וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן שימריז, שאחיו אלון נחטף לעזה: "המדינה בגדה בנו והשאירה אותנו למות"

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 10:30

יונתן, שאחיו אלון נחטף לעזה על ידי מחבלי חמאס, שוחח עם 103FM ושיתף במשבר האמון החמור שהוא חש כלפי המדינה. "ממשלות ישראל הבטיחו לנו שאנחנו בטוחים, יש להם חוב עצום אלינו". עוד סיפר על העבודה מול גל הירש: "להגיד שאני מקבל כוחות ואופטימיות? לא ממש"

בווידאו: צעדת מחאה של משפחות החטופים/צילום: מטה משפחות החטופים

יונתן שמריז, אחיו של אלון החטוף בעזה, שוחח היום (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכנית "שבע תשע" ברדיו 103FM. שימריז סיפר על משבר האמון החמור שהוא חש ביחס למדינה, על תחושות הבגידה והיאוש העמוקות בעקבות האירועים האחרונים.

שימריז סיפר על מהלך הפגישה עם ראש הממשלה נתניהו. "אני אמרתי שאני תושב כפר עזה כבר 30 שנה. שהייתי בכל הסבבים והמלחמות, ובכל אותו זמן ממשלות ישראל הבטיחו לנו שאנחנו בטוחים ושלא נהיה חזית, שהם נותנים את כל הגיבוי והמענה הביטחוני בשביל למגן אותנו ולשמור עלינו", סיפר שימריז, "יש חוב עצום של המדינה והממשלה אלינו, חוב שאני לא יודע אם יוכלו לפרוע אי פעם, כי הם בגדו בנו והשאירו אותנו למות בקיבוץ במשך 24 שעות. הם צריכים להתחיל לתקן ולהביא את החטופים הביתה, קודם כל ולפני הכול. החוב שלהם אלינו הוא חוב שהם לא יוכלו לפרוע".

אלון שמריז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלון שמריז, שנחטף על ידי מחבלי חמאס לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מתי הבנתם שאחיך אלון נחטף?

"בעשר בבוקר יונתן שלח לי הודעה שנכנסים אליו מחבלים הביתה, שהוא שומע אותם. שלחתי לו הודעה שאני אוהב אותו ושהוא חזק, ומ־10:02 נותק הקשר. גם הצבא אמר לנו שכרגע הוא בסטטוס חטוף, אבל שהוא כנראה חטוף. זאת אומרת, חסר להם משהו בשביל באמת לוודא את זה במאה אחוז".

הקשר שלכם עם המטה הלאומי בראשות גל הירש, השתתפת בשיחה?

"להגיד לך שאני מקבל כוחות ואופטימיות כשאני שומע אותם מדברים? לא ממש. אני לא יודע אם זה ישתנה, אבל רוצה לקוות ולהאמין שהם עושים הכול בשביל להחזיר אותם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אתם כולכם בשפיים כרגע?

"כן, מי שנשאר מהקיבוץ".

איך אתם רואים את החיים שלכם קדימה?

"אנחנו לא. אין לנו בית לחזור אליו. מרגע שהחטופים יחזרו, רק יתחיל המאבק שלנו. אנחנו נמצאים במקום שלא אנחנו ולא אף אחד אחר יודעים מה לעשות. אין פה אף אחד שחושב יותר מיום קדימה. אי אפשר לתכנן באמת את העתיד כשאתה תקוע עמוק עמוק בעבר. אנחנו נמצאים בלימבו שאנחנו עוד לא יודעים לעכל ולתפוס".

בית הרוס ושרוף בקיבוץ כפר עזה, 14 באוקטובר 2023. אבי רוקח
"אין לנו בית לחזור אליו". כפר עזה לאחר חדירת המחבלים/אבי רוקח

"מדינת ישראל יכולה לעשות את המאמצים בשביל לחלץ כמה שיותר חטופים וגם למוטט את שלטון החמאס. אני רוצה להזכיר שזו לא פעם ראשונה שאמרו לנו שמטרת המבצע היא למוטט את שלטון חמאס, וזו לא פעם ראשונה שמצהירים שהם יכולים לעשות את זה ושהם יעשו את זה - רמת האמון שיש לנו במוסדות המדינה, בממשלה שואפת לאפס. זה לא משבר אמון, זה קרע עמוק שאני לא בטוח שניתן לאיחוי. לצאת בהצהרות, ידעו תמיד, הבעיה במעשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully