וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינוואר מפעיל לוחמה פסיכולוגית: מוכן לעסקה מיידית לשחרור כל החטופים והמחבלים

עודכן לאחרונה: 28.10.2023 / 22:50

דובר צה"ל הגרי התייחס להצעת מנהיג חמאס ברצועה, המציעה את שחרור 230 החטופים בתמורה לשחרור אלפי מחבלים, ואמר כי מדובר ב"טרור פסיכולוגי ציני לייצור לחץ". מוקדם יותר, התייחס רה"מ לדרישת משפחות החטופים לביצוע ההליך, וטען כי הדרג המדיני "דנים בכך"

בווידאו: צעדת מחאה של משפחות החטופים/צילום: מטה משפחות החטופים

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר הצהיר כי חמאס מוכן לעסקה מיידית לשחרור כל החטופים שבידיו בתמורה לשחרור כל האסירים הפלסטינים בישראל, כך פורסם הערב (שבת) בהצהרה שנשא דובר צה"ל דניאל הגרי.

הגרי התייחס להצעה, הקובעת למעשה את שחרורם של 230 החטופים שבשבי חמאס, בהם ילדים, נשים וטף, בתמורה לשחרור אלפי מחבלים - וטען כי "זה טרור פסיכולוגי שעושה חמאס באופן ציני כדי לייצר לחץ ומניפולציות".

יחיא סינוואר  | דובר צהל דניאל הגרי. פלאש 90: אבשלום ששוני, רויטרס
"טרור פסיכולוגי ציני של חמאס". סינוואר והגרי/רויטרס, פלאש 90: אבשלום ששוני

מוקדם יותר הערב, נשאל ראש הממשלה נתניהו על סוגיית החטופים במסיבת עיתונאים שערך לראשונה מפרוץ המלחמה. בתשובה לשאלת וואלה!, על דרישת משפחות החטופים להשיבם בתמורה לכל המחבלים המוחזקים בישראל, השיב נתניהו כי הדרג המדיני "דנים בכך". עוד ציין כי השיקול לעבור לשלב השני להרחבת הפעולה הקרקעית של צה"ל ברצועה "לא מתנגש בשום צורה ברצון וביכולת שלנו להחזיר את החטופים". הוא סירב לפרט בעניין השיקולים, והבטיח כי הם "עוסקים בזה לא כמשימה צדדית. זה חלק אינטגרלי ממטרות המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully