וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט הודיע כי ייפגש ביום א' עם המשפחות. נציגיהן: עוד הערב

עודכן לאחרונה: 28.10.2023 / 14:40

לאחר סבב הלחימה העוצמתי במהלך הלילה ברצועת עזה וחשש לגורל החטופים, דובר מטה המשפחות מסר לוואלה!: "אם עד השעה 15:00 לא תיקבע פגישה עם רה"מ ושר הביטחון - נצא למחאה". השר הודיע כי ייפגש עימם ביום א', אולם הם דורשים: "לא נעבור עוד ליל סיוט"

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים הוציאו הבוקר (שבת) הודעה דחופה - ודורשים מראש הממשלה, שר הביטחון גלנט וחברי קבינט המלחמה, להיפגש איתם באופן מיידי. דובר מטה המשפחות, חיים רובינשטיין, מסר לוואלה!: "אף אחד מחברי קבינט המלחמה לא טרח להיפגש עם משפחות החטופים כדי להסביר להם דבר אחד: אם הפעולה הקרקעית מסכנת את שלומם של 229 החטופים בעזה. אם עד השעה 15:00 לא תיקבע פגישה עם רה"מ ושר הביטחון המשפחות יצאו למחאה".

מאוחר יותר הודיע שר הביטחון כי ייפגש ביום א' עם נציגי משפחות החטופים, אולם הנציגים דרשו שזה יקרה עוד הערב: "המשפחות לא יעברו עוד לילה של סיוט ללא תשובות. החל מ 20:00 יעמדו בשער הקריה בהמתנה לפגישה. אנחנו מצפים מראש הממשלה ומשר הביטחון להיפגש איתנו עוד היום, להסתכל לנו בעיניים ולתת תשובה ברורה לשאלה: האם החרפת הפעולה הצבאית בעזה מסכנת את שלומם של 229 החטופים. נמאס לנו מסיסמאות. הזמן של היקרים והיקרות שלנו אוזל, הם מוחזקים בתנאים מחפירים מתחת לאדמה בחושך שלושה שבועות, חלקם פצועים, וכל שעה נוספת שהם שם יכולה להיות גזירת דין מוות עבורם. אנחנו מצפים מראש הממשלה ומשר הביטחון שיגיעו עם תשובות ברורות לאיך מתכוונים להחזיר את החטופים בריאים הביתה."

"הלילה הזה היה הנורא מכל הלילות", נכתב בהודעה שפורסמה הבוקר מטעם המשפחות. "זה היה לילה לבן וארוך, על רקע הפעולה הגדולה של צה"ל ברצועה, ואי וודאות מוחלטת לגבי גורלם של החטופים שמוחזקים שם ונתונים גם הם להפצצות הכבדות".

עוד נכתב בהודעה: "חרדה, תסכול, ובעיקר כעס עצום על כך שאף אחד מקבינט המלחמה לא טרח להיפגש עם משפחות החטופים כדי להסביר להן דבר אחד — האם הפעולה הקרקעית מסכנת את שלומם של 229 החטופים בעזה. המשפחות חרדות לגורל יקיריהן ומחכות להסבר. כל דקה שעוברת מרגישה כמו נצח. אנחנו דורשים משר הביטחון יואב גלנט וחברי קבינט המלחמה — להיפגש איתנו עוד הבוקר!".

הפגנה למען שחרור החטופים בקפלן בתל אביב, 27 באוקטובר 2023. דניאל יושע, אתר רשמי
הפגנה למען שחרור החטופים בקפלן בתל אביב, 27 באוקטובר 2023/אתר רשמי, דניאל יושע

הלילה (בין שישי לשבת) מטוסי קרב של צה"ל תקפו כ-150 מטרות תת-קרקעיות בצפון רצועת עזה - דבר שעלה חשש רב מצד משפחות החטופים באשר לגורל יקריהם. במהלך התקיפה חוסלו מחבלים של חמאס והושמדו מנהרות לחימה, מרחבי לחימה תת-קרקעיים ותשתיות טרור תת-קרקעיות נוספות.

מפקד מרכז האש בפיקוד הדרום, אלוף-משנה י', התייחס לתקיפה: "אנו מפעילים אש שטרם נראתה כמותה ברצועת עזה. מהאוויר, מהקרקע או מתת-הקרקע- צה"ל יחסל כל מחבל בכיר או זוטר וכל תשתית טרור של חמאס."

רמ"א (ראש להק מבצעי אוויר), תת-אלוף גלעד קינן: "במטס התקיפה הלילה כמאה מטוסי קרב הטילו מאות חימושים והשמידו מאות מטרות של ארגון הטרור חמאס. חיל האוויר ערוך להמשך התפתחות המערכה, ופועל יחד עם כלל הגופים בצה"ל כאשר היעד ברור - להשמיד כל דבר שנגעה בו יד חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully