וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקימים רצועת ביטחון בשטח הפלסטיני: זה מה שעשו כוחות צה"ל הלילה בעזה

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 11:31

כוחות הביטחון נכנסו הלילה לצפון רצועת עזה כשלב מקדים לכניסה הקרקעית, ובין היתר ניקו את השטח ממטענים וצמחייה והקימו תלוליות מגן שימנעו ירי בכינון ישיר לעבר יישובי הגבול. גורם צבאי: "המטרה היא להרחיק כל איום מהגדר"

בווידאו: תיעוד מתקיפות מטרות הטרור/דובר צה"ל

כוחות צה"ל שנכנסו הלילה (חמישי) לשטח צפון רצועת עזה החלו ביצירת רצועת ביטחון, כשלב מקדים לכניסה הקרקעית במסגרת מבצע "חרבות ברזל". בתום הפעילות יצאו הכוחות מהשטח ושבו לשטח ישראל.

היום ה-20 למלחמה - כל העדכונים

לוואלה! נודע כי כניסת הכוחות, שכללו בין היתר לוחמי גבעתי, נגמ"שׁים, כלי הנדסה, טנקים, כוחות מיוחדים וכלי טיס מהאוויר, נועדו עבור פעולות כגון חישוף השטח מצמחיה, סילוק מטעני חבלה, תשתיות אזרחיות וצבאיות של חמאס, ובנוסף - הקמת תלוליות עפר בשטח כדי למנוע ירי בכינון ישיר לעבר היישובים והמוצבים. זאת, במסגרת ההיערכות לשלבי הלחימה הבאים. זאת בנוסף לשיפוץ המוצבים, בניית מוצבים חדשים, חמ"לים ואמצעי איסוף בתפיסה חדשה.

"צה"ל פועל בשטח פלסטיני במספר מוקדים כל לילה", אמר לוואלה! גורם צבאי בפיקוד הדרום, "מדובר באזורים שידוע לכולם שאין שם אזרחים. בטח לא בקו הבתים הראשון. לכן כל מחבל שמנסה להתקרב אל האזור תוקפים אותו".

כוחות מילואים של צה"ל בגבול הצפון 25 באוקטובר 2023. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, השבוע/רויטרס

לדברי הגורם הצבאי, "המטרה היא לשרטט בפועל בשטח רצועת ביטחון שתרחיק כל איום מהגדר. להבנתי לא יהיו יותר פלסטינים על הגדר. חקלאים פלסטינים יכולים לשכוח מלעבד את האדמה קרוב אלינו ועל הדרך לאסוף מודיעין, להניח מטעני חבלה ולהסתיר פירי מנהרות. אנחנו מייצרים עובדות בשטח".

הגורם הצבאי הסביר כי השטח באזורים מסוימים מאפשר מרחב ביטחוני גדול, אך בחלק מהמקרים יצטרכו להרוס מבנים ובתי אזרחים ששימשו כעמדות תצפית או עמדות של שיגור טילי נ"ט והפעלה של רחפנים.

עוד בוואלה!

עזה, לבנון, איראן: עם הכניסה הקרקעית, כל הזירות עלולות להתלקח

לכתבה המלאה

בתוך כך, גורמים בפיקוד הצפון מבהירים כי גם בגבול לבנון מתהווה סוג של רצועת ביטחון בקרבת גדר הגבול, אך המשימה שם היא הרבה יותר מורכבת בגלל הסבך ובתי האזרחים צמודי הגדר. "הפעילות של צה"ל מהאוויר ומהיבשה מאוד ברורה: תוקפים כל חוליה שמתקרבת לאזור. לא מחכים שהיא תשגר לעבר ישראל. יש הצלחות. עשרות מחבלים הרוגים. רוב הכפרים השיעים באזור הגבול ננטשו למעט הכפרים הנוצרים", אמר אחד הגורמים "לכולם בשטח ברור שאי אפשר יהיה לסבול יותר כוח רדואן (כוח העלית של חיזבאללה - א"ב) על הגדר. הם בשוק מיכולות האש המדויקות של צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully