וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה ומחיקת הציוץ, נתניהו מוסר: "טעיתי - אני מתנצל"

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 11:33

ראש הממשלה האשים את מערכת הביטחון בכך שאמרה לו שחמאס מורתע, ובעקבות הביקורות מחק את הציוץ ב-X (לשעבר טוויטר). הציוץ גרר תגובות קשות מכל צדדי המפה הפוליטית, מלפיד שאמר שנתניהו "חצה קו אדום", ועד סמוטריץ'. נתניהו התנצל: "הדברים לא היו צריכים להיאמר"

בווידאו: נתניהו: “היה פה מחדל נורא. כולם יצטרכו לתת תשובות”/צילום: לע"מ

נתניהו מחק היום (ראשון) את הציוץ בו האשים את מערכת הביטחון במחדל של ה-7 באוקטובר, ושחרר התנצלות רשמית. "טעיתי. דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל על כך", צייץ נתניהו לאחר גל הביקורות השליליות על הציוץ המקורי, ומסר כי הוא נותן גיבוי מלא לכלל מערכת הביטחון.

במהלך הלילה, צייץ ראש הממשלה כי אל ניתנה לו התרעה על מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. כמו כן, האשים נתניהו את מערכת הביטחון כי לא שיקפה לו את המצב כראוי. "כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש שב"כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

לאחר ביקורת שלילית רבה, מחק נתניהו את הציוץ המקורי ושחרר התנצלות. בהתנצלותו, מסר נתניהו כי הוא "נותן גיבוי מלא לכל ראשי זרועות הביטחון. מחזק את הרמטכ"ל ואת מפקדי וחיילי צה"ל שנמצאים בחזית ונלחמים על הבית".

השר בני גנץ הגיב לציוצו המקורי של נתניהו. "הבוקר הזה במיוחד אני מבקש לגבות ולחזק את כל גורמי הביטחון וחיילי צה"ל - כולל הרמטכ"ל, ראש אמ"ן וראש השב"כ", כתב גנץ ברשת החברתית X בתגובה לפוסט של נתניהו. "כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם. כל פעולה או אמירה אחרת - פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו.
‏ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו אמש, ולחדול מהעיסוק בנושא".

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב אף הוא: "לא מחלישים את מפקדי צה"ל. לא מחלישים את ראש הממשלה. לא מחלישים את הציבור. מגלים אחריות, עין טובה, מוותרים, מגבים ומחזקים אחד את השני, גם כשטועים. רק יחד בעזרת השם ננצח".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
ציוץ של בנימין נתניהו, 29.10.2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הציוץ המקורי של נתניהו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב גם הוא לציוץ של ראש הממשלה ומסר כי "נתניהו חצה הלילה קו אדום".
"בזמן שלוחמי ומפקדי צה"ל לוחמים בגבורה נגד החמאס והחיזבאללה, הוא עוסק בנסיונות להפיל עליהם את האשמה במקום לתת להם גיבוי", כתב לפיד בציוץ תגובה, "הנסיונות לחמוק מאחריות ולהפיל את האשמה על מערכת הביטחון מחלישה את צה"ל בזמן שהוא נלחם באויבי ישראל. נתניהו חייב להתנצל על דבריו".

תגובה דרמטית נרשמה מצד הרמטכל לשעבר גבי אשכנזי, שלא צייץ דבר ברשת החברתית מאז ספטמבר 2022. "אדוני ראש הממשלה, הסר את הציוץ מהלילה. אנחנו במלחמה", כתב אשכנזי בפשטות. זאת, לאחר שנפגש עם נתניהו בשבוע שעבר ודן עמו בלחימה בעזה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הבעיה אינה ההתרעה הנקודתית, אלא הקונספציה השגויה כולה. מדיניות ההכלה, ההרתעה המדומיינת, ורכישת השקט הזמני במחיר מופקע, הם אבות כל חטאת. אבל כל זה לא עכשיו. יהיה הרבה זמן אח"כ לחשבון נפש נוקב. כעת חיילנו, כולם יחד, נלחמים כתף אל כתף על הבית. רק באחדות ננצח".

הרמטכ"ל לשעבר וחבר הקבינט לניהול המלחמה, השר גדי איזנקוט התבטא לראשונה מתחילת המלחמה: "כחבר הקבינט קורא לראש הממשלה הנושא באחריות העליונה לביטחון המדינה ותושביה, לחדול לאלתר ממתיחת ביקורת על המערכות שתחת אחריותו. בעת הזו חיוני לתת גיבוי מלא לראשי מערכת הבטחון ולעמוד לצידם, ללא כל תנאי. כמי שרואה מקרוב את ראשי מערכת הבטחון עומדים איתן בהובלת המערכה אחרי המכה הכואבת שספגנו, אין לי ספק ביכולתם להשיג את מטרות המלחמה. כעת זמן העשייה והחתירה למימוש המטרות, הבסת ארגון חמאס, השבת החטופים וסגירת חשבון הדמים מכל מי שהעז להרים ידו על מדינת ישראל ותושביה".

השר חילי טרופר מסר כי " בשעת חצות, כשהלוחמים והמפקדים שלנו בעזה או סביבה, מוטב להתפלל למענם ולגבות אותם. בוודאי לא להתחשבן איתם".

ח"כ אפרת רייטן ממפלגת העבודה הגיבה גם היא ומסרה כי "בעוד אנחנו גוזרים על עצמנו אחריות לזמן מלחמה ושומרים ביקורת נוקבת על ראש הממשלה ושריו, כי מטרת העל היא יצירת בטחון עבור חיילינו שמסכנים את חייהם, הציוץ הזה של נתניהו מחליש את החוסן, מחליש את האמון ומעיד על כך שהפוקוס שלו לא בהחזרת החטופים, לא בהשבת בנינו בשלום משדה המערכה ולא בעתידנו".

תגובה נוספת נרשמה מצד ארגון המחאה "אחים לנשק", שמתחילת המלחמה קרא לחזור לשרת במילואים, ואף התרים עבור תושבי הדרום וכוחות צה"ל: "בזמן שהעם מתלכד מאחורי הצבא ועובד סביב השעון למען הניצחון על חמאס, נתניהו בוחר לעסוק בפוליטיקה ובוועדת החקירה ולא מסוגל לומר אני אחראי. מנהיג אמיתי מגבה את כוחות הביטחון ולוקח אחריות".

בניגוד לציוץ של ראש הממשלה, שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול במסיבת העיתונאים: "יש לי אמון מוחלט, ברמטכ"ל, בקציני צה"ל, במפקדי צה"ל, בלוחמים, בכל זרועות הלחימה, בראש השב"כ ואנשיו, בראש המוסד ואנשיו - יחד, מערכת הביטחון תגיע להישג. ואני בוטח שהאנשים הללו, הלוחמים בשטח, ועד הרמטכ"ל יביאו אותנו לניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully