וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל החליט לא להעניש 20 צעירות שהתגייסו וסירבו להיות תצפיתניות

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 22:44

בצל הטראומה שפקדה את מערך התצפיתניות, שרבות מהן נרצחו או נחטפו במתקפת הפתע של חמאס על הבסיסים הסמוכים לרצועה, התקיים היום יום גיוס לתפקיד, במהלכו התגייסו 255 תצפיתניות חדשות. יותר מ-20 ביקשו לשנות שיבוץ, והן נשלחו לביתן מבלי שהתקיימו נגדן צעדים משמעתיים

בווידאו: התיעוד הראשון של חיסול המחבלים/קרדיט: דובר צה"ל

יותר מ-20 חיילות שהתגייסו ושובצו כתצפיתניות ביקשו לפגוש קציון מיון ולשנות שיבוץ. בצה"ל החליטו שלא להעניש את החיילות, וגורם צבאי אמר כי הבנות נשלחו הביתה ומחר יתקיימו עמן שיחות.

לפי נתוני הצבא, היום התגייסו 255 חיילות ששובצו כתצפיתניות, נתון גבוה ביחס לשנה אשתקד. לדברי גורמי צבא מפקדים בכירים שוחחו גם עם אמהות והן תמכו במתגייסות בצל המלחמה והאירועים הקשים במוצבים. מדי שנה יש אתגר גדול בגיוס תצפיתניות. הנתון שהתקבל היום אינו חריג, ולרוב הוא נפתר בשיחות אישיות ועידוד של המפקדים.

שר הביטחון יואב גלנט בביקור בבסיס זיקים. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
השר גלנט יחד עם תצפיתניות בבסיס זיקים/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אחת המתגייסות, ענבר, סיפרה כי דווקא האירועים הטראגיים שקרו ב-7 באוקטובר דירבנו אותה עוד יותר להתגייס לתפקיד. "זה נותן הרבה יותר כוח ומשמעות עכשיו להתגייס, לשבת מול מסך ולהכיר את הפרטים הקטנים, ממש לסכל אירועים. גם כיף לראות שבשביל התצפיתניות החמ"ל הוא הבית שלהן ואני ממש מצפה להיות חלק".

מתגייסת נוספת, רותם, סיפרה שהתלבטה אם להתגייס לתפקיד בעקבות האירועים: "כמובן שיש חששות, אפילו בהתחלה לא רציתי כל כך להתגייס לתפקיד, אבל מהמלחמה הבנתי שאני נכנסת למשפחה חמה וענקית ושלמרות כל הקושי זה תפקיד מאוד חשוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"דווקא עכשיו יותר מתמיד"

אחת האמהות שמגייסת את בתה, מיכל: "מההתחלה אמרתי לה שהתפקיד חשוב ומיוחד במינו, אני מאוד מתרגשת. כולם צריכים לתרום, והיום רואים את זה יותר מתמיד".

מ"מ הכשרת תצפיתניות בהגנת הגבולות, סגן אופיר סיפרה: "ברור לנו שיש חששות, אבל דווקא עכשיו יותר מתמיד אנחנו צריכות את המלש"ביות והן אותנו בשביל לקיים את המשימה - הגנת המדינה".

בעקבות היקף החטיפות, ההרג והפציעות בחמ"לים ובמוצבים הסמוכים לעזה במתקפת הפתע של חמאס, הוחלט בשלב הראשון על גיוס נרחב מאוד של קצינות ותצפיתניות במילואים כדי לתמוך במערך במהירות, כולל מעבר של מפקדים מביה"ס של המערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully