וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקשה חריגה המעוררת תמיהה": לא יוגש כתב אישום נגד מהללי הטבח במסיבה

נציג המשטרה הודיע לבית משפט השלום בירושלים כי בוצעה חשיבה מחודשת בתיק. סגן נשיא בית המשפט העיר על התנהלות המשטרה ושחרר בתנאים מגבילים את שני החשודים, הסנגורית תקפה: "את החשיבה עושים לפני ולא אחרי"

תיעודים חדשים של מחבלי חמאס באזור המסיבה ברעים/שימוש לפי סעיף 27 א'

"מדובר בבקשה חריגה המעוררת תמיהה": אחרי שהפרקליטות הגישה הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד שני עובדי תחנת דלק מנטה שהיללו לפי החשד את הטבח במסיבה בדרום, נציג המשטרה הודיע היום (חמישי) לבית משפט השלום ירושלים כי לא יוגש כתב אישום והוא מבקש לשחרר את השניים בתנאים מגבילים, "היום הפרקליטות החליטו לבצע חשיבה מחודשת בתיק ולא להגיש כתב אישום בהליך זריז".

נציג המשטרה, רס"מ ניר בן חיים, הוסיף: "לפעמים ישנם מקרים, תיקים שעושים בהם חשיבה מחודשת. אני רואה בדבר הזה יתרון, לא חיסרון. אין פה יד קלה על ההדק. אפשר להגיש הצהרת תובע ואז לראות את הדברים מחדש".

סנגורית אחד החשודים תקפה את ההתנהלות המשטרה ודרשה להורות על שחרורם ללא תנאים מגבילים: "החשודים שהו במעצר שווא יומיים נוספים, כאשר בפרקליטות ראו לנכון לערוך חשיבה מחודשת לאחר הגשת הצהרת תובע. את החשיבה עושים לפני ולא אחרי. הדבר הזה בפני עצמו מעורר שאלות רבות וקשות על התנהלות הפרקליטות בתיק הזה, ויכול ומה שעמד בבסיס מתן הצהרת התובע למה שהיו שיקולים זרים ולא ענייניים. אני לא מקבלת את ההסבר של נציג היחידה החוקרת, שהוא לא אחראי שרק היום באים לבקש לשחרר את שני המשיבים בתנאים לאחר שהוגשה הצהרת תובע".

גם סגן נשיא בית משפט השלום, מרדכי בורנשטין שדן בתיק, העיר על התנהלות המשטרה, אך הורה על שחרורם של השניים בתנאים מגבילים, "בקשה חריגה שהגישה המבקשת המעוררת תמיהה" ציין השופט, "אנו נמצאים כיום במצב מלחמתי ואף אם הרף ממעשי המשיבים אינו ברף הגבוה, אין להקל בו ראש ויש בו משום מסוכנות בימים אלה. מנגד, יש מקום להביא בחשבון את התנהלות היחידה החוקרת ואת מהות הבקשה שהיא בקשה לשחרור בתנאים".

מכוניות שרופות ומחוררות באתר המסיבה ברעים, 9 באוקטובר 2023. באדיבות המצולמים
מכוניות שרופות ומחוררות באתר המסיבה ברעים, 9 באוקטובר 2023/באדיבות המצולמים

כזכור, ביום חמישי שעבר, בעת פעילות תחנת הדלק ולאוזני הלקוחות, החשודים שרו "נובה נובה אכבר נובה". אזרחית ששמעה את השניים הזעיקה שוטרים, והם נעצרו והובאו לחקירה בתחנת לב הבירה בחשד לעבירות של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור ועבירות ממניע גזענות או עוינות כלפי ציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully