וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה את ערעורם של שני החשודים בהסתה בהפגנת ההזדהות עם עזה

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 7:21

במשטרה מתכננים לגבש כתב אישום נגד עו"ד אחמד חליפה ומוחמד ג'בארין, שנעצרו כשהשתתפו בהפגנה באום אל-פאחם מוקדם יותר החודש. "דבריהם משקפים דברי הסתה מובהקים, שאינם חוסים תחת חופש הביטוי בימי חירום", טען שופט המחוזי אבי לוי. החשודים לא יערערו לעליון

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/ללא

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (שני) ערר נוסף של "עדאלה", בעניינם של עו"ד אחמד חליפה ומוחמד ג'בארין, שנעצרו בגין הסתה כשהשתתפו בהפגנת תמיכה בעזה באום אל-פאחם ב-18 באוקטובר. מסתמן כי במחוז חוף של המשטרה ופרקליטות מחוז חיפה נחושים לגבש כתב אישום ולבקש מעצר עד תום ההליכים. בחברה הערבית נושאים עיניים לתיק זה ואולם בית המשפט היה מלא מקיר לקיר בקרובי משפחה, נציגי עמותות וכלי תקשורת.

הערר ניתן לאחר שמעצרם של השניים הוארך אתמול בפעם הרביעית, בחשד לעבירות תמיכה או הזדהות עם מעשה טרור והשתתפות בהתקהלות אסורה, למרות אזהרות המשטרה. לטענת המשטרה, במהלך האירוע, שאחד ממארגניו היה כליפה, לשעבר יו"ר הוועד העממי וראש רשימת בני הכפר-בל"ד למועצת העיר, השניים נאמו בפני הקהל גם לאחר שממחוז חוף של המשטרה הזהירם מראש כי "המשטרה תגלה אפס סובלנות לכל מחאה בעניין מדיני וביטחוני. נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה - ככל שהדבר יידרש".

"קיים גם קיים יסוד סביר לחשד", קבע השופט אבי לוי בהחלטתו לדחות את הערר, "בחנתי בקפדנות את תשובותיהם של החשודים לשאלות שנשאלו ודומה שהללו אינן מניחות את הדעת". הוא ציין כי הוא שותף לדבריו של השופט ארז פורת בהחלטה מוקדמת יותר בתיק, בהם ציין שקיים חשד סביר ואף למעלה מכך לביצוע העבירות.

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם. ללא, אתר רשמי
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/אתר רשמי, ללא
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם. ללא, אתר רשמי
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/אתר רשמי, ללא

"אף אני סבור שהדברים אשר הוקלטו ותורגמו, משקפים דברי הסתה מובהקים, חוזרים ונשנים שמטרתם להזדהות ולקרוא לעשיית מעשה תוך הבעת הסכמה ותמיכה למעשים קשים שבוצעו על ידי ארגון טרור", ציין השופט אבי לוי, תוך שדחה את טענות עו"ד אפנאן ח'ליפה ועו"ד מיסאנה מוראני מטעם עדאלה, "דברים כאלה אינם יכולים לחסות תחת הגנת חופש הביטוי, תהא המדינה דמוקרטית ושומרת על זכויות אדם ככל שתהא, בין בימים כתיקונם, בין בימי חירום".

"במקרה זה, הן החשש לשיבוש הן החשש בדבר מסוכנות עתידית מחייבים לטעמי המשך החזקה במעצר בפרט בתקופה הקשה שבה מצויה המדינה בימים אלה", הוסיף השופט לוי.

הסנגוריות לא תערערנה לבית המשפט העליון - הן מבינות כי גם שם נושבות רוחות מלחמה. כפי שציטט השופט לוי מתיק שהובא בימים האחרונים בפני שופטת העליון דפנה ברק ארז, בו ציינה כי "האילוצים הקשים שבהם נתונה עבודתם של גורמי האכיפה בימים קשים אלה הם בהחלט שיקול עת בוחנים את האיזון בין זכויות החשוד לחירות ולהיות משוחרר ממעצר לבין צורכי החקירה והחשש שמא בעתיד יפגע בביטחון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully