וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תפסתי מחסה ונפרדתי מהעולם": גבורתו של חובש מד"א שהציל את חבריו

27.10.2023 / 16:45

גלעד הונוולד התעורר למשמע מטח רקטות חסר תקדים. בשעות הבאות הוא הדף את המחבלים, חילץ וטיפל בעשרה פצועים תחת אש בלתי פוסקת, ומנע טבח בקיבוץ עלומים בו הוא מתגורר. שחזור מצמרר

בווידאו: ההרס שהותירו מחבלי חמאס בקיבוץ נירים/מערכת וואלה!

בשעות הבוקר המוקדמות של השבת השחורה, האזעקות נשמעות בקיבוץ עלומים וגלעד הונוולד מכניס את משפחתו אל הממ"ד. הונוולד, חובש מד"א, יוצא החוצה כדי לוודא שאין פצועים, כשהוא ובנו לאל שומעים קולות ירי של נק"ל מכיוון נחל עוז. "אני אומר ללאל שמחבלים מגיעים מנחל עוז. 100 מטרים מאיתנו, מתפוצצת רקטה בלול של הקיבוץ", הוא משחזר.

גלעד שומע פיצוץ ויריות מהשער האחורי של הקיבוץ. "אנחנו מקבלים הודעות בטלפון שהמחבלים בקיבוץ", הוא מספר. גלעד מדווח על ידי חברי כיתת הכוננות שנרצחו שני עובדים זרים ושישנם שלושה פצועים במקום. גלעד יוצא לכיוונם יחד עם חבר כיתת הכוננות עמיחי שחם - והשניים מותקלים על ידי המחבלים. "הם זורקים לעברו רימון ועמיחי נפצע בידיו. כיתת הכוננות מגיעה ומחסלת מחבל, ועוד שניים מחברי כיתת הכוננות - אייל יונג וערן שליסל - נפצעים באורח קשה. הלחימה נמשכה ארבע שעות נוספות".

גלעד חוזר לכיוון הפצועים מקרב העובדים הזרים. "אני מביט שמאלה ורואה ארבעה מחבלי חמאס ממש 40 מטרים ממני, והם מתחילים להסתער לכיווני. אני תופס מחסה, נפרד מהעולם ואומר קריאת שמע".

גלעד הונוולד שפינה 10 פצועים תחת אש בעלומים. יניר יגנה
אומץ לב ותושיה. גלעד הונוולד/יניר יגנה

אחרי מספר דקות ועם תושיה רבה, גלעד מצליח להתחמק מהמחבלים. הוא מקבל קריאה שחייבים לטפל בפצועים מכיתת הכוננות. הוא מגיע לעברם וכמעט נהרג מירי של כיתת הכוננות. "זה אני", הוא אומר להם, וניצל. גלעד לוקח נשק ומוודא הריגה של מחבל שנמצא לידו. בזמן שכיתת הכוננות פותחת באש על המחבלים בניסיון לפנות פצועים., פצוע אחד מאבד את ההכרה בתוך הרכב. "אתה חייב להתעורר", צועק לו גלעד, ומספר: "כל הזמן הזה יש ירי של מחבלים, גם עלינו. אני וצביקי קורצקי מפנים את הפצועים מחוץ לקיבוץ, וחוזרים פנימה כדי להמשיך להילחם".

גלעד מגיע לטפל בעוד פצוע בן 80, תושב הקיבוץ, שנפגע מירי של מחבלים, ומפנה אותו בקלנועית תוך כדי חיפוי של חיילים. "אני מקבל הודעה על פצועים נוספים ומפנה עוד פצוע לישוב מבועים תוך כדי ירי שיורים עלינו".

גלעד שוב חוזר לקיבוץ, ומפנה ומטפל בצעירה שהייתה במסיבה ברעים ונפצעה מירי. "בסך הכל טיפלנו בעשרה פצועים. הפינוי כלל חמש יציאות מהקיבוץ תחת אש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
בית הרוס בקיבוץ כפר עזה, 14 באוקטובר 2023. אבי רוקח
תושבי עלומים הצליחו להדוף את המחבלים ומנעו טבח. בית הרוס בכפר עזה/אבי רוקח

בקרב הגבורה בעלומים נרצחו 19 עובדים זרים. עוד 4 מהם מוגדרים כנעדרים. שלושה חברים מכיתת הכוננות ושני אזרחים נוספים נפצעו.

הקיבוץ גם אבל על מותם של סגן ניתאי עמר שנהרג בקרב באוגדת עזה ושחף ברגשטיין, יליד הקיבוץ, שנרצח בכפר עזה. יהי זכרם ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully