וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כחצי מהישראלים פחות מעוניינים בכניסה קרקעית

עודכן לאחרונה: 27.10.2023 / 8:10

סקר מעריב מצא כי 49% מהישראלים סבורים שיש להמתין עם ההחלטה, לעומת 65% שרצו כניסה לרצועה כבר בשבוע שעבר. האופוזיציה ממשיכה להיות יציבה עם 77 מנדטים, אך מפלגת המחנה הממלכתי מאבדת את אפקט הכניסה לקואליציה ויורדת ל-36 מנדטים

גנץ בסיור בדרום: "המערכה תהיה ארוכה ומשנה מציאות, זה אנחנו או הם"/צילום - רענן כהן

ממצאי סקר שמתפרסם הבוקר (שישי) בידי מעריב מצא כי מרבית הישראלים סבורים שיש להמתין עם פעולה קרקעית נרחבת בעזה. מדובר בשינוי דרמטי לעומת הסקר הקודם, שבו העדיפות הרוב כניסה מידיית לרצועה.

בשבוע שעבר, תתמכו 65% מהישראלים בפעולה קרקעית נרחבת ברצועת עזה באופן מידי. כעת, 49% אחוז מהישראלים סבורים שיש להמתין עם ההחלטה, ורק -29% תומכים בכניסה מיידית. בתשובות לשאלה זו לא נמצא הבדל בחלוקה לפני מחנות פוליטיים או מאפיינים דמוקרטיים. מעורכי הסקר נמצא כי קרוב לוודאי שלהתפתחויות בנושא ההחטופים היו משקל רב בשינוי הזה.

אימוני כוחות גולני לקראת כניסה קרקעית לעזה. 25 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
אימוני כוחות גולני לקראת כניסה קרקעית לעזה. 25 באוקטובר 2023/דובר צה"ל

מאז הסקר האחרון, אפקט הכניסה של מפלגת המחנה הממלכתי לקואליציה ולקבינט המלחמה מתפוגג במידה מסויימת והמפלגה ירדה ל-36 מנדטים לאחר 41 ו-40 בשבועיים הקודמים. המנדטים עוברים בעיקר ליש עתיד שמתחזקת בשני מנדטים ועולה ל-17 וישראל ביתנו שעולה במנדט לשמונה. מפלגת הליכוד התחזקה גם היא במנדט ועלה ל-19, בעוד שעוצמה יהודית יורדת לארבעה מנדטים ולסף אחוז החסימה.

מפת הגושים עצמה נותרה ללא שינוי, כשהאופוזיציה הנוכחית מקבלת 77 מנדטים, לעומת 43 לקואליציה - כמו בשבוע שעבר. בשאלת ההתאמה לרשות הממשלה מתקבלים גם כן נתונים זהים לשבוע שעבר: בני גנץ עם 49% לעומת נתניהו עם 28%, כש-23% מהם אינם ידועים. אין הבדל בתשובה זו בחלוקה למחנות פוליטיטים או מאפיינים דמוגרפיים.

הסקר נערך על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully