וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האמינה בלעשות טוב לקהילה, לאנשים": משפחתה של ליבנת הגשימה את משאלתה האחרונה

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 9:28

ליום הולדתה ה-50, ביקשה ליבנת קוץ מבני משפחתה להתנדב כל אחד במשך שעה. אולם, ליבנת לא הספיקה לחגוג את יום הולדתה, ונרצחה בשבת השחורה ע"י חמאס. אחיה, זיו, סיפר כיצד לקחה המשפחה את משאלתה של ליבנת והפכה אותה ליוזמה חברתית: "מדהים לראות את ההירתמות של אנשים"

ליבנת קוץ, תושבת כפר עזה, הייתה צריכה לחגוג את יום הולדתה החמישים, אך במקום - נרצחה במסע הטבח האכזרי מאין כמותו של מחבלי חמאס לפני שלושה שבועות, זאת לצד בעלה ושלושת ילדיהם. ליום הולדתה, ביקשה ליבנת, רגע לפני הטרגדיה, כי במקום מתנות ועוגת יום הולדת, תשמח אם אנשים סביבה ילכו להתנדב ולתרום מעצמם. הבקשה זו הפכה לצוואתה. זיו לוי, אחיה של ליבנת, סיפר היום (שני) ל-103FM על האסון הכבד שפקד את המשפחה.

"אנחנו קיבלנו את ההודעה הרשמית כמעט 10 ימים אחרי אותה שבת שחורה, ובאמת ראינו שיום ההולדת של ליבנת מתקרב, הוא היה ב־25.10", סיפר זיו. ליבנת הייתה אמורה לחגוג השבוע את יום הולדתה ה-50.

לבנת קוץ. באדיבות המשפחה
"ביקשה מכל אחד שיתנדב במשך שעה", ליבנת קוץ/באדיבות המשפחה

"ליבנת נולדה בהפסקת האש של מלחמת יום כיפור. וכשדיברנו קצת עם המשפחה לגבי היום הולדת וגם עם חברים, גילינו בעצם שליבנת אמרה לכולם את אותו הדבר", סיפר אחיה, "כבר בערב סוכות נפגשנו כל המשפחה ואמרנו 'יום הולדת 50 זה אירוע מיוחד, צריך לחגוג, מה תרצי מתנה? תרצי איזשהו אירוע?' והיא ענתה לנו כמו שהיא אמרה לכל מי שפגש אותה, שהמתנה הכי טובה בשבילה זה אם כל אחד מאיתנו יתנדב שעה וישלח לה שהוא עשה את זה".

זיו סיפר כי לאחר מותה, נפגשו כל בני המשפחה וניסו להוציא לפועל את משאלתה של ליבנת. "הרבה אנשים טובים באו ועזרו לנו לבנות דף פייסבוק ועוד דף באינסטגרם בשם 'המשאלה של ליבנת' או 'livnat_wish' ויחד עם הרבה מאוד אנשים טובים, חשפנו בעצם את הדבר הזה", סיפר האח, "בעצם ביקשנו מכל אחד ואחד מהאנשים שקורא את הדבר הזה, להגשים את המשאלה של ליבנת, וליבנת באמת האמינה בלעשות טוב לקהילה, לאנשים".

וכל, הפכה משאלת יום ההולדת האחרונה של ליבנת מיוזמה משפחתית למפעל מדינתי. "זה מדהים לראות איך הדבר הזה פשוט קיבל כזאת היענות וכזו הירתמות של כל כך הרבה אנשים", סיפר האח זיו, "אנחנו עוברים באמת על הפוסטים ומקבלים הודעות כל כך מרגשות מהמון אנשים, שלא מכירים את המשפחה, אבל כולם החליטו באמת לעשות איזה משהו קטן. זו יכולה להיות הכנת עוגה לחיילים, לקטוף רימונים ואפילו להעביר שיעורי יוגה בהתנדבות. מנעד מאוד רחב של דברים שכל כך הרבה אנשים טובים קמו בבוקר והחליטו לעשות משהו טוב. זה מבחינתנו, בתוך כל החושך הזה, איזו נקודת אור מרגשת מאוד".

משפחת קוץ מכפר עזה, שנרצחה במהלך חרבות ברזל. פייסבוק, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משפחת קוץ מכפר עזה, שנרצחה במהלך חרבות ברזל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, פייסבוק

לבסוף, סיפר זיו על פעולת ההתנדבות שביצעה משפחתה של לבנת. "כמשפחה, החלטנו לעשות את ההתנדבות ביחד, בדיוק כמו שהיא ביקשה", הוא שיתף, "הלכנו למקום הכי טבעי שראינו, שזה בעצם לקהילה שלה, לקהילה של ליבנת - קיבוץ כפר עזה, רובו, פונה למלון שפיים. יחד עם חברות מדהימות של ליבנת עשינו שם פעילות לאותם ילדים ולאותם תושבים".

זיו הוסיף כי הפעילות הייתה מרגשת וסימלית במיוחד עבור בני המשפחה, משום שציינה לא רק את ליבנת, אלא גם את בעלה, שנרצח גם הוא באירועי ה-7 באוקטובר, אביב. "עשינו איתם פעילות של עפיפונים. באותה שבת ארורה הייתה אמורה להתקיים עפיפוניאדה שאביב יזם לכל תושבי האזור, זה היה הפנינג של יום שלם שבבוקר ובצהריים בונים ביחד עפיפונים מאפס ואחר הצהריים בעצם כולם באים למגרש כדורגל שצופה לרצועה ומעיפים עפיפונים מתוך איזשהו מסר של - 'אתם יורים טילים, אנחנו מעיפים עפיפונים'. אנחנו עשינו את הפעילות הזאת ביום רביעי האחרון יחד עם הקהילה. היה מפגש מאוד מאוד מרגש. ראינו אנשים שעברו באמת את הגיהנום ומצד שני באו עם רצון כל כך גדול, לבוא ומצד אחד גם להנציח ולהגשים את המשאלה של ליבנת, ומצד שני גם לבוא ולעשות טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully