וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל ספד למפקד התחנה הגיבור: "הציל חיי פצוע ברעים"

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 21:11

סגן ניצב יצחק בזוקה שווילי, מפקד תחנת שגב שלום של המשטרה, הוזעק לקרב ברעים. "אחד הפצועים סיפר לי שהוא הגיע עם ג'יפ, חסם את האש והרים אותו", ספד לו המפכ"ל, "עוד רבות יסופר על גבורת שוטרי משטרת ישראל ומג"ב"

בווידאו: תיעוד של החורבן שנותר אחרי הטבח במסיבת הטבע ברעים/צילום: יותם רונן

סגן ניצב יצחק בזוקה שווילי, מפקד תחנת שגב שלום של המשטרה, הוא אחד ההרוגים מהקרב ברעים. המפכ"ל קובי שבתאי, אמר לאחר הלוויתו של בכיר המשטרה כי הוא נהרג לאחר שחילץ שוטר פצוע אחר.

לפי העדויות, בזוקה שווילי שמע שחברו ג'יי אר דוידוב נפגע בקרב (ומאז נהרג). הוא לקח רכב ממוגן ויצא לאזור, ובדרך אסף את ביתו, בעצמה שוטרת מתחנת אופקים. לפי עדיות הוא הצליח להוציא מספר צעירים ממסיבת הטבע וחזר לחלץ את חבריו, אך טיל פגע ברכבו והוא נהרג.

"רק השבוע חגגנו חצי יובל. ביום חמישי הקרוב נציין את יום הולדתך ה-44 בסוכת האבלים. זה חלום בלהות שהלוואי שמישהו יוכל להעיר אותי ממנו", ספדה לו אשתו טלי בהלווייתו. "אנחנו מגיל 14 וחצי ביחד. האהבה הראשונה והיחידה שלי. אתה אור גדול. כל מה שאני היום ומה שאני אהיה הוא בזכותך. בשבת האחרונה החיים התהפכו עליי. לקח לך דקות ספורות לעלות על מדים וללכת לשטח. ליאל שלך לא חשבה פעמיים והצטרפה. אב ובת לוחמים יחד. הזעקות של השוטרים בקשר הספיקו כדי להבין שג'יי אר נפצע. שמת את ליאל במקום בטוח והלכת להילחם, עד שטיל נ"ט פגע ולקח אותך. איבדתי בעל וחבר אבל אין גאה ממני".

ליאל בתו, שאותה הוריד לפני שנהרג, ספדה לאביה: "הלב שלי שבור לרסיסים. היית כל עולמי. שמעת את השוטרים בקשר צועקים 'הצילו' ולא חשבת פעמיים. זכיתי להילחם לצידך בפעם האחרונה. המחבלים המנוולים באו אלייך עם RPG. הם ידעו שלא יוכלו מולך פנים מול פנים. בסיוטים הכי גרועים לא חשבתי שלא תחזור מהקרב הזה", אמרה.

סגן ניצב יצחק בזוקה שווילי, מפקד תחנת שגב שלום, מחוז דרום נהרג במלחמת "חרבות ברזל" אוקטובר 2023. דוברות משטרת ישראל
סנ"צ בזוקה שווילי/דוברות משטרת ישראל

"אמש ביקרתי פצועים בבית החולים סורוקה שם שמעתי את סיפורי הגבורה של השוטרים ולוחמי משמר הגבול", אמר שבתאי. "אחד הפצועים סיפר לי שסגן ניצב בזוקה שוילי הציל את חייו והדגיש כי יצחק הגיע עם ג'יפ, חסם את קו הירי, הרים אותו בעצמו לג'יפ ומשם פינו אותו".

"עוד רבות יסופר על גבורת שוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול. יש סיפורים על שוטרים ושוטרות שיצאו עם אקדח לקרבות מול המחבלים, כל שוטר נלחם בגופו", הוסיף שבתאי.

"משטרת ישראל חזקה. יש לנו מפקדים מצוינים. יש לנו שוטרים ולוחמים מצוינים שממשיכים לתפקד ולעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. שוטרים ולוחמים שלא עצמו עין משבת בבוקר ועדיין פועלים במספר מוקדים בעוטף עזה והמחוז הדרומי ומטפלים גם בזירות הנפילות של הרקטות", הוסיף.

בזוקה שווילי, תושב מיתר, היה בן 43 בנופלו. הוא הותיר אחריו הורים, אישה, שלושה ילדים ואח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully