וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור של 16 שנה: משטרת פורטוגל התנצלה בפני הוריה של מדלן מקאן

בכירים במשטרת פורטוגל ביקרו את משפחתה של הילדה הבריטית, שנעלמה בעת חופשה במדינה ב-2007, והביעו התנצלות על הדרך שבה ניהלו את החקירה - שבמהלכה אף נחשדו ההורים עצמם. החשוד המרכזי כלוא בגרמניה על עבירות אחרות, אך התביעה מקווה לגבש נגדו כתב אישום בקרוב

בריטניה מחפשת מידע על חשוד חדש בחטיפת הילדה מדלן מקאן. רויטרס
פרשת היעלמותה טרם פוענחה. מדלן מקאן/רויטרס

משטרת פורטוגל התנצלה בפני הוריה של מדלן מקאן על האופן שבה היא טיפלה בחקירת היעלמותה שלה הילדה הבריטית בת השלוש ממתחם נופש באלגרבה במאי 2007. רשת BBC הבריטית דיווחה כי משלחת של קצינים בכירים נסעה מליסבון ללונדון מוקדם יותר השנה. הם פגשו את ג'רי מקאן, אביה של מדלן, והתנצלו על הדרך שבה חקרו הבלשים את המקרה והתייחסו למשפחה. משפחת מקאן לא הגיבה על ההתנצלות והיעלמותה של בתם נותרה בלתי מפוענחת עד היום.

בספטמבר 2007, ארבעה חודשים לאחר שמדלן נעלמה, קייט וג'רי מקאן הפכו לחשודים בחקירה הפורטוגלית. שניהם נחקרו על ידי בלשים, שסברו כי הם ביימו את החטיפה והסתירו את גופתה של מדלן. קייט אף סיפרה כי הוצעה לה עסקה שבה היא מודה בטיוח מותה של בתה בתמורה לקיצור תקופת המאסר.

הגדרתם כחשודים הוסרה כעבור שנה, אך הם נותרו תחת הרדאר של משטרת פורטוגל במשך שנים. גונקלו אמרל, הבלש הבכיר שהוביל את התיק, הודח בהמשך מהחקירה, אולם בספר שכתב על הפרשה הוא המשיך למאשים את בני הזוג במעורבות בהיעלמותה של בתם. הוא אמר שהוא מגן על המוניטין המקצועי שלו.

ההורים הגישו נגד תביעת דיבה, שנדחתה על ידי בית המשפט העליון של פורטוגל, והם גם הפסידו בשנה שעברה בערעור שהגישו על ההחלטה לבית הדין האירופי לזכויות אדם. בני הזוג גם היו מוקד של קמפיין סוער ברשתות שהאשים אותם בגרימת מותה של מדלן ובטיוח מעשיהם.

קייט וג'רי מקאן לא הגיבו על התנצלות המשטרה הפורטוגלית. הם ציינו את יום השנה ה-16 להיעלמותה של בתם ב-3 במאי, ואמרו כי הם "עדיין מתגעגעים מאוד" למדלן וכי הם "מחכים לפריצת דרך".

כריסטיאן ברוקנר, החשוד המרכזי בחטיפת מדלן מקאן. אתר רשמי, אתר רשמי
החשוד המרכזי בחטיפה וברצח של מדלן. כריסטיאן ברוקנר/אתר רשמי, אתר רשמי

כעת, משטרת פורטוגל טוענת כעת כי החקירה הראשונית של היעלמותה של מדלן לא טופלה כראוי, שלא הייתה אז חשיבות מספקת למקרים של ילדים נעדרים וכי היותם של ההורים בסביבה זרה לא קיבלה את ההערכה הנדרשת. הם גם אמרו ל-BBC שהם תדרכו את משפחת מקאן על החקירה. הם הביעו תמיכה בגרסה של השלטונות הגרמניים, שמאמינים כי כריסטיאן ברוקנר, אזרח גרמניה בן 46, רצח את מדלן.

הנס כריסטיאן וולטרס, אחד התובעים הגרמנים בתיק, בירך על ההתנצלות הפורטוגלית. "זה סימן טוב", אמר. "זה מראה שבפורטוגל יש התפתחות בפרשת מקאן". וולטרס אמר כי צוותו מקווה להשלים את החקירה בת חמש השנים נגד ברוקנר בשנה הבאה. עד כה לא הוגש נגדו כתב אישום בקשר להיעלמותה של מדלן והוא הכחיש בפומבי את מעורבותו בהיעלמותה.

ברוקנר התגורר בסמוך לאתר הנופש פראיה דה לוז כשמשפחת מקאן הייתה בחופשה שם ובילתה באזור בין השנים 2000 ל-2007. הוא הפך לחשוד רשמי על ידי התביעה הפורטוגלית בשנת שעברה, בעודו מרצה עונש מאסר של שבע שנים בגרמניה בגין סחר בסמים ואונס של אישה בת 72 בשנת 2005 - באותו אזור שבו נעלמה מדלן.

מוקדם יותר השנה, הרשויות הגרמניות ערכו חיפושים במשך שלושה ימים במאגר מים בפורטוגל בחיפוש אחר ראיות הקושרות את ברוקנר למעשה. "אנחנו חושבים שהוא היה מעורב בהיעלמותה של מדלן מקאן ואנחנו חושבים שהוא רצח את מדלן מקאן", אמר וולטרס. ברוקנר כבר הואשם בשלושה מעשי אונס נוספים, תקיפה מינית ותקיפה מינית של ילד, שבוצעו לכאורה באלגרבה. וולטרס אישר כי הוא יעמדו למשפט בפברואר הקרוב.

עורך דינו של ברוקנר, פרידריך פולשר, אמר כי הוא שומר על זכות השתיקה. "אנחנו יודעים את תוכן התיקים ואני חושב שכל ההאשמות מבוססות על יסודות מאוד מאוד רעועים", אמר פולשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully