וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: בקרוב ייגמר הדלק לאוורור המנהרות - ומחבלי חמאס יאלצו לצאת החוצה

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 15:18

מאגרי הדלק ברצועה הולכים ומצטמקים, וגורם ביטחוני ששוחח עם וואלה! טוען כי בימים הקרובים לא יהיה חשמל ואוויר במבנים התת קרקעיים - מה שייאלץ את הנהגת החמאס לצאת לאוויר הפתוח. גורם ביטחוני: "מה שמעניין אותם זה רק הדלק - לא מזון ולא מים"

תיעוד מחיסול פעילי ארגוני הטרור ברצועת עזה/דובר צה"ל

גורם ביטחוני טוען בשיחה עם וואלה! כי ברגע שמאגרי הדלק יגמרו ולא יהיה ניתן חשמל ואוויר למנהרות ולמבנים שנמצאים עמוק מתחת לקרקע, הנהגת חמאס והפעילים יאלצו לצאת לאוויר הפתוח.

לכל העדכונים מהיום ה-18 למלחמה

"לפי חישוב שנעשה במערכת הביטחון, וניתוח של המצב ההומניטארי על מלאים בכלל והיקף הדלקים בפרט שיש ברצועת עזה, תוך זמן קצר נראה את החמאס נכנס ללחץ גדול" אמר הגורם. "מנהיגים, מפקדים ופעילים - מה שמעניין את הנהגת חמאס אלו הם הדלקים, לא מזון ולא מים. למה? כי רוב וההנהגה והלוחמים שלו נמצא במנהרות עמוק בקרקע. הם חייבים אנרגיה כדי להזרים אוויר, לתפעל את מערכות הקשר ולהפעיל את אתגרי שיגור הרקטות.

תוצאות התקיפות הישראליות בצפון רצועת עזה. 23 באוקטובר 2023. רויטרס
תוצאות התקיפות הישראליות בצפון רצועת עזה. 23 באוקטובר 2023/רויטרס

"את הכול הם עושים בשלט רחוק. בלי חשמל ובלי דלק לגנרטורים הם לא יכולים להסתתר במנהרות. כל יום שעובר המצוקה שלהם יותר גדולה. לכן חמאס בלחץ גדול מאוד כשיגמרו להם הדלקים נראה אותם יוצאים החוצה".

הגורם הביטחוני אישר כי האמריקאים התנו את המשך הסיוע הצבאי בשמירה על הציר ההומניטארי מרפיח, אך בצה"ל התעקשו להימנע מכך, וכשארה"ב לחצה - סוכם שישראל תפקח על כלל תכולת המשאיות, כך שלמעט מים, תרופות ומזון לא יכנסו דלקים. "הייתה להם מצוקה נקודתית של תחבושות, חומרי הרדמה ואוכל לתינוקות ולכן ישראל אישרה כניסה של משאיות בבקרה", אמר.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

מוקדם יותר היום העלה דובר צה"ל בשפה העברית, אביחי אדרעי, תמונה בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) של מכליות סולר בעזה, סמוך למעבר רפיח. "כך נראים מעל חצי מיליון ליטר סולר שנמצאים ברשות חמאס. הארגון ממשיך לטעון שאין לו יכולת לספק דלק לבתי החולים ולאזרחים", כתב.

"חמאס-דאעש גונבים את הסולר מהאזרחים ומעבירים אותו למנהרות, למשגרים ולבכירים. כך נראה סדר העדיפויות של חמאס. תושבי עזה, אל תפנו בשום דרישה לישראל. הכתובת שלכם היא סנוואר, דף ושאר בכירי חמאס שהביאו את עזה אל התהום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully