וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד בור ועוד בור: ברביבים קוברים בדמעות 100 מנרצחי הטבח בעוטף

23.10.2023 / 11:55

במועצה האזורית רמת נגב כורים עוד ועוד קברים לנרצחים במועצת שער הנגב השכנה. ראש המועצה ערן דורון: "הצבא נכשל בהגנה על האזרחים ועכשיו המדינה נכשלת בטיפול. הם לא היו בשטח בשגרה והם לא באים גם בחירום"

בוידאו:הכנת חלקות קבר לתושבי קיבוץ בארי שיובאו למנוחות בקיבוץ רביבים/אריק אפרים מורנו

בקצה בית העלמין הפסטורלי של קיבוץ רביבים במועצה האזורית רמת הנגב, פועל מחפרון מזה כמה ימים. מכשיר את הקרקע וכורה בור ועוד בור. לצד תל עפר שנערם ניצבים עוד ועוד ארונות קבורה. המראה מזעזע ושובר לב, החלקה שכבר הוכשרה אט אט מתמלאת בקברי ילדים וילדות, נשים וגברים, זקנים וזקנות שנטבחו בידי מחבלי חמאס-דעאש ב-7 באוקטובר בביתם בקיבוצי העוטף.

לקראת השעה 18:00 השמש כבר מתחילה לשקוע, הלוויה נוספת מסתיימת ועשרות מלווים יוצאים מבית העלמין שפופים ודואבים. חלקם הגדול, ניצולי העוטף, חוזרים למלון ודירות חילופיות. אחד מהמלווים הוא ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת נגב, השכנה מדרום למועצת שער הנגב, שתושביה שילמו מחיר כבד בטבח. "לפני שלושה ימים, באופן סימבולי, נפטר תושב קיבוץ רביבים בן 93. הוא היה פלמ"חניק, עסק בבניין הנגב, ועשרים מטר ממנו אנחנו חופרים קברים לאזרחים שנלחמו על קיום המדינה", אומר דורון, "הוא נלחם על קום המדינה ואילו היום אנחנו נלחמים על קיום המדינה".

דורון ממשיך: "לא האמנתי כשאמרתי למהנדס המועצה שנצטרך לשנות תוכניות ויהיה לו הרבה מה לעשות, שנצטרך להכין 120 קברים. מישהו מממשלת ישראל זה עניין אותו? בכל זאת, הולכים לקבור פה מעל 100 קברים של אנשים שנשחטו, שהמדינה לא הגנה עליהם. כלום. אם זה היה בית עלמין צבאי, משרד הביטחון היה מתקתק את הטיפול. זו מדינה בתוך מדינה".

ערן דורון ואופיר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ערן דורון מימין, עם ראש מועצת שער הנגב שנהרג ב-7 באוקטובר, אופיר ליבשטיין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בבוקר 7 באוקטובר דורון נפש ברמת הגולן. "הגעתי לכביש 232 והתחלתי להבין מה קורה פה כשהודיעו לי שאופיר ליבשטיין ושני לוחמים מהיחידה ללוחמה בטרור של המועצה נהרגו. זו יחידה שהוקמה לפני כמה שנים בכפיפות לאוגדה, הצוות הזה הוקפץ באותו בוקר. היה לי ברור שרמת נגב היא הבאה התור. התקשרתי לבזוקה, מפקד תחנת שגב שלום (הכוונה ליצחק בזוקה-שווילי - ש"ה), אמרתי לו שחייבים לסגור את כביש 232, אבל הוא אמר לי שהוא לא יכול ושהוא בדרכו לאופקים. שמעתי שהוא בתוך אירוע ירי. כחצי שעה לאחר מכן, הוא כבר לא היה בחיים", הוא מספר.

"התקשרתי למפקד האוגדה והוא לא ענה לי, ואחר כך לסגן. אבל ציר 232 לא נחסם. אז יצאנו עם חבר'ה מרתמים ושיטור קהילתי לשטח" הוא ממשיך. "ביומיים הראשונים עבדנו בחירום, להגן על המועצה ושהמחבלים לא יגיעו לפה. בשבועיים האחרונים אנחנו בפעילות חירום בלתת מענה לתושבים שלי, ומה שהכי חשוב - לתת מענה למי שהגיע מהתופת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בוידאו:הכנת חלקות קבר לתושבי קיבוץ בארי שיובאו למנוחות בקיבוץ רביבים/אריק אפרים מורנו

כ-8,000 אזרחים, מפונים וניצולים מהעוטף שכעת אין להם קורת גג, נקלטו עד כה במועצת רמת נגב. "זה משהו שממשלת ישראל הייתה צריכה לעשות, אבל שיטת העבודה של הממשלה לא תצליח ואמרתי את זה באופן מפורש לשר הנגב והגליל", תוקף דורון את התנהלות שרי הממשלה, "מה שלא יעבוד בשגרה - לא יעבוד בחירום. הם לא היו בשטח בשגרה והם לא באים גם בחירום. הם חושבים שניתן לעבוד עם אקסלים וככה לקבל תמונת מצב. אם לא הגעת לרביבים וראית את הטרקטור חופר עוד ועוד קברים, אי אפשר להבין את מה שקורה פה".

"במבחן התוצאה, הצבא נכשל בהגנה והשמירה על האזרחים ועכשיו המדינה נכשלת בטיפול בהם", מוסיף ראש המועצה. "אנחנו משלמים את המחיר של כל מערכות הבחירות, של רק 'לא ביבי' ו'כן ביבי'. אני ראש המועצה שש שנים וחצי - חמש ממשלות של עוד שר ועוד שר - מערכות שלא עובדות ואז אתה מתחיל להיות לבד, וכשזה קורה אתה מוכן. זו האמת. אם הווטסאפ נופל, יש לי רדיו ואלחוט, ואם זה נופל יש לי לוויין, ויש לי ג'יפים שנוסעים בתוך היישובים וצח"י, אבל לא חשבתי שצריך לדאוג לרובים, לדבר הכי בסיסי שיגן עלינו. כרגע אנחנו משתדלים לתת מענה בכל מה שצריך. אם זה במסגרות חינוך, שירותי כביסה, ועד כמובן לאירוח. גייסנו לא מעט תרומות למימון לטיפולים. לפסיכולוגים וכו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully