וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תקפה שני מתקנים של משמרות המהפכה בסוריה בתגובה להתקפות המיליציות

עודכן לאחרונה: 27.10.2023 / 8:44

התקיפות בוצעו בהוראת הנשיא ביידן, בתגובה להתקפות מיליציות פרו איראניות נגד בסיסים אמריקניים בסוריה. אוסטין הבהיר: ארה"ב לא מעוניינת בעימות עם איראן - אך לא תסבול תקיפות על כוחותיה. עוד ציין: אין קשר לעימות בין ישראל לחמאס

תיעוד: תקיפה אווירית באזור דמשק/טלגרם

ארצות הברית תקפה הלילה (שישי) שני מתקנים שמשמשים את איראן בסוריה, בתגובה להתקפות מיליציות שיעיות פרו-איראניות נגד בסיסים אמריקניים באזור בשבועות האחרונים. לפי בכיר בצבא ארצות הברית, התקיפות באזור אבו-כמאל, הסמוך לגבול עם עיראק, התבצעו באמצעות מטוסי F16 שהטילו פצצות מונחות על מחסני נשק ותחמושת ששייכים למיליציות פרו-איראניות במדינה.

בהודעה שפרסם שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין, צוין כי הנשיא ג'ו ביידן הורה על ההתקפה כדי להבהיר כי ארצות הברית לא תסבול התקפות על כוחותיה. יותר מ-20 חיילים נפגעו בהתקפות מל"טים ורקטות על כוחות אמריקניים בסוריה ובעיראק מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס.

לפחות 19 התקפות כאלו תועדו בשבוע החולף, ומיליציות שיעיות לא מוכרות קיבלו עליהן אחריות. לפי ההערכות, אותן מיליציות קטנות הן כיסוי של המיליציות הגדולות יותר הנתמכות על ידי טהראן ומאיימות להתערב במלחמה ברצועת עזה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובכירי ממשלו בדיון בחדר המצב על המלחמה בין ישראל לחמאס, 10 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובכירי ממשלו בדיון בחדר המצב על המלחמה בין ישראל לחמאס, 10 באוקטובר 2023/רויטרס

אוסטין הדגיש שארצות הברית לא מעוניינת בעימות עם איראן, אולם אם ההתקפות על כוחותיה יימשכו - היא לא תהסס לפעול שוב. שר ההגנה הוסיף כי התקיפות התבצעו למטרת הגנה על כוחות אמריקניים ולמטרה זו בלבד, והדגיש כי אין להן קשר לעימות בין ישראל לחמאס.

"לא מדובר בשינוי מדיניות מצד ארצות הברית בכל הנוגע לעימות בין ישראל לחמאס, אנחנו קוראים לכל הגורמים באזור לא לנקוט בפעולות שיביאו להסלמה באזור".

הבכיר במשרד ההגנה הוסיף ואמר כי ארצות הברית לא מעוניינת בהסלמה נוספת. "ההחלטה אם להסלים את המצב היא של טהראן", טען. "הנהגת איראן צריכה להבהיר לשלוחים שלה להפסיק את ההתקפות נגד כוחות אמריקניים בסוריה ועיראק". לדבריו, וושינגטן לא תיאמה מראש את התקיפות בסוריה עם ישראל. "זה מהלך שלא קשור לישראל או למלחמה בעזה", אמר.

עוד בוואלה!

24 חיילים אמריקנים נפצעו בהתקפות באזור עיראק: "העקבות מובילים לאיראן"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully