וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא באירוע: משרד הבריאות מעכב בנתב"ג תרומות של אלפי מוצרי טואלטיקה לחיילים

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 12:40

בשל חסמים בירוקרטיים, עשרות אלפי מוצרי טואלטיקה ותמרוקים שהגיעו בתרומה לחיילים צה"ל מעוכבים במכס בנתב"ג בשל סירוב של משרד הבריאות להכניס אותם ארצה

עשרות אלפי מוצרי טואלטיקה ותמרוקים שהגיעו בתרומה לחיילים צה"ל מעוכבים במכס בנתב"ג בשל סירוב של משרד הבריאות להכניס אותם ארצה. מדובר במשחות שיניים של חברות מוכרות, מוצרי טבק ומשחות לשפשפות שיעזרו לחיילים, שהגיעו בתרומה מהקרן השביעית.

למשרד הבריאות מדיניות נוקשה ביחס להכנסת מוצרי טואלטיקה ארצה, וזאת למרות הרפורמה שמתאימה את התקן הישראלי לתקן האירופי. הבירוקרטיה הקשה בימי השגרה, הולכת וגדלה בימי מלחמה שצריך להקל על הכנסת מוצרים.

אחד מעובדי המכס סיפר לוואלה: "הגיעו 2.5 טון של תרומות שהגיעו בקיטבקיים שבתוכם ציוד כמו הלבשה תחתונה, שעונים ומגבות. אפשרו לנו להכניס הכל במהירות, אך את מוצרי הטואלטיקה הפקחים של משרד הבריאות לא משחררים. יש לנו פה 22 תיקים עם מוצרים שמוחזקים אצלנו". נציין כי לרוב המוצרים המעוכבים יש אישור להיות משווקים בישראל, על פי רפורמת התמרוקים.

מכס בנתב"ג. משה שי, פלאש 90
מכס בנתב"ג/פלאש 90, משה שי

רפורמת התמרוקים נכנסה לתוקף בחודש אפריל האחרון במטרה להשוות את התקן האירופאי לזו הישראלי כדי לחסוך תקינה כפולה, להוזיל מחירים ולייעל את הבירוקרטיה הקשוחה המונהגת היום. על פי הרפורמה, המוצרים שאושרו ייכנסו לישראל באופן אוטומטי והבדיקה של החברות תעשה על ידי היבואן, ולא על ידי פקחי המשרד, כשהמוצרים כבר משווקים בישראל.

ממשרד הבריאות נמסר: "מדובר במוצרים שאינם משווקים בישראל ואינם נמכרים באירופה.
משרד הבריאות עושה כל מאמץ כדי שהמוצרים ישוחררו היום מהמכס. משרד הבריאות מברך את ההתגייסות של הציבור ומברך על היוזמות והתרומות השונות שעולות בשעת מלחמה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully