וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שיחת הזום, בן משפחת החטופות בביקורת נגד הירש: "הוא שם את כולנו על מיוט"

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 8:36

גיל דיקמן, ששתי בנות משפחתו נחטפו לעזה, שוחח עם וואלה! ומתח ביקורת על הירש עקב שיחת זום שקיים עם משפחות החטופים: "הוא לא נתן שום עדכון וחילק לנו משימות". בפוסט פייסבוק שכתב, טען דיקמן: "התחושה היא שהאדם שמופקד על הקשר איתנו - נמצא שם כדי להיות פלסטר"

משפחות החטופים זועקות: היום זה אנחנו, מחר זה יכול להיות כל אחד אחר/טל שלו

גיל דיקמן, ששתי בנות משפחתו נחטפו לרצועת עזה - בת דודתו, כרמל גת, ואשת דודו, ירדן רומן גת, מתח אמש (שבת) ביקורת חריפה על הממונה על החטופים, גל הירש, בעקבות שיחת זום שקיים עם משפחות הישראלים שבשבי חמאס: "הוא עלה לשיחה ראשונה איתנו אחרי שלושה שבועות, לא נתן לנו שום עדכון, חילק לנו משימות ("תסייעו במשימת ההסברה!") וכשהעזנו לשאול מה הוא מתכוון לעשות כדי להחזיר את כולם הביתה - הוא שם את כולנו על מיוט", כתב בפייסבוק. דודתו של דיקמן, כנרת, נרצחה במתקפה הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר.

דיקמן שוחח עם וואלה! וסיפר על השיחה שניהל איתם הממונה על החטופים והנעדרים. "הוא נאם במשך עשר דקות וסיפר כמה הוא עובד קשה. הוא אפילו לא דיבר עם כל המשפחות בשלושת השבועות האלה. חשבנו שיש לו עדכון אבל ישר אמר שיש לו גם בקשות מאיתנו, שנשתתף במאמץ ההסברה".

דיקמן המשיך וסיפר כי בחלק זה של השיחה זעמו המשפחות על הירש. "אמרנו לו כי 'עם כל הכבוד, לפני שאתה מחלק לנו משימות תספר מה אתה עושה בשביל להחזיר את החטופים הביתה'". דיקמן מסר כי בשלב זה, שם הירש את משפחות החטופים על "השתק". "הם הבינו שלא יהיה להם זמן לשאלות ושמו אותנו על מיוט", העיד.

הממונה על החטופים והנעדרים גל הירש, שם את האב גיל דיקמן, ששתי בנות משפחתו נחטפו לרצועת עזה, על מיוט.. באדיבות המצולמים
"הבינו שלא יהיה להם זמן לשאלות ושמו אותנו על מיוט"/באדיבות המצולמים

דיקמן מסר כי הוא מטיל את האחריות על ההנהגה המדינית: "הפקרתם את כולנו ב-7/10. עכשיו אתם מפקירים את היקרים שלנו שוב. הם עדיין בחיים, ואתם מניחים להם חרב על הצוואר. החיים שלהם בידיים שלכם. תחזירו את כולם הביתה עכשיו".

"כשנתן זמן לשאלות, מישהו שאל אותו 'מה הוא עושה בשביל להחזיר אותם?', ואז הוא ענה 'כל מה שאני יכול'. התערבתי ואמרתי 'אז כנראה שזה לא מספיק. קרובי משפחה שלנו לא בבית, אתם מסכנים אותם ביציאה למבצע קרקעי ושמים חרב על הצוואר שלהם. מפקירים אותם פעם נוספת. אתה לא יכול לשים אותנו על מיוט', ואז שם שוב את כולם על מיוט. הם לא רוצים לשמוע ביקורת. התחושה היא שהבן אדם שאמור להיות מופקד על הקשר איתנו שם כדי להיות פלסטר, ולא אחד מוצלח".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנה למען שחרור החטופים בקפלן בתל אביב, 27 באוקטובר 2023. דניאל יושע, אתר רשמי
הפגנה למען שחרור החטופים בקפלן בתל אביב, 27 באוקטובר 2023/אתר רשמי, דניאל יושע

במהלך אותו הערב, ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם משפחות החטופים שבשבי חמאס ברצועת עזה. המשפחות בכו במהלך הפגישה ואמרו לנתניהו: "אנחנו מתחננים שלא יעשו שום דבר שיסכן אותם".

רה"מ טען כי "נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה". במהלך הפגישה, שלוותה בבכי רב מצד הורי החטופים, הוסיף רה"מ כי מדובר באחד מיעדי המלחמה, וטען: "המפתח הוא מידת הלחץ. ככל שהלחץ יותר גדול - כך הסיכויים יותר גדולים".

הפגישה התקיימה בצל לחץ שהפעילו המשפחות, שאיימו לחסום את הכניסות לקריה במידה ונתניהו או שר הביטחון גלנט לא ייענו לדרישה ויקיימו עמן פגישה עד לשעה 20:00 הערב. מוקדם יותר, הודיע גלנט שייפגש עם המשפחות מחר.

גל הירש, מפגש מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים  13 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
גל הירש, מפגש מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים 13 באוקטובר 2023/ניב אהרונסון

במהלך מסיבת עיתונאים של שקיימו משפחות החטופים לאחריה, אמרה מירב לשם גונן, אמא של רומי שנחטפה: "יצאנו לפני כמה דקות מפגישה של שעתיים. פגישה נוקבת מאוד ונאמרו בה דברים בוטים וברורים בדרישה חד משמעית שהפעילות המבצעית תשקול את גורל החטופים והנעדרים. דרשנו שלא יתבצע שום מהלך שמסכן את גורל בני המשפחה שלנו ושכל מהלך ייקח בחשבון את שלום אהובינו".

מטעמו של הירש נמסר בתגובה כי "שיחת הזום התקיימה עם למעלה מ-250 משתתפים ובתחילתה, כשגל הירש דיבר, הושתקה השיחה כדי לאפשר להעביר את המסר למספר דקות. לאחר מכן נפתח הזום לשאלות המשתתפים, לא הייתה השתקה וכל המשתתפים שאלו שאלות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully