וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ממחר: הקלות נוספות בחינוך - באילו עיריות חוזרים ללמוד, ובאיזה היקף?

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 22:49

ההנחיות החדשות שקובע פיקוד העורף אינן מבטיחות לימודיים פיזיים גם באזורים הירוקים - מאחר שמשרד החינוך מאפשר לכל עיריה לבחור עצמאית האם לשוב ללימודים. יישובים רבים בוחרים להכניס את ההקלות לתוקף רק עוד כמה ימים, ומה בנוגע לשאר? וואלה! עושים סדר

בווידאו: השר יואב קיש אומר שגם לאחראים על ההתנתקות יש אחריות/מערכת וואלה!

פיקוד העורף הודיע היום (שלישי) על הקלות נוספות בחינוך החל ממחר. למרות זאת, ההנחיות אינן מבטיחות לימודים פיזיים באזורים הירוקים, מאחר שמשרד החינוך מאפשר לכל עירייה לבחור עצמאית עם לשוב לבתי הספר. בדומה לשבועות קודמים, יישובים רבים בוחרים להכניס את ההקלות לתוקף בהשהיה של כמה ימים.

באזור גוש דן, תל אביב וגבעתיים עדכנו לאחר הודעת פיקוד העורף כי ימשיכו לפעול באותו אופן, עם חזרה הדרגתית ללימודים בהתאם לקרבה למרחבים מוגנים. ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן העלה את השאלה לסקר בעמוד הפייסבוק שלו ובסיום הערכת מצב שקיים התקבלה הכרעה דומה לערים השכנות. לעומתם, בבני ברק יחזרו הלימודים הפיזיים לשגרה בבתי הספר, הגנים והצהרונים.

בכפר סבא ימשיכו בחזרה הדרגתית, ובראשון לציון, שם נפתחה הבוקר מערכת החינוך לראשונה מאז תחילת המבצע, החליטו לסגור אותה מחדש בעקבות נפילות רסיסים בעיר. על אף שהחוסן הרגשי והלימודי של הילדים שלנו חשוב מאוד - לא ניקח סיכון ולו הקטן ביותר", כתב לתושבים ראש העיר רז קינסטליך.

מפת הנחיות הלימודים של פיקוד העורף. פיקוד העורף, אתר רשמי
מפת הנחיות הלימודים של פיקוד העורף/אתר רשמי, פיקוד העורף

ההנחיות העדכניות לפי חלוקה לערים:

  • תל אביב, רמת גן, כפר סבא וגבעתיים - המשך קו החזרה ההדרגתית בהתאם לקרבה למרחבים המוגנים.
  • בני ברק, ירושלים וחיפה - חזרה לשגרה.
  • בית שמש - החלטה ספציפית של מוסד החינוך.
  • ראשון לציון - ללא פעילות חינוכית פיזית.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

גם אזור ירושלים הפך לירוק ויוכל לקיים פעילות חינוכית ללא הגבלות. בבירה תשוב אחת ממערכות החינוך הגדולות בארץ לפעול כבשגרה. בבית שמש הוחלט להעביר את האחריות למנהלי בתי הספר, שיעדכנו את ההורים על אופן הלמידה, כל אחד לפי יכולתו.

בחיפה מתכוונים לפתוח את מערכת החינוך מחר, יום לאחר שאושר לעירייה לעשות זאת, אולם לא כל ההורים מרוצים. חלקם הביעו דאגה מיכולות האבטחה של מוסדות החינוך ומתכוונים להשאיר את הילדים בבית. "פתיחת המסגרות ללא ידיעה שיש מרחב מוגן תקני היא עצימת עיניים במקרה הטוב - ואפילו רשלנות", כתבו לעירייה הורי הגנים.

שר החינוך יואב קיש הציג מוקדם יותר את תמונת המצב העדכנית. "מלבד מעגל האש של 40 קילומטר מהרצועה רוב הרשויות בסטטוס ירוק", אמר בהצהרה מחדר המצב של משרד החינוך, והתייחס לביקורת על היעדר יד מכוונת מצדו: "ניתן לרשויות להכתיב את הקצב, ברור שאי אפשר לעשות את זה ביום אחד. אנחנו רואים עוד ועוד רשויות שמצטרפות למעגל הפרונטלי. כ-67% מכלל המוסדות באזורים שיכולים לחזור - חזרו".

שר החינוך יואב קיש בהצהרה לתקשורת. 15 באוקטובר 2023. אורי סלע
"מלבד מעגל האש של 40 קילומטר מהרצועה רוב הרשויות בסטטוס ירוק״/אורי סלע

לפי נתוני משרד החינוך, עד כה 92% ממוסדות החינוך באזור המרכז נפתחו ללמידה פיזית, 91% באזור ירושלים, 78% באזור חיפה, 67% באזור הצפון, 61% באזור תל אביב ו-29% באזור הדרום. עם זאת, המספר מייצג גם מוסדות חינוך שחזרו ללימודים באופן חלקי, למספר שעות קטן מהרגיל או רק לחלק מהתלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully