וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט אישר את מינויו של ג'ק לו לשגריר ארה"ב בישראל

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 23:41

הסנאט האמריקני אישר את מינויו של לו, כש-53 סנאטורים הצביעו בעד ו-43 הצביעו נגד. לו צפוי להגיע לישראל בימים הקרובים, גם בלינקן יערוך ביקור

בווידאו: הצהרת נשיא ארה"ב ביידן בישראל בה הוא מבהיר השבת החטופים היא בעדיפות עליונה/צילום: רויטרס

ג'ק לו, לשעבר שר האוצר של ארצות הברית, מונה הערב (שלישי) לשגריר בישראל. הסנאט אישר את מינויו ברוב של 53 סנאטורים שהצביעו בעד, לעומת 43 שהצביעו נגד. לו מחליף את טום ניידס, שסיים את תפקידו באוגוסט. מאז מכהנת סטפני האלט כממונה הזמנית. לו צפוי להגיע לישראל בימים הקרובים.

לו הוא יהודי דתי אורתודוכסי שומר מצוות. במהלך כל תפקידיו בממשל האמריקני במהלך השנים הוא הקפיד על שמירת שבת.לאורך כהונתו בממשל קלינטון ואובמה הוא גם היה איש קשר מרכזי לקהילה היהודית בארצות הברית. בין 2012 ל-2013 היה ראש הסגל בבית הלבן וב-2013 מונה לשר האוצר עד סיום כהונתו השנייה של ברק אובמה בתחילת 2017.

בפני לו ניצב אתגר לא פשוט, מאחר שהוא נכנס בזמן הלחימה בעזה. במקור הוא היה אמור להתמודד עם המשבר הפוליטי בישראל על רקע כוונתו של ראש הממשלה נתניהו להמשיך ולקדם את ההפיכה המשפטית ולבצע צעדים להחלשת בית המשפט העליון, מהלך שלו התנגד הממשל. סיבה נוספת לתחושת הדחיפות בממשל האמריקני בכל הנוגע למינוי שגריר חדש בישראל הייתה יוזמת הבית הלבן לקדם עסקת חבילה עם סעודיה שתכלול גם הסכם נורמליזציה בין סעודיה לבין ישראל, שלמרות הלחימה עדיין חיה וקיימת.

שר האוצר האמריקני לשעבר ג'ק לו. 13 באוגוסט 2023. Jason Lee, רויטרס
אתגר כפול ומכופל. ג'ק לו/רויטרס, Jason Lee

לו, שעבד באופן צמוד עם ביידן בתקופת ממשל אובמה, יביא לתפקיד שנים רבות של ניסיון בממשל האמריקני והבנה עמוקה לגבי העבודה מול הקונגרס. בזמן שימש כשר האוצר האמריקני, לו עבד בעבר מול ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן עם מקורבו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, כשזה כיהן כשגריר ישראל בוושינגטון.

בתפקידיו השונים כסגן שר החוץ, ראש הסגל בבית הלבן ושר האוצר, לו היה עד באופן בלתי אמצעי למערכת היחסים המתוחה בין אובמה לבין נתניהו - גם בנושא הבנייה בהתנחלויות וגם בנושא הסכם הגרעין עם איראן.

בכיר ישראלי אמר כי גם שר החוץ אנתוני בלינקן יגיע לישראל ביום שישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully