וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטענה שהפריעו לתפילה: מאות מחו נגד סטודנטים ערבים במכללה בנתניה

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 0:32

המפגינים צבאו על המעונות בקריאות "מוות לערבים" והשליכו אבוקה שגרמה לשריפת עץ. לטענתם, במהלך השבת הסטודנטים "השמיעו מוזיקה חזקה בערבית וזרקו ביצים על ילדים ליד בית כנסת". אחד המארגנים טען: "זאת מדינת היהודים, עם כל הכבוד"

בווידאו: עימותים בין סטודנטים יהודים וערבים במכללת נתניה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

מאות בני אדם הפגינו הערב (שבת) מול המכללה האקדמית נתניה בקריאה להוציא את הסטודנטים הערבים מהמעונות. לטענת המוחים, הסטודנטים זרקו ביצים על ילדים סמוך לבית כנסת באזור המכללה. הסטודנטים התבצרו בתוך המכללה, בזמן שמבחוץ נשמעות קריאות "מוות לערבים" והושלכה אבוקה, עד שבהוראת ראש העיר פונו המעונות.

האירוע החל בסביבות 14:00, אז לפי המוחים החלו סטודנטים ערבים שגרים במעונות להפריע למתפללים, תוך שהם משמיעים מוזיקה בעוצמה גבוהה. תושבי העיר זעמו והתארגנו למחאה דרך קבוצות וואטסאפ עירוניות. עוד קודם לכן, טענו מפגינים, נרשמה בשבועות האחרונים מתיחות בין חלק מהסטודנטים הערבים והיהודים במכללה.

מפגינים במכללת נתניה נגד סטודנטים ערבים, 28 באוקטובר 2023. לפי סעיף 27 א', אתר רשמי
מפגינים במכללת נתניה נגד סטודנטים ערבים, 28 באוקטובר 2023/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א'

אחד ממארגני ההפגנה הוא גיל שמש, שמנהל שלוש כיתות כוננות בנתניה בשיתוף העירייה. "באמצע יום שבת זרקו מחלונות במעונות, שנשמעה מהם מוזיקה ערבית, ביצים על ילדים ששיחקו ליד בית הכנסת. הם סיפרו להורים שלהם והתחילו להתלהם הרוחות", סיפר. "במוצאי שבת זה רץ בקבוצות בעיר והגיעו לפי המשטרה אלף איש. באנו להגיד שזה לא המקום לגרום לאנשים לחששות ולהתנהג אליהם בצורה כזאת. זאת מדינת היהודים עם כל הכבוד. אנחנו לא נגד ערבים, לא שונאים אותם, העניין הוא כבד אותי ואני אכבד אותך. הפסקנו מהר מאוד עם הקריאות מוות לערבים. ראש העיר הגיעה וביקשה גם להפסיק עם הקריאות האלה. כל מי שרץ בבחירות בערך בא".

בהמשך לאירועים, כך לפי המוחים, הודיע קב"ט המכללה כי מחר תתקיים ישיבה דחופה במכללה בהשתתפות גורמי אכיפת חוק וגורמים בעירייה, בסיומה יטופלו הפורעים הערבים ביד קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מפגינים במכללת נתניה נגד סטודנטים ערבים, 28 באוקטובר 2023. לפי סעיף 27 א', אתר רשמי
מפגינים במכללת נתניה נגד סטודנטים ערבים, 28 באוקטובר 2023/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א'

גם ראש העיר נתניה מרים פיירברג התייחסה לאירוע, והודיעה על פינוי המעונות כבר מחר בבוקר. "דרשתי מהנהלת המכללה לפנות באופן מיידי את מעונות הסטודנטים ולמצות את הדין עם המתפרעים. ביטחון תושבי נתניה קודם לכל", נמסר מטעמה. "לא נאפשר כל התפרעות והפרת סדר וננקוט ביד קשה כלפי כל גורם שעושה זאת".

מנגד, מנהלת תנועת "עומדים ביחד" לעצמאות ישראלים ופלסטינים, רולא דאוד, התייחסה לאירוע ומתחה ביקורת על המחאה והתייחסות גורמי האכיפה לאירוע. "בחסות המלחמה יוצאים פעילי ימין לבצע לינץ' בסטודנטים ערבים", אמרה. "בזמן משבר, מהחמורים במדינה, מנצלים את הוואקום הקיצוניים שבקיצוניים בשביל להבעיר את השטח ולפגוע באזרחים בגיבוי המשטרה והעירייה. רה"מ שמדבר על אחדות, חייב לגנות את האלימות ולדאוג להרגעת השטח, אחרת דם נוסף יהיה על ידיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully