקרה שר החוץ של איראן, אמיר עבדאללהיאן. הוא לא פירט על תוכניותיה של איראן.

איראן מודה שהיא תומכת בחמאס, אך מכחישה שהייתה מעורבת במתקפת הפתע שלו. היא וטורקיה גינו את ההפצצות הישראליות על עזה. שר החוץ של איראן הוסיף כי נשיא איראן, איברהים ראיסי, עשוי לבקר בקרוב בטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully