וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לפני המתקפה: חיילים תיעדו את הטנדרים של חמאס על הגדר

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 21:09

שבועות ספורים לפני מתקפת הטרור על הדרום, חיילים זיהו התרחשות חריגה סמוך לגבול רצועת עזה: אנשי חמאס, בטנדרים לבנים, נסעו בקרבת הגדר, ועצרו לתצפיות לעבר ישראל. על האירוע, שפורסם בחדשות 12, דיווחו החיילים בזמן אמת

בווידאו: תיעוד הזוועות בעוטף עזה מהשבת של ה-7/10/צילום: דובר צה"ל

חיילים תיעדו אנשי חמאס בטנדרים לבנים על גדר הגבול של רצועת עזה - כחודש לפני מתקפת הטרור על הדרום, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורת חדשות 12.

בתיעוד ניתן לראות את כלי הרכב - הדומים לאלה ששימשו את המחבלים בפלישה שהתרחשה ב-7 באוקטובר - עוצרים לתצפיות לעבר ישראל בכמה נקודות, כשהם נוסעים קרוב מאוד לאזור הגבול. במבט לאחור, ההתרחשות נראית כאחד השלבים בהכנה למתקפה. החיילים שזיהו את האירוע הבלתי שגרתי, תיעדו אותו ודיווחו עליו.

כ-1,400 בני אדם נרצחו וכ-5,400 נפצעו במלחמה ובהסלמה בצפון. בשבת, 7 באוקטובר, אלפי מחבלים חדרו מהרצועה לישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים, שוטרים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ. בכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים.

תיעוד מחבלי חמאס בטנדרים לבנים על גדר הגבול עם ישראל כחודש לפני מתקפת הטרור של חמאס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הטנדרים של חמאס, כפי שתועדו על ידי החיילים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המחבלים חטפו תושבים רבים לעזה, וביניהם קשישים, נשים וילדים - מחבלים הודו בחקירתם כי אלו היו חלק מההוראות אותן קיבלו לפני הפלישה לעוטף. דובר צה"ל עדכן 222 משפחות שיקיריהן נחטפו לרצועה, ובמקביל מתקיימים מגעים לעסקת שבויים באמצעות מתווכים. עד כה שוחררו ארבע חטופות, שתיים מהן בעלות אזרחות אמריקנית.

בתגובה לאירועים, פתחה ישראל במלחמת "חרבות ברזל". במסגרת זאת, תקף צה"ל יעדים בעזה, הטיל מצור על הרצועה, ומאפשר כניסה של סיוע הומניטרי דרך מעבר רפיח בלבד. עיקר המתקפות מכוונות לצפון הרצועה, משם נמלטו דרומה כ-600 אלף פלסטינים. בתוך כך, התעוררה מתיחות גם בגבול הצפון: טילי נ"ט שוגרו מלבנון לעבר מוצבים בצפון - צה"ל סיכל כמה ניסיונות נוספים של חוליות מחבלים לירות לעבר ישראל ותקף כמה עמדות של חיזבאללה, שלקח אחריות על הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully