וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השעיית האחות שהתלוננה על "מהללי הטבח": "למענכם" מחרים את סורוקה

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 22:53

האחות רז שפירא תקפה גורמים במערכת הבריאות ששיבחו את הטבח בדרום - והושעתה על ידי בית החולים שבו עובדת. ארגון "למענכם" הודיע: נפסיק להפנות חולים לסורוקה עד להשבתה לעבודה

רז שפירא, אחות במיון ילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע, הורחקה מעבודתה עד להודעה חדשה, בעקבות פוסט באינסטגרם בו קראה להוקיע את כל עובדי מערכת הבריאות שתומכים בארגון הטרור חמאס.

"אני מאוד אוהבת את העבודה שלי", אומרת שפירא לוואלה!, "אחרי שראיתי שמנכ"ל משרד הבריאות השעה אחות שתמכה בטבח, העליתי פוסט שבו כתבתי שצריך למגר את התופעה". הנוסח של שפירא: "אני כותבת פה שחור על גבי לבן, בי נשבעתי, אתם הפרויקט שלי. אני אדאג שכולם יידעו מי אתם. אני אעשה הכול כדי שאתם לעולם, אבל לעולם, לא תעבדו במקצוע הטהור הזה".

האחות רז שפירא. אינסטגרם, צילום מסך
החלטה לא ברורה. שפירא/צילום מסך, אינסטגרם

בבית החולים קראו לרז לשיחה בהולה. "בשיחה ביקשו ממני פשוט לא להגיע יותר לעבודה באופן מידי", היא מספרת, "אמרו לי שאני יוצאת לחופשה כפויה ויודיעו לי על המשך העסקה שלי. כבר שמונה ימים שאני בבית. התייעצתי עם עורך דין, הוא הגיש מכתב אזהרה לבית החולים ואנחנו ממתינים לתשובה מעורך הדין שלהם. אנחנו מדינה דמוקרטית, חופש הביטוי זה דבר ראשון. אני חושבת שצריך להוקיע עובדי בריאות שתומכים בחמאס. אני דואגת לעתיד של מדינת ישראל".

שפירא טוענת: "חשוב לי להבהיר שזה לא קשור לסורוקה, רציתי למגר את התמיכה בטרור בקרב אחים ואחיות. מדובר פה בחיי אדם, זה יכול להיות מסוכן", מזהירה רז ומוסיפה, "אני אוהבת לטפל בילדים ואני יודעת לעשות את זה הכי טוב. אנחנו מטפלים בכל הילדים בלי הבדל דת, גזע ומין".

עד כה הושעו חמישה עובדי מערכת הבריאות שתמכו בפעולות חמאס בטבח בדרום הארץ, חלקם על ידי מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב וחלקם על ידי בתי החולים עצמם, המנסים למגר את התופעה.

הפוסט באינסטגרם של רז שפירא, 24 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפוסט של רז שפירא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תגובת בית החולים סורוקה: "הנהלת המרכז הרפואי סורוקה פועלת ללא פשרות ומוקיעה כל ביטוי של תמיכה בחמאס או של הסתה, ואם חלילה יהיו ביטויים כאלה מצד עובדים הם יושעו לאלתר. לצד זאת, לא נקבל ביטויים הפוגעים בציבור שלם של עובדי המרכז הרפואי והשמצות כנגדם. לא נוכל להשלים עם קריאה ל'ניקוי אורוות' ואיומים על פגיעה במקום העבודה של עובדים מסורים. המרכז הרפואי טיפל ומטפל במאות נפגעים מהתקפת הטרור המתועבת של חמאס ביום שבת ה 7.10 ומאז, במסירות עצומה, כתף אל כתף, של כלל עובדי המרכז הרפואי מכל המגזרים בחברה הישראלית".

בעקבות ההחלטה של הנהלת סורוקה, ארגון "למענכם" הודיע כי בעקבות השעייתה של שפירא - הארגון יפסיק להפנות אליו חולים, למעט במקרים הכרחיים - וזאת עד להשבתה של האחות לפעילות מלאה. חתן אות הנשיא ויו"ר למענכם יוסי ערבליך: "עם ישראל במלחמה, ואין מקום במערכת הבריאות למשבחי הרוצחים. האחות רז שפירא נהגה בצדק כשהביעה סלידה כפי שמצופה מכל בן אנוש".

ארגון "למענכם" פועל למען אלפי חולים בישראל שזקוקים להכוונה, לחוות דעת נוספת ולליווי במסעם לקבלת המענה הרפואי הנכון, ועושה זאת בחינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully