וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת ירדן: "המערב שותף לטבח של ישראל בפלסטינים בעזה"

ראניה תקפה בחריפות את מדינות המערב ואת ישראל בריאיון ל-CNN, ונמנעה מגינוי מפורש לחמאס: "יש פה מוסר כפול מובהק, וזה פשוט מזעזע את העולם הערבי". היא אף הטילה ספק בחלק מהתיאורים של מעשי הזוועות שבוצעו ביישובי העוטף

בווידאו: תיעוד ממצלמות האבטחה: המחבלים נכנסים לקיבוץ בארי/מצלמות אבטחה

ראניה מלכת ירדן תקפה בחריפות את מדינות המערב על תמיכתן במלחמה של ישראל בחמאס, האשימה אותן ב"סיוע" להרג פלסטינים ברצועת עזה וגינתה את "המוסר הכפול" שלהן ביחס לנפגעים מהתקיפות של צה"ל ברצועה.

בריאיון זועם לרשת CNN, תיארה מלכת ירדן את העולם המערבי כ"שותף לדבר עבירה" ונמנעה מגינוי מפורש של הזוועות שחולל חמאס ביישובי הדרום. היא אמרה שישראל - שעמה חתמה ירדן על הסכם שלום ב-1993 - "משטר אפרטהייד" ש"כובש, מדכא ומבצע פשעים מתועדים מדי יום נגד פלסטינים".

ראניה, שנולדה בכוויית להורים פלסטינים וגדלה בגדה המערבית, אמרה כי העולם המערבי "נותן לישראל כיסוי - שהיא רק רוצה להגן על עצמה", ואמרה כי הסכסוך בין ישראל לפלסטינים הנמשך 75 שנים הוא "מאבק למען חירות וצדק".

ראניה, מלכת ירדן. GettyImages, GettyImages
ירדן מזהירה כי המלחמה עלולה לגלוש למדינות נוספות. ראניה ועבדאללה/GettyImages, GettyImages

היא מתחה ביקורת על נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שאמר כי ראה תמונות של תינוקות ערופי ראש, לא לפני שהבית הלבן חזר בו ואמר שהמידע הזה טרם אושר - אף שמאז אכן היה אימות למעשי הזוועות הללו. מבחינת מלכת ירדן, אין לכך הוכחות.

לדבריה, יש הבדל "מזעזע" בתגובה העולמית להרג ישראלים על ידי חמאס, ולהרג עזתים על ידי ישראל. האם אומרים לנו שזה לא בסדר להרוג משפחה, משפחה שלמה, באיומי אקדח - אבל זה בסדר להפגיז אותם למוות?", היא שאלה את המגישה כריסטיאן אמנפור. "זאת אומרת, יש פה מוסר כפול בולט. וזה פשוט מזעזע את העולם הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully