וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 חיילים אמריקנים נפצעו בהתקפות באזור עיראק: "העקבות מובילים לאיראן"

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 15:05

גורמים אמריקניים אמרו כי כל החיילים שנפצעו בהתקפות מל"טים על בסיסים בעיראק ובסוריה מאז פרוץ המלחמה בעזה חזרו לתפקידם. וושינגטון טרם הגיבה, וממשיכה לחזק את מערכות ההגנה האווירית שלה במזרח התיכון לקראת הכניסה הקרקעית הצפויה של צה"ל לרצועה

בווידאו: הצהרת נשיא ארה"ב ביידן בישראל בה הוא מבהיר השבת החטופים היא בעדיפות עליונה/צילום: רויטרס

לפחות 24 חיילים אמריקנים נפצעו בהתקפות על בסיסיהם בעיראק ובסוריה בשבוע האחרון, כולל תקרית אחת שגרמה לפציעתם של 20 אנשי צוות - כך אמרו גורמים רשמיים בארצות הברית, בזמן שוושינגטון ממשיכה לפרוס מערכות הגנה אווירית באזור לקראת הכניסה הקרקעית הצפויה של צה"ל לרצועת עזה והסלמת המלחמה מול חמאס.

הגורמים האמריקניים, שדיברו בעילום שם עם וושינגטון פוסט בשל רגישות הנושא, אמרו כי ההתקפה המשמעותית ביותר הייתה ביום רביעי שעבר במוצב א-תנף בדרום מזרח-סוריה, שבה 20 חיילים ספגו "פציעות קלות" כשכמה מל"טים מתאבדים תקפו את הבסיס. הגורמים הרשמיים אמרו כי כל הפצועים כבר שבו לתפקידם.

גורמים רשמיים אמרו כי באותו יום שוגרו מל"טים רבים גם נגד כוחות ארצות הברית והקואליציה הבינלאומית, בשתי תקיפות נפרדות על בסיס חיל האוויר עין אל-אסד במערב עיראק. לדבריהם, לפחות ארבעה בני אדם סבלו מ"פציעות קלות" וחזרו לתפקידם, אם כי האנגר שבו היו כלי טיס קטנים נהרס.

בתקרית שלישית באותו יום, אזרח אמריקני, שעבד עם הצבא, מת אחרי שלקה בדום לב בעת הפעלת אזעקות מפני התקפה אפשרית. למחרת, ב-19 באוקטובר, ספגו כוחות ארצות הברית והקואליציה התקפות רקטות על שלושה מתקנים: אחד בסוריה והיתר בעין אל-אסד ועל מתקן צבאי בגדאד בעיראק. גורמים רשמיים אמרו כי לא היו נפגעים או נגרם נזק לתשתיות בתקריות אלה.

ההתקפות נמשכו בכל אחד משלושת הימים הבאים, כשמל"טים מתאבדים פגעו בשטחים פתוחים בעיראק ושוב בבסיסי עין אל-אסד וא-תנף.

חיילים אמריקנים עומדים מחוץ למטוסו של שר החוץ אנתוני בלינקן עם נחיתתו בנתב"ג, 12 באוקטובר 2023. רויטרס
חיילים אמריקנים עומדים מחוץ למטוסו של בלינקן עם נחיתתו בנתב"ג, החודש/רויטרס

דובר הפנטגון, פטריק ריידר, אמר אתמול בתדרוך לכתבים כי בשבוע האחרון אירעו 13 התקפות, עשר מהן בעיראק ושלוש בסוריה. הוא הבטיח כי הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, האחראי על הכוחות האמריקניים במזרח התיכון, מכין "רשימה מקיפה" של ההתקפות האחרונות שתפורסם בהקדם.

כ-2,500 חיילים אמריקנים נמצאים בעיראק ו-900 בסוריה, כחלק מהמשך המשימה למנוע מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) להתבסס מחדש. ריידר אמר במסיבת עיתונאים בפנטגון ביום שלישי כי "אנחנו יודעים" שהמיליציות האחראיות לפיגועים נתמכות על ידי משמרות המהפכה של איראן, המוגדרים על ידי ארצות הברית כארגון טרור מאז 2019.

"אנחנו רואים את הסיכוי להסלמה משמעותית יותר נגד הכוחות ואנשי הצוות האמריקניים ברחבי האזור בטווח הקרוב מאוד, שיגיעו מכוחות פרוקסי איראניים ובסופו של דבר מאיראן", הדגיש.

ארצות הברית טרם הגיבה על ההתקפות שבוצעו על ידי מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן, אך בפנטגון הבטיחו שהאחראים להן יישאו באחריות. הצבא האמריקני כבר תקף בשנים האחרונות כמה פעמים מיליציות שיעיות שהיו אחראיות להתקפות נגד כוחות אמריקניים באזור.

"אנחנו רואים אפשרות של הסלמה משמעותית הרבה יותר נגד כוחות אמריקניים בטווח הזמן הקצר, ובואו נהיה ברורים לגבי זה, העקבות מובילות בחזרה לאיראן", אמר גורם בכיר בפנטגון לכתבים אמריקנים ביום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully