וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר בחמאס מתגורר במיזם דיור ציבורי בלונדון

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 8:55

לפי הטיימס, מוחמד קאסם סוואלחה - המבוקש בישראל - מתגורר בבית דו-קומתי שקנה בהנחה מטעם העירייה, בשכונה שבה חיה קהילה יהודית גדולה. הוא חי בבריטניה מאז שנמלט אליה בשנות ה-90 והשיג דרכון בריטי, אף שהמשיך לעבוד עבור ארגון הטרור הפלסטיני

בכיר חמאס מוחמד קאסם סוואלחה המתגורר בלונדון. צילום מסך, מערכת וואלה
המשיך לקדם טרור גם מבריטניה. סוואלחה/מערכת וואלה, צילום מסך

בכיר בחמאס מתגורר בדיור ציבורי בלונדון אף שהוביל בעבר את פעילות ארגון הטרור בגדה המערבית - כך דיווחו כלי תקשורת בבריטניה. לפי הטיימס, מוחמד קאסם סוואלחה, בן 62, מתגורר בבריטניה מאז שנמלט אליה בשנות ה-90 והשיג דרכון בריטי בתחילת שנות ה-2000, אף שהמשיך לעבוד עבור ארגון הטרור הפלסטיני.

לפי הדיווח סוואלחה, המבוקש בישראל, ואשתו, שזוהתה כסאוסן, בת 56, קיבלו הנחה של כ-136,500 דולר על בית דו-קומתי בן כמעט 390 אלף דולר בלונדון. עורכי דינו טענו בתגובה לדיווח כי הוא כולל "דיווחים כוזבים" וכי סוואלחה הוא "אזרח בריטי שומר חוק".

לפי הטיימס, הבית של סוואלחה ממוקם ברובע בארנט בלונדון, שבו מתגוררת האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר מבין הרשויות המקומיות באנגליה. עוד דווח כי ביתו של סוואלחה נמצא במרחק של עשור דקות נסיעה בלבד משני בתי כנסת בשכונה שבה מתגוררים 56,616 יהודים - חמישית מכלל האוכלוסייה היהודית בבריטניה.

בארי רולינגס, ראש מועצת הרובע, אמר לעיתון כי הוא "מזועזע לחשוב שסוואלחה יכול לחיות בקרבנו". הוא הוסיף כי "נעמוד בקשר עם בעלי עניין אחרים, כולל המשטרה והממשלה, בבחינה מקיפה של המקרה הזה וננקוט את כל הפעולות המתאימות".

לדבריו, "זה נחשף בתקופה שבה קהילות מקומיות זקוקות נואשות להרגעה בעקבות הסכסוך המסלים במזרח התיכון, ויש לנו אחריות כמועצה להבטיח שנוכל לתת את הביטחון הזה", הוסיף.

הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, בריטניה, 21 באוקטובר 2023. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית גדולה בלונדון, שבת/רויטרס

על פי הדיווחים, בזמן שהתגורר בבריטניה, סוואלחה הצליח להמשיך בפעילותו בארגון הטרור, בין היתר באמצעות שיחות חשאיות על חידוש הפיגועים בישראל, ומשרד המשפטים האמריקני הגיש נגדו כתב אישום בשנת 2004 בגין הלבנת כספים לעזה ולגדה המערבית. הוא היה חבר בלשכה הפוליטית של חמאס בין 2013 ל-2017, ונסע לרוסיה ב-2019 כנציג רשמי של הארגון ונפגש עם סגן שר החוץ.

ארגון עורכי הדין הבריטי למען ישראל, ארגון עצמאי של עורכי דין התומכים בישראל, דיווח על סוואלחה ליחידה ללוחמה בטרור בשנת 2020. עם זאת, דובר המשטרה ששוחח עם הטיימס אמר כי "המבחן הראייתי לא התקיים" ולא ננקטו צעדים נוספים נגד הבכיר בחמאס.

החשיפה של טיימס פורסמה בעיצומה של המלחמה בין ישראל לחמאס בעזה, שעוררה דיור ער בחברה הבריטית. לצד הפגנות תמיכה ישראל, כולל מצד הממשלה הבריטית, התקיימו מחאות פרו-פלסטיניות גדולות שבהן נשמעו גם התבטאויות אנטי-ישראליות ואנטישמיות.

ביום שבית, כמאה אלף איש צעדו בלונדון בהפגנה פרו-פלסטינית גדולה. המשטרה אמרה כי אדם אחד נעצר "בחשד להסתה לשנאה גזעית", ופתחה בחקירה של מקרים חשודים נוספים של פשעי שנאה, כמו שלט שעליו נכתב "אני תומך באופן מלא בחמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully