וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה: כ-20 אלף איש נמלטו מדרום לבנון

חילופי האש הכבדים ביותר בגבול מאז המלחמה ב-2006 גרמו לתושבים רבים באזור לנוע צפונה, רבים מהם לעיר צור, שם הם מצטופפים גם בבתי ספר. בשל הצפיפות, יש מי ששוקל לשוב הביתה ולתלות סדין לבן: "אנחנו 11 אנשים בחדר עם המשפחה של אחותי"

בווידאו: תקיפת חוליית חיזבאללה/צילום: דובר צה"ל

כמעט 20 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם בדרום לבנון ובמקומות אחרים במדינה מאז תחילת אוקטובר - כך מסרה היום (שני) סוכנות של האו"ם. זאת בשל ההסלמה בלחימה בין חיזבאללה לצה"ל בגבול מאז פרוץ המלחמה בעזה, הקשה ביותר מאז תום מלחמת לבנון השנייה לפני 17 שנים. לאור החשש מפני חזית נוספת, פונו גם בישראל יישובים רבים הקרובים לגבול עם לבנון. שבעה חיילי צה"ל נהרגו מתחילת העימותים בצפון.

לפי ארגון ההגירה הבינלאומי, 19,646 בני אדם נעקרו מבתיהם בתוך לבנון מאז החל לעקוב אחר המצב במדינה ב-8 באוקטובר, יום לאחר מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס על ישראל והמלחמה שפרצה בעזה בתגובה. הארגון הוסיף כי רוב העקורים הם מדרום לבנון, שבה מתרכזים כעת חילופי האש בין צה"ל לחיזבאללה. רבים מהם עברו צפונה לעיר החוף צור, הרחוקה כ-18 ק"מ מהגבול.

הלוויית איש חיזבאללה שנהרג בתקיפות של צה"ל, בבעלבק, לבנון, 23 באוקטובר 2023. רויטרס
מספר ההרוגים בשורות הארגון הולך וגדל. הלווייה של לוחם חיזבאללה בבעלבק, היום/רויטרס

אינאיה א-זדין, מחוקקת מצור, אמרה כי הבריחה לעיר מקשה על המשפחות המארחות עקורים ועל הממשלה במדינה הנאבקת במשבר כלכלי חמור. "המלחמה הזו מתרחשת בעיצומו של משבר כלכלי גדול מאוד ולאנשים אין אספקה", אמרה. היא הוסיפה כי כ-6,000 בני אדם חיפשו מקלט בצור ושלושה בתי ספר שימשו מחסה לכמה מהם. "אנחנו לא יכולים לפתוח את כל בתי הספר כי בתי הספר עדיין פועלים, בכל בית ספר שאנחנו פותחים (לעקורים) אנחנו מונעים מהתלמידים שלו להשתמש בו".

המורה יולה עלי א־סוויד נמלטה לצור לאחר שנפצעה בהפגזה שפגעה בביתה בכפר דהירה שבגבול עם ישראל, ואחד ממוקדי הלחימה המרכזיים.

"ארבע הקומות של בית הספר מלאות. אנחנו 11 אנשים בחדר עם המשפחה של אחותי", אמרה לרויטרס, והוסיפה כי הצפיפות מעודדת חלק מהאנשים לשקול לחזור לבתיהם. "יש אנשים שחושבים לתלות סדינים לבנים על בתיהם כשיחזרו לשם", אמרה סוויד, שנמלטה מביתה גם במלחמת לבנון השנייה ב-2006. סדינים לבנים נועדו לסמן שמדובר באזרחים ולא ביעדים צבאיים.

עוד בוואלה!

הדילמה של איראן: "להפקיר" את חמאס או לסכן את יציבות המשטר

לכתבה המלאה
חיילי צה"ל סמוך לגבול לבנון, 22 באוקטובר 2023. דוד כהן, פלאש 90
בישראל ערוכים לתרחיש של חזית נוספת. כוחות צה"ל בגבול הצפון/פלאש 90, דוד כהן

חיזבאללה טוען כי 27 מלוחמיו נהרגו בעימותים מאז ה-7 באוקטובר, בעוד מקורות ביטחוניים לבנוניים אומרים כי 11 לוחמים מארגונים פלסטיניים בלבנון, בעלי ברית של חיזבאללה, נהרגו גם הם בתקיפות של צה"ל.

במהלך היום, נמשכו התקריות לאורך הגבול - ומעבר לו. חיל האוויר פגע בכמה חוליות נ"ט בשטח לבנון, בעוד שכלי טיס בלתי-מאויש שניסה לחדור לשטח ישראל דרך הים הופל באזור עין המפרץ.

בניסיון להרתיע את חיזבאללה מכניסה למלחמה, ארצות הברית שלחה נושאות מטוסים וספינות קרב למזרח הים התיכון. בטקס זיכרון שנערך היום לציון 40 שנה לפיגוע בבסיס הנחתים ביירות ב-1983, מתחה שגרירת ארצות הברית בלבנון, דורותי שיאה, ביקורת על איראן, חיזבאללה וחמאס המאיימים "לגרור את לבנון למלחמה חדשה"."אנחנו ממשיכים להתנער מכל ניסיון לעצב את עתיד האזור באמצעות הפחדה, אלימות וטרור", אמרה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שומר על שתיקה מאז תחילת האירועים לפני יותר משבועיים, ולפי דיווחים שונים הוא ואיראן אינם ממהרים להרחיב את הלחימה נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully