וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצייצן נתניהו חייב ללכת הביתה עכשיו. באמצע המלחמה, כמו צ'מברליין

יובל דיסקין

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 14:19

ראש הממשלה לא מוכן לקחת אחריות בזמן מלחמה, אבל לזרוק אחריות על ראש אמ"ן ושב"כ באמצע הקרבות - דווקא כן. הוא כבר מזמן לא מסוגל להנהיג אותנו, אבל אני מודה: לא ציפיתי ממנו לדבר כה שפל כמו הציוץ שלו | דעה

בווידאו: דובר צה"ל תא"ל הגרי נשאל על הציוץ של רה"מ ומסרב להשיב/צילום: דובר צה"ל

"המחדל ייבדק עד תום, כולם יצטרכו לענות על שאלות - גם אני".

ביבי, זה אפילו לא מאה קילומטר מלקיחת אחריות. זה קשקוש, משחקי מילים של אדם פחדן שמאז ומתמיד ברח מאחריות. ההתנהגות המבישה הזו מעלה את הזעם הציבורי לשיאים חדשים. אתה לא מוכן לקחת אחריות בזמן מלחמה, אבל לזרוק אחריות על ראש אמ"ן ושב"כ בזמן מלחמה - לזה אתה כן מוכן. במקום לנצל כל דקה בבור לטובת הלוחמים, הלוחמות, החטופים והחטופות, אתה משחית את זמנך בקרב האבוד על טיהור שימך. אתה לא מנהיג. אתה לא מוסרי. אתה לא כשיר.

ביבי, פעם אחת בחייך קח אחריות על אמת. מה הן 41 מילים לעומת כ-1,400 הרוגים? בבקשה: "אני, בנימין נתניהו, ראש הממשלה של מדינת ישראל, מצהיר כי הכישלון האסטרטגי הזה, פוגרום 'שמחת תורה' ה'תשפ"ד, אירע במשמרת שלי. לכן, אני מתנצל בפני מאות המשפחות ששילמו את המחיר הנורא, מתנצל בפני עם ישראל, נושא באחריות ובהתאם לכך, אני מתפטר מתפקידי". פשוט, קליט, מנהיגותי, ואינו משאיר מרווח לאי הבנות.

אבל הרכיב הזה של לקיחת אחריות לא קיים אצלך, ביבי. אצלך יש רכיב אחר דומיננטי של בריחה מאחריות, ובעיקר של גלגול אחריות על אחרים, של מניפולציות, של אי אמירת אמת, של הסתה, של פילוג העם והכל רוב הזמן למען טובתך האישית.

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, תל אביב. 28 באוקטובר 2023. לע"מ, צילום מסך
הצהרת נתניהו, מוצ"ש/צילום מסך, לע"מ

אל תתבלבלו. ביבי כבר מתכנן עכשיו את הניסוחים המתחמקים שעורכי דינו יכינו עבור ועדת החקירה הממלכתית/הממשלתית שהוא יתפור לעצמו, שיטילו את האחריות הבלעדית על הרמטכ"ל, ראש שב"כ, שר הביטחון, על ממשלת בנט-לפיד, על המחאה החברתית של 2011 שגרמה לו לשחרר למעלה מאלף אסירים עבור גלעד שליט, ביניהם ממובילי הפוגרום הנוכחי, על ההתנתקות, על הסכמי אוסלו, על בית המשפט העליון, וכמובן על המרכז והשמאל "הלא יהודים", "הבוגדים". אתמול נוסף מושג חדש ללוחמה הפסיכולוגית שביבי מנהל עם הציבור בישראל, אותה הדהד לצערי הרב גם בני גנץ: "זו מלחמת הקוממיות השנייה שלנו". מלחמת להיות או לחדול, זו "משימת חייו" של ביבי. עכשיו הוא רוצה שנשכח מפוגרום שמחת תורה, ושניתן לו להיות בן גוריון. פשוט לא ייאמן.

עוד בוואלה!

הכול היה ידוע מראש: זו ההתרעה המפורטת שנתניהו קיבל כבר ב-2016. לקרוא ולא להאמין

לכתבה המלאה

במקביל מכונת הרעל הביביסטית כבר מפזרת מסרים ומודעות רעילות והזויות, מתווה אסטרטגיה לצה"ל, מצביעה על אשמים פוטנציאלים, מפיצה שמועות על בוגדים ששיתפו פעולה עם האויב, מסיתה כנגד אזרחי ישראל הערבים, נגד המחאה, מרעילה את האווירה הציבורית ומחבלת בתחושת האחדות שנוצרה בעם בצל הפוגרום.

למרבה הטרגדיה שלנו, פוגרום שמחת תורה מהווה את התפוצצות המורסה של השקר, הפייק, ואובדן הדרך של מדינת ישראל. אחראי לה בן אדם אחד. ראש הממשלה שכיהן הכי הרבה שנים בתולדות מדינת ישראל - בנימין נתניהו. אחראים לה גם אנחנו, אזרחי מדינת ישראל ששיחקנו על פי הכללים והפקדנו את גורלנו בידי מנהיג מסית, מרעיל, חסר דוגמה אישית, במשך כל כך הרבה שנים.

שפלות בזויה

כמעט כל מי שעבד ועובד לצידו של האיש הזה, מכיר את התהום הבלתי נתפסת שבין הפוזה המרשימה ליכולת הביצוע העלובה. בין המילים הגבוהות למעשים הנמוכים. בין האינטרס האישי לאינטרס הציבורי. בין הביטחון העצמי בנאומים לפיק ברכיים בביצועים.

ביבי כשל הפעם כישלון אסטרטגי בלתי נתפס, והוא נמצא שוב בניגוד עניינים חמור מאין כמוהו, משום שמבחינתו ככל שהמלחמה והמשבר יתארכו ויעמיקו, הם ידחו את הקץ שלו, אולי אפילו ישכיחו קצת את העובדות ובינתיים עדת הגוטליבים ושאר מרעילי הרשתות יוכלו להמשיך להפיץ רעל ותיאוריות קונספירציה, שביבי מן הסתם מקווה שיסיטו את האש ממנו. רק שהוא לא קורא נכון את הזעם הציבורי שישטוף אותו ואת ממשלתו בקרוב.

באופן אישי הייתי מאוד מופתע אם ביבי היה לוקח גרם אחד של אחריות. זה הדבר האחרון לו ציפיתי. אבל אני מודה, שלא ציפיתי לשפלות הבזויה של ראש הממשלה הפחדן הזה, בדמות הציוץ אתמול, בשעה 01:10 לפנות בוקר, באמצע המלחמה, כנגד ראש שב"כ רונן בר וראש אמ"ן אהרון חליוה, שני אנשים שיחד עם הרמטכ"ל לקחו אחריות פומבית לכישלון כנדרש ממשרתי ציבור. בעודם קוברים את אנשיהם. גם שר הביטחון יואב גלנט וקודמו בני גנץ וגם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט לקחו אחריות פומבית.

הרמטכ"ל הלוי וראש שב"כ רונן בר, חרבות מגן, 27 באוקטובר 20023. תקשורת שב"כ, משרד הביטחון
ראש שב"כ רונן בר לצד הרמטכ"ל הרצי הלוי/משרד הביטחון, תקשורת שב"כ

אבל הסירו דאגה מלבבכם. ביבי לא ייקח אחריות משום שהוא משוכנע שהוא מתת האל של כולנו. תפנימו את הסטייט-אופ-מיינד של מנהיגנו הדגול: מבחינתו הוא זה המדינה והמדינה היא הוא. בלעדיו אין למדינה זכות קיום.

ביבי יש לי חדשות בשבילך, עם ישראל הסתדר בלעדיך כאשר חמאס פרץ את הגבול בעוטף הרצועה, וביצע טבח נורא ומעשי זוועות ביישובי העוטף. תושייתם וגבורתם של לוחמי צה"ל, אנשי המשטרה, מג"ב, אנשי שב"כ והמתנדבים שבלמו בגופם את 1,500 מחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי שחדרו לשטח המדינה מנעה קטסטרופה חמורה שבעתיים. ההתגייסות של החברה האזרחית לתמוך בתושבי העוטף ותושבי הגליל רק הראתה איזו ממשלת בלהות עלובה הקמת לנו. יש לנו עם חזק, אך אין לנו ממשלה.

עלינו כציבור לדרוש ארבעה דברים עכשיו: נתניהו חייב להתפטר מיידית; תוקם ממשלת חירום לטיפול במשבר; יוסכם על מועד אפשרי לקיום בחירות; לאחר הבחירות תוקם ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את פוגרום שמחת תורה.

נתניהו לא מסוגל להנהיג אותנו אל מול האתגרים העצומים כבר מזמן, ובמיוחד לא במשבר הנורא אליו הכניס אותנו במשמרת שלו. הוא חייב ללכת הביתה ממש עכשיו, באמצע המלחמה. את הנאצים לא ניצח צ'מברליין. צ'מברלניהו, חייב ללכת הבייתה. את הניצחון על הנאצים של חמאס, יביא הבא אחריו.

הכותב הוא ראש שב"כ לשעבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully