וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמלטו לאילת כדי לברוח מהאזעקות - גם פה לא מרגישים בטוחים"

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 15:34

תושבי העוטף התפנו מבתיהם לעיר הדרומית אך גם שם לא ידעו מרגוע בצל האזעקות שנשמעו עם המתקפה האווירית. "אנשים לא מרגישים בטוחים", סיפר רועי משדרות. גם מירב תושבת עין השלושה הצטרפה לתחושות: "רצנו למרחבים המוגנים והרגענו אחד את השני - זה הדליק לנו את הטראומה"

בווידאו: יירוטים מעל אילת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בצל האזעקות והמלחמה מול חמאס בגבול הדרום, תושבי העוטף התפנו מבתיהם לאילת - אך גם שם לא ידעו מרגוע. "הלכנו לאילת כדי לברוח מהאזעקות והן תפסו אותנו גם שם - אנשים לא מרגישים בטוחים", סיפר רועי משדרות. "הייתה היסטריה במלון וכל החדרים התפנו למרחב מוגן".

מוקדם יותר היום החות'ים בתימן פתחו במתקפה אווירית על אילת. צה"ל יירט כטב"מים וטילים ארוכי טווח שנורו למקום ומטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו. אזעקות נשמעו ברחבי אילת ונשמעו קולות פיצוצים.

"הייתה בהלה", אמרה מירב מעין השלושה שהתפנתה עם משפחתה לעיר. "עצם זה שזה לא 'צבע אדום' הכניס אותנו לסוג של מתח. רצנו למרחבים המוגנים והרגענו אחד השני. זה נגע בטראומה שלנו, שכל אחד נושא איתו. אנחנו לצערנו למודי אזעקות".

יירוטים מעל שמי אילת . 31 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יירוטים בשמי אילת, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שעות לאחר המתקפה האווירית על אילת, החות'ים בתימן קיבלו עליה אחריות ואמרו כי מדובר בתגובתם למלחמה של ישראל בחמאס. דובר המורדים החות'ים אמר כי הם שיגרו מספר רב של טילים בליסטיים ומל"טים לעבר ישראל. לדבריו, זו ההתקפה השלישית על ישראל (מאז פרוץ המלחמה) ו"יש עוד בדרך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שיגורים מתימן לשטח ישראל. 21 באוקטובר 2023. עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שיגורים מתימן לשטח ישראל. 21 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה

במהלך המתקפה נרשם הישג למערך ההגנה האווירית: לראשונה מפרוץ המלחמה, מערכת "חץ" ליירוט טילים ארוכי טווח הופעלה וסייעה בסיכול המתקפה על אילת. "מערכות הגילוי של חיל האוויר עקבו אחר מסלול הטיל והוא הופצץ בזמן ובמיקום המתאימים ביותר", נמסר מצה"ל. "כלל האיומים יורטו מחוץ לשטח מדינת ישראל ולא זוהתה חדירה לשטחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully