וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לא זיהו אותם? ביקורת חריפה על צה"ל אחרי חדירת צוללני חמאס בחוף זיקים

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 23:36

גורמים במערכת הביטחון טענו כי נדרש טיפול "אחר ואגרסיבי" בתשתיות שתומכות את הכוחות הימיים של חמאס. שאלות נוספות שהועלו הן מה עלה בגורל יתר המחבלים שטרם נתפסו, והאם יש אפשרות שהם הצליחו לחדור לשטח ישראל אחרי 18 ימי לחימה?

צה"ל תקף יותר מ-320 מטרות ברצועת עזה/דובר צה"ל

גורמים במערכת הביטחון מתחו הערב (שלישי) ביקורת חריפה על התנהלות צה"ל מול האיומים בציר החוף של רצועת עזה, זאת בעקבות חדירת חוליית המחבלים לחוף זיקים היום - ביום ה-18 ללחימה. נכון לשעה זו, ידוע על 5 מחבלים שנתפסו - אולם לא ידוע מה עלה בגורלם של שלושת הנוספים.

חדירת המחבלים לשטח ישראל עוררה שאלות קשות, בהן זו התוהה מדוע פלסטינים ממשיכים להסתובב על החוף בחופשיות, למה לא משמידים את כל אתריו ופוגעים במי שמתקרב אליו, איך אמצעי הגילוי לא הצליחו לזהות את האירוע, ובעיקר - האם המחדלים ממשיכים להתקיים, גם שבועיים וחצי לתוך המלחמה?

הגורמים הדגישו כי נדרש טיפול "אחר ואגרסיבי" בכל התשתיות האזרחיות והצבאיות שתומכות את כוחות הנוח'בה הימיים בזרוע הצבאית של חמאס, והוסיפו כי מדובר בכוח מאוד מצומצם של מחבלים שנמצאים בכושר גבוה המאפשר צלילה לטווח של קילומטרים.

חיל הים תוקף מטרות ימיות בחוף בעזה. דובר צה"ל
חיל הים תוקף מטרות ימיות בחוף בעזה/דובר צה"ל

עוד הוסיפו וטענו כי נדרש שינוי מיידי בשני תחומים: מדיניות חיל הים וחיל האוויר, שלטענתם לא יוזמים תקיפות לאורך ציר החוף, בין היתר בסככות, מעגנות, מחסנים וכלי שיט, וכן בסדר העדיפויות. רק בימים האחרונים תקף חיל האוויר מעבר תת קרקעי מהאזור הבנוי אל החוף, שאפשר למחבלי חמאס לנוע בחשאיות טרם כניסתם למים.

עוד טענו הגורמים והדגישו כי הזרוע הצבאית של חמאס לפועל את הפיגוע הימי היום - על מנת להוכיח שיש להם את היכולת להוציא פיגועים נוספים דרך הים. באשר לפעולות שננקטו מאז התרחש האירוע בזיקים, תצפיות במרחב דייקו את הירי לעבר 8 צוללנים בעודם במים, ולפי הערכות בין ארבעה לחמישה צוללנים נפגעו. כעת, כוחות סורקים את השטח על מנת לשלול את האפשרות לפיה שלושה צוללנים המשיכו אל החוף או נהרגו. טרם הוחלט בצה"ל על סוף האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully