וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדובר בעבירת ביטוי": שוחררו עובדי תחנת הדלק שהיללו את הטבח במסיבה

21.10.2023 / 21:03

המשטרה עצרה שני חשודים ששרו "נובה נובה אכבר נובה" במהלך עבודתם, אבל השופטת ג'ויה סקפה שפירא לא התרשמה וקבעה כי "גם אם עולה מסוכנות מתוך המעשים, היא אינה מחייבת מעצר". מדלק ישראל נמסר כי העובדים פוטרו: "מגלים אפס סובלנות להסתה".

בווידאו: תיעוד של החורבן שנותר אחרי הטבח במסיבת הטבע ברעים/צילום: יותם רונן

משטרת ירושלים עצרה במהלך סוף השבוע שני חשודים, סמיר גנאם (29) ואחמד אבו פרחה (20) תושבי מזרח ירושלים, עובדי תחנת דלק מנטה בגבעת זאב ליד ירושלים בחשד שהיללו בשירה בפני לקוחות את הטבח שהתרחש במסיבת הטבע שהתקיימה בסמוך לקיבוץ רעים. שופטת בית משפט השלום בירושלים, ג'ויה סקפה שפירא, הורתה על שחרורם בנימוק כי "מדובר בעבירת ביטוי".

מפרטי החקירה עולה כי ביום חמישי האחרון בשעות הערב המאוחרות, בעת פעילות בית העסק ולאוזני לקוחותיו, החשודים שעבדו בבית העסק שרו "נובה נובה אכבר נובה". אזרחית ששמעה את השניים הזעיקה שוטרים, השניים נעצרו והובאו לחקירה בתחנת לב הבירה בחשד לעבירות של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור ועבירות ממניע גזענות או עוינות כלפי ציבור.

יממה לאחר מכן הובאו השניים לבית משפט השלום בעיר לדיון להארכת מעצרם לצורכי חקירה, אך בסיומו הורתה השופטת ג'ויה סקפה-שפירא על שחרורם בתנאי הרחקה בלבד. "מסמך שהוצג בפני מקים חשד סביר ביחס למיוחס למשיבים", ציינה השופטת סקפה שפירא בהחלטתה, "אני מתקשה לקבל את ההסבר המיתמם שלפיו מדובר בשיר ישן המתייחס למותג המים 'אקווה נובה'... עם זאת, מדובר בעבירת ביטוי, מדובר בדברים שנאמרים במרומז, ואומנם יש בהם כדי להקים חשד סביר לגילוי שמח לאיד לנוכח מעשה טרור, אך אני סבורה כי מדובר ברמז בלבד וכי גם אם עולה מסוכנות מתוך המעשים, הרי אינה כזאת המחייבת מעצר ואף לא מעצר בית".

לבקשת המשטרה, שחרורם עוכב עד למחר לאחר שהוגש ערר לבית משפט המחוזי

כרזות נגד תחנת הדלק שבה היללו את הטבח במסיבת הטבע. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הכרזה נגד תחנת הדלק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במסגרת החקירה ובכפוף לסמכות קצין משטרה, הורה קצין אגף המבצעים של תחנת לב הבירה במחוז ירושלים על סגירת בית העסק למשך שבעה ימים, זאת עד לתאריך 26.10.23, זאת בשל הפרת שלום הציבור ממניע לאומני והימנעות בעלי המקום להתייצב לשימוע בפניו בעניין זה. "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד אלו אשר יביעו גילויי תמיכה ואהדה בארגוני טרור ובמעשיהם", נמסר מהמשטרה.

בתוך כך, במהלך סוף השבוע נתלו כרזות בסביבת התחנה על ידי תושבי האזור בהם נכתב, "עם ישראל, בתחנת דלק זאת עובדים מחבלים, מהללי חמאס שצוחקים ומבזים את הנרצחים שלנו שמתו על עצם היותם יהודים. לא מפרנסים מחבלים".

מדלק ישראל נמסר בתגובה: "דלק ישראל מצדיעה לצה"ל ולכוחות הביטחון. דלק ישראל מגלה אפס סבלנות למי שיבחר להסית ולא לפעול על פי נהלי הרשת. העובדים פוטרו לאלתר. אנו מחזקים את ידיהם של תושבי הדרום, חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, משתתפים בצערם של משפחות הנופלים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. בתפילה לימים שקטים ורגועים ולבשורות טובות בהקדם".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully