וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידור גבוה ופלישה בגלים: כך הצליח חמאס להערים על שב"כ ואמ"ן

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 12:39

במערכת הביטחון ממשיכים לחקור יותר מ-200 מחבלים פלסטינים שנעצרו בחיים מאז המתקפה ב-7 באוקטובר. מקורות ביטחוניים מסבירים שבדיעבד נאספו כמה פיסות על כוונות פעילי הטרור, אך בקהילת המודיעין לא הצליחו להבין את התמונה המלאה

צה"ל תקף יותר מ-320 מטרות ברצועת עזה/דובר צה"ל

כוחות צה"ל, המשטרה ומג"ב הצליחו לעצור מתחילת המלחמה למעלה מ-200 מחבלים פלסטינים שהועברו לחדרי החקירות בשב"כ ובגדוד החקירות של יחידת 504 באמ"ן.

היום ה-17 למלחמה - כל העדכונים

רק לפני יומיים נעצר מחבל נוח'בה נוסף שגנב רכב ישראלי, ועשה את דרכו אל הגבול, כשדיווח של חברת איתוראן על רכב גנוב הביא למעצרו. מקורות ביטחוניים טוענים כי המחבל אותר תשוש לאחר שלא שתה ואכל במשך ימים ארוכים אך הוא בעל ערך מודיעיני.

בעוד נמשכים המאמצים לחקור את פלישת המחבלים לישראל ב-7 באוקטובר, לפי מקורות ביטחוניים עולה כי חמאס הצליח לשמר רמת מידור גבוהה מאוד בתכנון הפעולה, וברגע האמת יצאו פעילי הטרור מרצועת עזה אל עבר השטח הישראלי במספר גלים מהשטח הפלסטיני. למעשה, חמאס הצליח למנוע את הפצת הסוד על הפעולה הרחבה, ועל העיתוי שלה, מרוב פעילי הארגון ובכך מנע מקהילת המודיעין (שב"כ ואמ"ן) להבין את התמונה הכללית לקראת המתקפה הרצחנית בשבת השחורה.

מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
מחבלים מעזה, 7 באוקטובר/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

המקורות הביטחוניים הסבירו שבדיעבד היו כמה פיסות מידע מודיעיני על כוונות לפעולה, אך בקהילת המודיעין לא הצליחו להבין את התמונה המלאה. בתוך כך, המקורות הביטחוניים טוענים כי המידע שעולה מחדרי החקירות של המחבלים מסייע מאוד לצה"ל לקראת ההתקפה הקרקעית.

עוד בוואלה!

ילוו את הכניסה הקרקעית? המודיעין הקריטי שמספקים חוקרי יחידה 504 - תחת אש

לכתבה המלאה

כ-1,400 בני אדם נרצחו וכ-5,400 נפצעו במלחמה ובהסלמה בצפון. אלפי מחבלים חדרו מהרצועה לשטח ישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים, שוטרים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ, ובכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים. דובר צה"ל עדכן 222 משפחות שיקיריהן נחטפו לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully