וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסול והחילוץ הדרמטי: צפו בתיעוד של פעולת כוחות שלדג ביום התופת בבארי

25.10.2023 / 20:00

בשבת הארורה ב-7 באוקטובר, לוחמי היחידה זיהו רכב עם מחבלים שנוסע לשער הקיבוץ. הם חיסלו את הנהג שאיבד שליטה ובהמשך את יתר חבלי החוליה, ואז פעלו לחלץ את התושבים

לחימת כוחות שלדג בקיבוץ בארי וחילוץ תושבי הקיבוץ/דובר צה"ל

מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר גבתה מעל 1,300 קורבנות בישראל והותירה מדינה שלמה מדממת, אך במהלך אותה שבת ארורה היו גם סיפורי גבורה רבים שמנעו קורבנות נוספים.

אחד מאזורי האסון הקשים ביותר היה קיבוץ בארי, שם גם נערכה פעולה הרואית של יחידת שלדג. במסגרת הלחימה נגד מחבלי ארגון הטרור חמאס שחדרו לשטח ישראל, זיהו הכוחות רכב שנוסע לעבר שער הכניסה של קיבוץ בארי ובו חוליית מחבלים. בתיעוד החדש שהתיר צה"ל לפרסום הערב (רביעי) נחשפת פעילות של לוחמי שלדג אשר ירו לעבר הרכב של המחבלים, חיסלו את הנהג שאיבד שליטה על הרכב ובהמשך חיסלו את יתר המחבלים בחוליה שניסו להימלט.

במקביל לפעילות לזיכוי וטיהור מרחב הקיבוץ, בתיעוד ניתן לראות את לוחמי הכוחות המיוחדים של צה"ל מחלצים את תושבי בארי.

לוחמי יחידת שלדג במוקד לחימה בעוטף עזה. דובר צה"ל
לוחמי יחידת שלדג בעוטף/דובר צה"ל

לפי פרסום מוקדם יותר היום בוול סטריט ג'ורנל, שדיווח על כך מפי גורמי מודיעין, מאות מחבלים של חמאס והג'יהאד האיסלמי ערכו אימון מתקדם באיראן שבועות ספורים לפני המתקפה על ישראל. על האימונים פיקדו קצינים מכוח קודס של משמרות המהפכה, והם התקיימו בנוכחות מפקד הכוח אסמאעיל קאני. עם זאת, הגורמים אמרו כי אין להם ראיות לכך שאיראן, שמאמנת בקביעות כוחות שהיא תומכן בהן, עשתה זאת הפעם במיוחד כדי להתכונן התקיפה בישראל.

מתחילת המלחמה, נרצחו ונפלו כ-1,400 חיילים ואזרחים, מניין הפצועים עומד על כ-5,400. דובר צה"ל מסר כי עודכנו עד כה 222 משפחות חטופים ו-308 משפחות חללי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully