וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי וחבריו ניהלו קרב הרואי מחוץ למושב יכיני. בתוכו, רצחו המחבלים את קרוב משפחתו

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 11:59

קובי מידם, מפקד צוות בימ"ר נגב, הוקפץ ב-7 באוקטובר לעוטף עזה, שמע את הזעקות בקשר מיכיני - והחליט לפצל את הכוח ולנסוע להגן על המושב. בדיעבד מתברר כי ההחלטה הגורלית הזו הצילה חיים רבים

בווידאו: לוחמים מונעים כניסת המחבלים לניר עם/צילום: דוברות המשטרה

קובי מידם והצוות שלו בימ"ר נגב נלחמו בגבורה במחבלים בכניסה למושב יכיני ב-7 באוקטובר, בעוד קרוב משפחתו נרצח בתוך היישוב.

מידם, מפקד צוות בימ"ר נגב, היה אמור לעבוד באותה שבת במסיבת הטבע ברעים, אך בגלל שחלה בקורונה לפני כן, הוא לא נסע לשם. כשהטבח החל, הוא הוקפץ מיד. "בשעה שבע ורבע אחד השוטרים שהיה במסיבה ונרצח לאחר מכן, אליאור יפרח, מתקשר אלינו ואומר: קובי, יש בלגאן, יש מחבלים באופקים. תקפיץ את כולם", מספר מידם. הוא הקפיץ את הצוות שלו ונסע לכיוון אופקים, ובדרך אסף כלי נשק מהימ"ר.

בדרך לאופקים הוא שמע זעקות בקשר, וקיבל החלטה גורלית לפצל את הצוות. "אני שומע צרחות בקשר מיכיני, והייתי אמור לנסוע לאורים. אמרתי למפקד שלי שאני מחלק את הכוחות, ואני, ראם עזריאל וסשה מליציה חייבים להגיע ליכיני לעזור לשוטרים שנמצאים תחת אש". בדיעבד מתברר כי ההחלטה הזאת הצילה חיים רבים.

המחבלים שחוסלו על ידי קובי מידם וצוותו בכניסה למושב יכיני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת הקרב מחוץ למושב יכיני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אני מגיע לשער הכניסה ביכיני ורואה טנדרים של מחבלים. אני מזהה שוטרים שנמצאים במקום, ואנחנו מבינים שנכנסו מחבלים ליכיני. אנחנו שומעים ירי של מחבלים, ומקבלים גם דיווח בקשר שיש רכב של מחבלים שנוסע משדרות לנתיבות. אנחנו נמצאים בשטח השמדה ואנחנו מתקדמים לכיוון הצומת כדי להפתיע אותם ולפגוע בהם לפני שימשיכו במסע הטבח", מספר מידם.

קרב קשה התפתח במקום. קובי וצוותו סופגים ירי מהטנדר, ופותחים בעצמם באש לעבר המחבלים. בשלב זה הצטרף רכב ישראלי, שבו בן המגזר הבדואי ולוחם ימ"מ שמצטרפים ללחימה. "אנחנו מצליחים לחסל שני מחבלים ושניים בורחים מהאש הכבדה, ולאחר מכן מחסלים מחבל נוסף שמסתתר מאחורי הרכב", הוא מספר. בעוד לוחם הימ"מ לוקח את אחד הנשקים ונכס ליישוב להילחם במחבלים שחדרו אליו, מידם והצוות שלו יורים לעבר המחבל הנותר, שהתפוצץ עם "מטען שכנראה היה עליו". השוטרים טיפלו בשלושה פצועים מהקרב - שוטרת מג"ב, הבדואי שהצטרף ללחימה, וסגן אלוף שנפגע מהירי. קובי גילה רק בדיעבד שדוד של אשתו, סרן פלג סאלם, נרצח באותה השעה ביכיני.

עוד בוואלה!

13 לוחמים מול עשרות מחבלים, בקרב של שעות: כך נמנעה כניסת מחבלים לקיבוץ ניר עם

לכתבה המלאה

בזמן הזה כבר הגיעו כוחות רבים אל המושב, וקובי החליט לנסוע לאופקים, שם מתפתח קרב אחר. "אנחנו מגיעים אל ביתה של רחל [בת הערובה - א"ב], מפקד הימ"ר מגיע איתנו, יוסי דורון. ואז אנחנו מקבלים דיווח של משפחה אחרת ששלושה מחבלים מתבצרים ברחוב אחר בתוך יחידת הדיור הריקה שלהם".

מידם וצוותו הגיעו למקום, מתוך כוונה להתעמת עם המחבלים. אחד השוטרים פתח את הדלת של יחידת הדיור, ונתקל באש שנורתה לעברו וברימונים שהושלכו אליו בידי המחבלים, ובמזל הצליח להתחמק מהם. "אנחנו מאגפים אותם, זורקים רימונים לעבר המחבלים. אחד מהם מנסה להגיע אלינו אבל אנחנו מצלחים לחסל אותו. אני עולה לגג עם ארבעה חיילי צה"ל ויורים לעבר יחידת הדיור, אחד המחבלים יוצא מהיחידה במהירות - ירינו לעברו ואנחנו מחסלים. הצלחנו לחסל שלושה מחבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully