וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 אלף דולר בשיחת טלפון: החמ"ל הביתי שמגייס את יהדות ארה"ב למלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 18:07

"מאמצים" כלכלית משפחות, מגייסים כספים, ומייבאים ומשנעים ציוד לחימה לחזיתות. תכירו את Heart 2 Heart Israel, עמותת המתנדבים שמפעילה חמ"ל חוצה יבשות לגיוס "החברים מאמריקה" - לחיזוק חוסנה של ישראל. "הלב החם של הלוחמים והאנשים בחו"ל נותן לנו כוח"

עמותת המתנדבים לב אל לב, חרבות מגן, 26 באוקטובר 2023. עיבוד, עיבוד תמונה
מתנדבי Heart 2 Heart Israel/עיבוד תמונה, עיבוד

"השבת השחורה" שאליה התעוררה מדינה שלמה ב-7 באוקטובר הכתה הלם את הציבור בישראל. מאז, מתפרסמים מדי יום סיפורי גבורה רבים של אזרחים ואנשי כוחות הביטחון מהלחימה ביישובי העוטף שהפכו באבחה אחת לשדה קטל מדמם, ולצדם, אנו עדים לאינספור יוזמות אזרחיות ומחממות לב של ערבות הדדית, אשר מצליחות בזו אחר זו להאיר לנו את הדרך בשעתה האפלה ביותר של המדינה.

אחת מהיוזמות הברוכות הללו היא Heart 2 Heart Israel, שאך לפני רגע הנחיתה במצבע מיוחד 700 תיקים עמוסים בציוד לחימה וציוד חיוני, שנתרמו על ידי הקהילה היהודית בשיקגו עבור חיילי צה"ל המוצבים בחזיתות השונות ברחבי הארץ.

בימים רגילים, Heart 2 Heart Israel מסייעת ללוחמים ולוחמות הסובלים מהלם קרב להתמודד עם קשיים ואתגרים יומיומיים אשר איתם הם נאלצים להתמודד לאחר השירות הצבאי באמצעות קהילה חמה ותומכת, תרגול טכניקות מחשבה גוף ונפש וחיבור ליזמות ותעסוקה.

קישור לתרומות לעמותה

עמותת המתנדבים לב אל לב, חרבות מגן, 26 באוקטובר 2023. עיבוד, עיבוד תמונה
שולחים ציוד לכל החזיתות. משלוח של העמותה לחיילי צה"ל/עיבוד תמונה, עיבוד

העמותה הוקמה לפני ארבע שנים על ידי ראש הקהילה היהודית בפורט לאודרדייל שבפלורידה רבי חיים סלבטיצקי, ואיש העסקים אריק דונר מבוקה רטון, לאחר שהשניים החליטו לקחת על עצמם לעזור ולסייע להלומי הקרב בישראל. אליהם חבר סא"ל במילואים אלרואי בוכניק וביחד הם הקימו את המפעל המדהים הזה שכולו חיבור בין לב הקהילות היהודיות בחו"ל ללב הישראלי ומכאן השם (בתרגום לעברית) "לב אל לב ישראל".

בעקבות הטבח הרצחני ב-7 באוקטובר, רבים ממשתתפי התוכנית התנדבו מרצון לשירות מילואים, זאת על אף הקשיים היומיומיים שאותם הם חובים כסובלים מפוסט טראומה.

מיד לאחר הגיוס, התברר כי משרתים רבים במילואים סובלים ממחסור בציוד, וזה היה הרגע שבו נציגי העמותה בארץ - בהובלת חברת ההנהלה אורלי טסלר - הרימו את הכפפה. חברה העמותה בישראל פנו לחברי ההנהלה המתגוררים בארצות הברית, ומיד נפתח מבצע גיוס כספים על מנת לרכוש את האמצעים הנדרשים ולמלא את החוסרים עבור חיילי המילואים.

אז, אורלי הציעה שנפתח בזריזות אצלה בבית חמ"ל שירכז את הרכישות ואת הבקשות לציוד. תוך פחות מיממה היא גייסה לטובת החמ"ל למעלה מ-20 מתנדבות ומתנדבים שהחלו לרכוש את הציוד הנדרש, למיין אותו לפי הבקשות השונות ולשנע אותו באמצעות מתנדבים לכל חלקי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עמותת המתנדבים לב אל לב, חרבות מגן, 26 באוקטובר 2023. עיבוד, עיבוד תמונה
רוכשים, ממיינים ושולחים לחיילים. חמ"ל Heart 2 Heart Israel/עיבוד תמונה, עיבוד

בזכות התרומות הרבות מחו"ל הצליחה העמותה לגייס יותר מ-200 אלף דולר - ועם הכסף הזה נרכשו כמויות גדולות של ציוד חיוני שנמסר ושונע במהירות לקווי החזית, בצפון, במרכז ובדרום. במקביל, פנו חברי ההנהלה לאנשי קשר שלהם בחו"ל והחלו ברכישת ציוד שלא היה זמין בארץ ובמציאת דרכים כיצד להוביל אותו לישראל.

אחיו של רבי חיים, ראש הקהילה היהודית בשיקגו, גייס לטובת העניין את חברי הקהילה שלו והתוצאה היתה 700 תיקים עמוסים בציוד נדרש: החל מציוד חבישה, ציוד חורף, ציוד הגייני חד פעמי, ברכיות, כפפות טקטיות ועוד. הציוד הגיע לישראל, נכנס לשלב המיון והאריזה והוא נשלח בימים אלו לכוחות המילואים אשר זקוקים לו.

משלוחים נוספים, בהם משלוח מהקהילה היהודית במיאמי, עתיד גם הוא לנחות בימים הקרובים.

במקביל, העמותה החלה במבצע "אמץ משפחה" שבמסגרתו משפחה מהקהילה היהודית במיאמי מאמצת משפחה מיישובי העוטף ועוזרת לה לצלוח כלכלית את האסון שחוותה. עד כה נרשמו כבר 15 משפחות של יהודים אמריקנים ממיאמי אשר "יאמצו" משפחות ישראליות מהעוטף, והמספרים הולכים וגדלים. "אנחנו רק בתחילתו של התהליך וקוראים לכל מי שמעוניין לעזור, להתנדב ואו לתרום לצור קשר עם חברי החמ"ל", מוסרים בעמותה.

"הערבות ההדדית מחממת את הלב"

"כאמא, חמות ובת זוג של לוחמים שכולם גויסו ונמצאים עכשיו בחזית - זאת זכות עבורי לקחת חלק פעיל ולהיות שותפה בפרויקט כל כך מדהים", אומרת טסלר, חברת ההנהלה המפעילה את החמ"ל מביתה הפרטי. "הטוב הזה של הערבות ההדדית בין האנשים הנפלאים בקהילות בחו"ל והחיילים הנמצאים בחזית מחמם את הלב ונותן לי כוח להמשיך, זאת למרות הקושי והכאב אותו אנו חווים. אנחנו נמשיך קדימה וכולנו תפילה שכל החיילים יחזרו הביתה בשלום", היא מוסיפה.

עוד אומרת טסלר כי "התחושה הזאת שאנחנו יכולים לעזור, אפילו בפסיק קטן, ללוחמים והלוחמות הנמצאים בחזית - היא תחושה מחברת ומרוממת. קבלנו עשרות מכתבי תודה וברכות מצולמות בווטסאפ מכל אותן יחידות וגדודים להם שלחנו ציוד - וזה פשוט מחמם את הלב. אין על העם המדהים שלנו, אין על החיילים והחיילות שלנו, כולנו ביחד ואנחנו ננצח".

איש קשר להתנדבות ופרטים נוספים על העמותה, שמיל - מנכ"ל Heart 2 Heart Israel:
0526-071-239

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully