וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה משפחתית: רקטה אחת הרגה אב, בעל ובן בנתיבות

"בשבת הארורה איבדתי את בעלי, את החתן שלי ואת הנכד שלי" אומרת הסבתא דינה פהמי שגם בית משפחתה נחרב. עכשיו חברים וקרובי משפחה מנסים לסייע להם ולגייס תרומות עבור המשפחה שבלב התופת, הפיזית והרגשית

בווידאו: תיעוד נזקי פגיעות ישירות בנתיבות/צילום: יניר יגנה וישראל חניה

בעוד כשבוע וחצי היה אמור רפאל מאיר לחגוג בר מצווה בעיר נתיבות, אבל בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר הוא נהרג יחד עם אביו, רבי נתנאל מסקלצ'י וסבו רבי רפאל פהימי מפגישה ישירה של רקטה בביתם. "בשבת הארורה איבדתי את בעלי, את החתן שלי ואת הנכד שלי" אומרת הסבתא דינה פהמי.

לפני כחודש וחצי עבר הרב רפאל פהימי בן ה-63 ניתוח בצווארו שהגביל אותו מאוד ולכן באותה שבת לא יצא לבית הכנסת בזמן שחתנו נתנאל ונכדו רפאל יצאו לתפילה. "כל הבוקר היו אזעקות ורקטות. אנחנו נכנסים ויוצאים כל הזמן מהממ"ד. זה לא הפסיק", נזכרת דינה. כשחזרו הנכד והחתן מהתפילה שוב היו אזעקות. "שמענו נפילה ואחרי כמה דקות יצאנו מהחדר המוגן, ואז הייתה עוד נפילה - הקיר התמוטט. ארונות המטבח קרסו. כל הבית רעד. הכל היה חושך" מתארת דינה את רגעי האימה.

מנפילת הרקטה הבית עלה באש ובלוני הגז התפוצצו והנזק היה עצום. כשהשכנים הגיעו לסייע הם גילו את האסון הנורא - הנכד רפאל נהרג, הסבא פצוע אנוש והאבא פונה באמבולנס כשמצבו לא ברור. מאוחר יותר מתו גם האב והסב וברגע אחד הפכה חנה ליתומה, אלמנה ואם שכולה. עולמה חרב עליה יחד עם בית הוריה.

רבי רפאל פהימי, רבי נתנאל מסקלצ'י ורפאל מאיר מסקלצ'י שנהרגו מפגיעת רקטה בעיר נתיבות. באדיבות המשפחה
רבי רפאל פהימי, רבי נתנאל מסקלצ'י ורפאל מאיר מסקלצ'י שנהרגו מפגיעת רקטה בעיר נתיבות/באדיבות המשפחה

"זה אסון כבד מנשוא. טרגדיה. איבדתי ביום אחד בעל, חתן ואת הנכד הבכור שלי. הבת שלי איבדה אבא בעל ובן. חמישה נכדים שלי נשארו יתומים", אומרת הסבתא שישבה את ימי השבעה בבית אחיה. לאחר מכן הם שבו הביתה, האם וחמשת ילדיה הנותרים. אבל אז נשמעה אזעקה נוספת, אחת מיני רבות, והפעם פגע טיל בבניין הסמוך, גרם נזק עצום, והחזיר אותם באחת אל לב התופת, הפיזית והרגשית.

עכשיו חברים וקרובי משפחה מנסים לסייע להם ולגייס תרומות לעזרה למשפחה, כיוון שמצבה הכלכלי של משפחת מסקלצ'י אינו טוב כלל. אמנם אם המשפחה זכאית לקבל פיצויים מהמדינה, אבל מטבע הדברים ובצל הלחימה הכבדה והאובדן העצום של חיי אדם, עם כל כך הרבה נפגעי טרור, הטיפול יימשך זמן רב. "למעשה, האסון שלהם נבלע בתוך כל התופת שנרשמה באזור כולו, עד כדי כך שהוא אפילו לא הופיע בדיווחים החדשותיים. שלושה בני משפחה נהרגו מפגיעת טיל - והמקרה אפילו לא הגיע לחדשות", אומרים חברי המשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"כבר תקופה ארוכה שהמשפחה מתמודדת עם קושי כלכלי", מסביר אחד מהקרובים, "רבי נתנאל היה אברך צדיק וירא שמים מאוד, הוא היה מתמיד עצום ולא עזב את הגמרא לרגע, ובכל זאת, המצב הכלכלי אילץ אותו בשנה האחרונה לצאת לעבוד בניסיון להגיע לאיזון כלכלי. הם נעזרו רבות גם בסבא, רבי רפאל הי"ד. הם זקוקים לעזרה דחופה באופן מיידי, הילדים בטראומה נוראית, האלמנה-יתומה-שכולה כמובן תזדקק להמון המון עזרה כדי להשתקם נפשית ופיזית, עם ישראל חייב לעמוד לצדם בעת צרה. אין לנו ברירה אחרת!".

ניתן להעביר תרומות למשפחה בלינק המצורף עבור קרן מס' 5415 שעל ידי קופת העיר גם בטלפון מס' : 1800394747 או בדואר ל: ת.ד. 49 בני ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully