וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שני לוחמים בסיירת גבעתי נפלו בקרבות מול מחבלים בעזה

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 20:47

דובר צה"ל התיר לפרסום את נפילתם של רועי וולף ולביא ליפשיץ מסיירת גבעתי. שני לוחמים נוספים נפצעו קשה בקרב בצפון רצועת עזה והודעה נמסרה למשפחותיהם. יותר מ-300 חיילים נהרגו עד כה במלחמת "חרבות ברזל"

בווידאו: תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בעומק רצועת עזה/צילום: דו"צ

"אני לא יודע אם שמעתם או לא, אבל לביא אח שלי נהרג. זה שוק לכולם אבל צריך להישאר חזקים. 'עם כלביא יקום', לביא שם את כל האחרים לפניו ותמיד דאג שאנחנו נהיה בסדר למרות שהוא היה בחזית"

שני לוחמי סיירת גבעתי נפלו בקרבות מול מחבלים בצפון רצועת עזה במסגרת מלחמת "חרבות ברזל" - כך הותר הערב (שלישי) לפרסום. הלוחמים, סמ"ר רועי וולף בן 20 מרמת גן וסמ"ר לביא ליפשיץ בן 20 ממודיעין מכבים רעות, נהרגו נהרגו מטיל נ"ט שפגע במבנה בו שהו. בקרב נפצעו קשה עוד שני לוחמים בסיירת והודעה נמסרה למשפחותיהם. עד כה יותר מ-300 חיילים נפלו בקרבות.

היום ה-25 למבצע - כל העדכונים

סמ״ר לביא ליפשיץ ממודיעין- מכבים- רעות, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
סמ״ר לביא ליפשיץ/דובר צה"ל

הילה רומש, מנהלת תיכון בליך שם למד רועי וולף, סיפרה כי הוא היה נעים הליכות וחבר טוב. "רועי בוגר מחזור נ"ט, במגמת חוק ומשפט בתיכון בליך רמת גן", סיפרה. "רועי היה קסם של בחור, בעל חיוך עם גומות חן. תמיד התנדב לעזור ותרם ממרצו למען הזולת. כתחביב ניגן בגיטרה ועסק בספורט. כבר בתקופת התיכון הביע רצון להתגייס ליחידה קרבית ומובחרת. רועי היה גאה מאוד שהתקבל לגבעתי. איבדנו בוגר יקר ואהוב".

שיר כהן, חברה של רועי, ספדה לו: "רועי וולף זכרונך לברכה. הלב עצוב כל כך. איזה ילד היית. הנשמה שלך האירה החוצה, כולך זרחת, מרוח בחיוך היפה שלך. זכיתי להכיר אותך ולרגע להתנתק מהעולם מסביבנו ולצלול לשיחה אמיתית כנה וחיה מלאה בחלומות. קיוויתי שזה לא אתה. פרח כזה שמגיע לו להגשים את כל מה שחלם. שמחתי להכיר אותך. ה' יקום דמך".

סמ״ר רועי וולף, מרמת גן, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סמ"ר רועי וולף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אמו של לביא סיפרה: "שלחתי לו הודעה, ראיתי וי אחד - והבנתי". אחיו שיתף ברשתות החברתיות: "אני לא יודע אם שמעתם או לא, אבל לביא אח שלי נהרג. זה שוק לכולם אבל צריך להישאר חזקים. 'עם כלביא יקום', לביא שם את כל האחרים לפניו ותמיד דאג שאנחנו נהיה בסדר למרות שהוא היה בחזית".

איתן מוזס, חברו של לביא, אמר כי הוא היה בעל הדימיון שאינו נגמר ולב רחב. "האהבה למוזיקה הכה אמיתית שנבעה ממך, השכל הכה חריף השיחות העמוקות - איך תמיד ראית אותי ודאגת לי גם שלא היינו הכי קרובים", אמר. "אני לא מאמין שנפלת שאתה לא פה, איזו זכות הייתה לי להיות חבר שלך. נוח על משכבך בשלום והלוואי שמותך לא היה לשווא".

שובל לוקר, שהיה חניך של לביא סיפר: "הוא היה כל כך ציוני, אהב את המדינה הזאת כל כך. הוא צלם ממש ממש מוכשר".

דובר צה"ל, דניאל הגרי, אמר בהצהרתו לתקשורת הבוקר כי התמרון הקרקעי ברצועת עזה כולל קרבות קשים. "הלוחמים שלנו בשעה זו נלחמים בשדה הקרב באומץ ובגבורה", אמר הגרי. "יש גם קרבות עזים ברצועת עזה. הלחימה הזאת מסוכנת וצריך להבין שיש לזה מחירים. נידרש כולנו לחוסן ואורח רוח".

עד היום הותרו לפרסום שמותיהם של 315 חללי צה"ל שנפלו במסגרת מבצע "חרבות ברזל". מספר זה כולל את לוחמי כיתות הכוננות ביישובים השונים, אך אינו כולל את עשרות השוטרים ואת אנשי שב"כ שנפלו בקרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully