וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד לפתור את משבר בתי החולים בעזה?

ניר זיידפונדן

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 21:07

בתי החולים בעזה קורסים, עם מחסור עז בציוד, תרופות ודלק. מצב זה יוצר לחץ בינלאומי על ישראל ושוחר את הלגיטימציה להמשך לחימה בחמאס. פיתרון אפשרי למצב הוא "ספינת בית חולים", אונייה בבקרה ישראלית שתעגון במרחק מהחוף ותכיל מספר גדול של מיטות אשפוז וחדרי ניתוח

בתי החולים בעזה קורסים מעומס יתר, קיים מחסור בציוד רפואי, תרופות ובדלק להפעלת הגנרטורים.
מצב זה גורר לחץ הולך וגובר על מדינת ישראל ולמעשה שוחק את הלגיטימציה להמשך הלחימה בחמאס. התקשורת העולמית, המשמשת כלי בידה החמאס, מפיצה תמונות של חדרי מיון מלאים, מסדרונות עמוסים בפצועים ורופאים חסרי אונים המשתפים את תחושת התסכול שלהם.

ההצדקה למלחמה ברורה לכולנו, אבל כאזרחים של מדינת ישראל וכבני אדם הפועלים על פי סטנדרטים גבוהים, עלינו לתת מענה לסבל של האזרחים בעזה. צריך להביא בחשבון שמלבד פצועי קרבות יש בעזה גם חולים מבוגרים, חולי דיאליזה ואפילו יולדות, וכל אלו זקוקים לטיפול הולם.

פינוי פצועים לאחר פגיעת רקטה בבית חולים בעזה. רויטרס
פינוי פצועים בעזה/רויטרס

המענה למצוקה זו יכול להינתן על ידי שימוש באוניות בתי חולים, שכמותן נמצאות בשימוש חילות ים גדולים בעולם. האוניות יכולות לעגון במרחק מהחוף ומחוץ לאזורי הסיכון, הן יכולות להכיל מספר גדול של מיטות אשפוז, חדרי טיפולים וחדרי ניתוח. האוניות יגיעו עם צוותים רפואיים ומלאי גדול של ציוד רפואי ותרופות. הפצועים יובאו אל האוניות על גבי כלי שייט קטנים בליווי ספינות חיל הים.

באוניות תהיה נוכחות ובקרה ישראלית, ולכן ייקלטו רק פצועים "אמיתיים", דבר שימנע מחזות מבוימים שהחמאס נוהג להעביר אל כלי התקשורת. מאחר וכמות החולים בבתי החולים תקטן, תצומצם גם כמות הדלק שתיכנס לעזה עבור המשך הפעלת הגנרטורים, והאספקה זו לא תגיע לידיים עויינות.

ספינת הצי האמריקאי USNS Comfort, ספינה מהסוג שיכולה לשמש כספינת בית חולים לעזה. 26 באוקטובר 2023. באדיבות כותב הטור, אתר רשמי
ספינת בית חולים בה משתמש צבא ארצות הברית/אתר רשמי, באדיבות כותב הטור

התרוקנות בתי החולים בעזה תסייע לישראל במובן הצבאי בטיפול במפקדות החמאס הממוקמות במרתפים. כמו כן, התקשורת העולמית תתמוך בסיוע ההומניטרי החשוב, והדבר יוריד לחוץ רב מישראל. כעת, נותר רק לגייס את ראשי המדינות למען מימוש הרעיון.

ניר זיידפונדן הוא בעל חברת הנדסה המתמחה בתכנון של מתקני חשמל גדולים, בעלת ניסיון של שנים רבות בפרויקטים מהמובילים בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully